TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fjerne sideskjørt MK1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#188921  av mk1 black limited

Jeg har kjørt uten i mange år nå, satt på skvettlapper foran og en slik gummitrekant bak:

Bilde

Bilde

Bilde

Jeg synes det er utrolig mye penere uten, men det er smak og behag. :-)

PS: De første utgavene kom uten sideskjørt (men tror det bare er 1-2 av dem levert i Norge)

Bilde

#188925  av ure

Pent... Hvor fikk du tak i skvettlapp og den trekanten bak...?

#188927  av Mr2 Mk2

skvettlapp kan kjøpes originalt,og det samme kan "trekanten". 87+ kommer vel uten sideskjørt og med denne "trekanten" om jeg ikke tar feil...

#188930  av mk1 black limited

Toyota originaldeler, delenr.:

'Trekant', høyre: 58741-17010
'Trekant', venstre: 58742-17010
Skvettlapp foran, høyre: 76603-19115
Skvettlapp foran, venstre: 76604-19115

Mr2Mk2: Du tar feil, de kom med sideskjørt de også :-)

#188934  av tullball

Har både trekanten og sideskjørtene originalt på min 86-modell
i hvertfall, skal prøve å skru av begge to for å se forskjellen,
skal se om jeg får opp noen bilder etterpå :)

Hvorfor valgte du å beholde trekanten?

#189025  av mk1 black limited

Det blir for stygt akkurat der p.g.a. steinsprut - noe må du ha der. Evt. noe 3M-tape som er laget til slikt formål.

NB: Bare for å være helt klar, trekanten jeg har er _ikke_ den samme som kommer sammen med sideskjørten, den jeg har er av myk gummi, ikke hardplast.

#189092  av Anders gullstein

Spørs hvordan bilholdet er. Jeg har alltid kjørt med sideskjørtene og det er ingen rust bak mine. Det er en smaksak, har vurdert det samme på min også, men kom fram til at sideskjørtene er penere. Ihvertfall på hvit bil. Er den svart som Jørn sin, så er det ganske bra uten også.

De ble vel levert uten sideskjørt alle produskjonsårene tror jeg. Ihvertfall i Japan kunne man kjøpe de uten sideskjørtene.
Vedlegg
Modell program i Japan.jpg
Modell program i Japan.jpg (41.41 kiB) Vist 1180 ganger

#189218  av mk1 black limited

Det stemmer nok for Japan, men her hjemme var det ikke så mye å velge i tror jeg. :-)

#189439  av Amund

min er 88 modell, og importert fra sveits. den er levert orginalt uten sideskjørt, men med skvettlapper og den trekanten foran bakhjulet..