TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Alarm med motorstart

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #188231  av Kjetil84

Hei

Har montert alarm i bilen min, som forsåvidt fungerer helt ok!

Selve alarm funksjonen og sentrallås funksjonen fungerer utmerket, men jeg får ikke helt til kretsen for å starte motoren fra fjernkontrollen!

Når jeg trykker på "start" knappen en gang, starter air-condition osv, og når jeg trykker igjen begynner startmotoren å svive, men motoren klarer ikke å starte! Noen som har peiling på hva som er koblet feil her?

En annen ting er at jeg har en ledning som jeg ikke vet hvor skal!
Det jeg fant ut av manualen var at den var til å føle når motoren hadde startet (at den er igang, og alarm uniten skulle slutte å gi 12V til startmotoren), og jeg skulle måle meg frem til en plass som var 3-4V når bilen sto "på" med motoren av, og 12V når motoren var igang, men det var så dårlig beskrevet at jeg har ikke peiling hvor jeg skal begynne!
Noen som vet hvor jeg kan begynne å lete? Eller som vet hvilken krets dette er?

Installasjons manualen var ikke til så stor hjelp, siden den var kortfattet og skrevet på engelsk av noen som garantert ikke har det som morsmål!

#189167  av @lpher

Ikke FG-godkjent alarm regner jeg med? ;)

#189174  av Fred

Er det startsperre på den bilen?? Er kanskje ikke det. For isåfall måtte jo nøkkel ha stått i bilen for at startsperre ecu`n skulle "godkjenne" start... Eller lure den på andre måter da...

#189188  av SuperZite

Sjekk at coil har spenning når air conditon har startet. mulig du har koblet feil på tenningen, siden bilen ikke starter, den ledningen du ikke helt vet hvor skal kobles,er det vanlig at man kobler til olje lampa da den slukker når bilen har startet. Det som skjer vis du ikke kobler inn denne ledningen er at start motor går selv om bilen har startet og det er ikke helt bra.

#189677  av Kjetil84

Sorry for at jeg ikke har svart, men er på plattform, og har vært noen dager uten strøm og vann!:P

Tusen takk for alle svar, skal se hva jeg får til når jeg kommer hjem!
Det med oljelampa var ganske smart i grunnen!:P

Det at alarmen ikke er FG godkjent har vel bare noe å si for forsikrings-premien? og at jeg ikke får klistermerke som sier "FG godkjent alarm"?
Bilen går vel gjennom EU uansett?

#189939  av @lpher

Kjetil84 skrev: Det at alarmen ikke er FG godkjent har vel bare noe å si for forsikrings-premien?
Yepp...du slipper egenandel om noen skulle prøve seg ;)
Kjetil84 skrev: og at jeg ikke får klistermerke som sier "FG godkjent alarm"?
That too...
Kjetil84 skrev: Bilen går vel gjennom EU uansett?
Joda :)