TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla GTi Si -90

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #188187  av marty

Hei!

Skal kjøpe meg GTi snart, og har sett på ein GTi Si. Er det noen som veit noko om kva "Si" står for?? Har søkt i fleire måneder på nettet og finn ingen svar. Kan det stå for "Sport injection" eller "Supercharger intercooler"? Eg vil gjerne finne ut dette før eg legger inn bud!

#188189  av Plenty

hmm.. usikker på hva Si står for, men Gti og Si er to forskjellige biler. Si har samme motor som 1,6 xli (105hk), men med mer utvendig og innvendig styling og utstyr. Gti er det samme som Si'en men med større motor (120hk ? (husker ikke helt)), og forbedret understell. (mener jeg å huske fra da jeg vurderte xli, si og gti)
Sist redigert av Plenty den 26 jul 2006 19:35, redigert 1 gang totalt.

#188215  av Apsis

Sto og titta på en sånn her om dagen. Vet ikke hva Si står for, men jeg gjorde et par observasjoner.
Den var hvit, hadde hvit "GT-i" vinge, svarte "GT-i" fangere og skjørter. Den hadde også skivebremser bak. Det var ikke doble utblås, og det er det på GT-ien. Jeg vil, som tidligere nevnt, tro at dette er en vanlig 1,6 med noe ekstra styling osv.

#188256  av daniel

e vel kansje mulig for at det står for hvilke type interiør som står i..

#188263  av Johansen

Gt har enkel utblås =) Hvordan modell er det snakk om her ?

#188504  av lexusmann

les topic... :wink:

#188519  av marty

Ja det kan ha noe med styling og utstyr. På en GTi er det måleinstrument der CD spiller står i ein vanlig corolla. Si'en ser ut som ein vanlig corolla innvendig, med unntak av setene. Men etter å ha prøvd den så kan eg slå fast at den går like godt som ein GTi. Eier har aldri gjort noe med motoren...

#188525  av lasserj

det finnes noe som heter GSi-16 også da..
og på bak ruten står det 16 SI. og på sidene GSi-16

den har som tidligere nevnt samme styling utvendig som GTi-16, samme stoler(med annet mønster)

og moteren er jo 4Afe med 105 hk 142 nm
den går jo ikke like bra som GTien, men går bra, vil jeg si..

så det er nokk snakk om en GSi men er usikker på om denne modellen ble solgt ny i norge, den ble solgt i danmark hvertfall

#188553  av Plenty

Både Si og Gti ble solgt i Norge. Og de går ikke like bra. Si har som nevnt samme motor som en standard 1,6 xli, men utvendig styling og sportseter.
Hvorvidt det i tillegg finnes en Gsi modell det skal ikke jeg svare for, men den er ikke solgt i Norge.... synes det høres mer ut som en Opel Kadett jeg :D

#188655  av lasserj

Plenty skrev:Både Si og Gti ble solgt i Norge. Og de går ikke like bra. Si har som nevnt samme motor som en standard 1,6 xli, men utvendig styling og sportseter.
Hvorvidt det i tillegg finnes en Gsi modell det skal ikke jeg svare for, men den er ikke solgt i Norge.... synes det høres mer ut som en Opel Kadett jeg :D
joda det finnes corolla GSi!!
Vedlegg
e10
e10
E10 gsi3.jpg (48.09 kiB) Vist 580 ganger
e9
e9
E9 gsi.JPG (22.71 kiB) Vist 580 ganger

#188741  av Corolla T Sport

Har aldri sett denne typen bil jeg 8) Det ser mer ut som merket jeg hadde på min Opel Kadett GSi! 16 står for at det er 16 ventiler og derav 150 hk orginalt.

#188754  av lasserj

trur SI utgaven het GSi i danmark . det finnes også en GTS utgave og, 1,6 16v 95hk

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_alle. ... orolla+gsi

http://dk.kelkoo.com/b/a/sbs/dk/used_ca ... 03313.html

håper dette overbeviser dere skeptikere, bare fordi dere ikke har hørt om det betyr ikke det at finnes!!!

celica GSi btw
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_alle. ... celica+gsi

#188760  av Plenty

som nevnt.. motstred ikke at den fantes, men at den var solgt i Norge.

Uansett.. kule biler...

Leter fortsatt etter min første bil... Kokgrå 1,6 xli.

Du bør imidlertid regne med at GTi og Si versjonene er blitt relativt hardt behandlet.