SMT skrev:vist jeg har forstått dette riktig,så har jeg litt flere justerings og finjusteris muligheter, på D-jetro i tilleg.
Skal ikke skille noe annet enn at D-jetro er MAP oppsett mens L-jetro er AFM basert. Selve mappemetoder osv blir litt forskjellig på grunn av dette.
SMT skrev:takker for tipse: morten. har dere noen anelse om det går å,sånn høvelig street tune den sånn at deg går å kjøre bilen på bane, safe, til man får den mappet hos bjørnsta? vist ikke må jeg bruke org.ecu nå på sommertreffet.
Noe som er litt skummelt sammenligna med orginal ECU er at Power FC ikke har noen form for knock respons. Den gir kun ut alarm over et visst nivå. I praksis vil dette si at om du har et dårlig tenningsmap som gir deg mild/kraftig tenningsbank så kjører den de verdiene likevel (helt til du står der med manko på stempler osv.) Dette gjør at det er enda viktigere å vite sikkert (sjekka nøye) at du har en viss sikkerhetsmargin til selv mild tenningsbank for å være helt sikker.
Når det gjelder street tuning så funker det etter min mening fint på bensin (hvis du har tilgang på bredbånds lambda), men er litt mer bob-bob på tenningsbiten. Trekker du bare tenning for å være på sikre siden fører det fort til høyere temperaturer i eksos og forbrenningskammer hvis du trekker for mye, noe som kan være nesten like skadelig..

Kommer såklart litt an på erfaring og hvilket utstyr du har tilgjengelig. Har du Datalogit eller noe tilsvarende til selve mappinga?
SMT skrev:og den går noe helt jævellig rich,siden dysene er blitt litt større enn org.
Hvis du har større dyser enn orginalt er det bare å glemme å kjøre med orginal ecu med mindre du har en eller annen form for piggyback-løsning du kan kompensere med. Da er du bedre tjent med å bruke orginal dysene inntil du skifter hjernen. Med Power FC derimot stiller du inn riktig dysestørrelse og lag i menyen, så blir AF som før (i grove trekk ihvertfall)
SMT skrev:må se om jeg har råd til bredbands lambda, før acr.
Hvis du ikke har tilgang på bredbåndslambda er det best å glemme tuning selv langs veien i denne omgang
PS! beklager hvis det virker som skremselspropaganda. Er ikke sånn ment, bare en veiledning så du kan slippe å gå i samme fellene som så mange andre allerede har tråkket i fra før.

-------------------------------------
'72 Celica (RA21/TA22)
Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20)
Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86)
Hachi'n
'83 Starlet (KP61)
Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z