TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• IC-radiator St205

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #189373  av Hyperion

Er det noen som har en radiator til IC til celica gt4 st205? 1994-modell... Bilen min står hos Toyota på Hamar nå og fant lekkasje på den som sitter der. Jeg har tidligere skrevet at den bruker litt kjølevæske.. Problemet er at Toyota skal ha 26 000,- for ny radiator og da sprekker budjsettet mitt. Evt. om det finnes andre IC-radiatorer som ikke er noe dårligere men koster mindre? Problemet er jo at bilen står på verksted nå, så bestilling fra England eller evt. Japan er lite gunstig.
Verksmesteren skulle prøve å få åpnet den slik at den kunne tettes, men i utgangspunktet var ikke det mulig på denne.

Svar mottas med takk :)

PS: andre "småting" har allerede kommet opp i 50-60 000,-, men kompresjonstesten viste at alt var bra der :)

#189374  av CelicaTurbo

er vel flere radiatorfirma som kanskje kan hjelpe med å bytte kjernen? Men radiatoren er jo noe ukurant med tanke på slangenes posisjon osv..

#189393  av sleeper

det jeg gjorde når jeg ar på leit etter vannkjøler til den gamle ic`n min var og dra til et firma som kun drev med radiatorer.
de har et dataprog hvor de kan gå inn og sjekke all info om radiatorene som sitter på alle biler.. kan hende de får tak i en som er lik den du har eller så kan du kjøpe en som er ca samme størelse eller litt større (mål på bilen din og se hv som er maks størelse)
det finnes flere biler som kom med radiator som hadde utgang på samme side...

#189409  av Hyperion

Verksmesteren hadde vært hos et firma som har spesialisert seg på radiatorer og som tar slike jobber for Toyota. Han hadde visst ikke noe i sine kataloger som passer. Verksmesteren skulle prøve å åpne den og tette den om han ikke fant noen annen løsning, så om jeg er heldig så klarer han det!

#189421  av GT4 CS

Får håpe han klarer det da, ellers er det bare og søke rundt i verden etter en som har liggenes, men 26000kr for en radiator var sykt dyrt, er den laget av gull?

#189429  av Andy_Celica

Hyperion skrev:Verksmesteren hadde vært hos et firma som har spesialisert seg på radiatorer og som tar slike jobber for Toyota. Han hadde visst ikke noe i sine kataloger som passer. Verksmesteren skulle prøve å åpne den og tette den om han ikke fant noen annen løsning, så om jeg er heldig så klarer han det!
EN jeg kjenner kjøpte en radiator, litt større en den som sitter på ic en til celica ifra danmark, kosta han ca 2000 kr ferdig i posten, skal prøve å finne frem linken til hjemmesiden!

#189452  av cryptor

#192660  av Hyperion

Vel, siste nytt her er at den ikke lot seg fikse. Ettersom verkstedet fortalte var hele registeret inni spist opp. Da kan jeg ikke skjønne at den har vært særlig effektiv det året jeg har hatt den.

Kanskje jeg kan forvente en aha-opplevelse med ny intercooler da eller?

Toyota Hamar har tatt saken med å sjekke om prisen på 26 000,- virkelig kan stemme da de selv synes det var urimelig mye. De skulle uansett prøve å få den rabattert om prisen stemte siden jeg allerede har hatt bilen min hos dem i 3 uker nå og legger igjen veldig mye penger der!

Jeg savner bilen min :cry:

#192661  av Andy_Celica

Hyperion skrev:Vel, siste nytt her er at den ikke lot seg fikse. Ettersom verkstedet fortalte var hele registeret inni spist opp. Da kan jeg ikke skjønne at den har vært særlig effektiv det året jeg har hatt den.

Kanskje jeg kan forvente en aha-opplevelse med ny intercooler da eller?

Toyota Hamar har tatt saken med å sjekke om prisen på 26 000,- virkelig kan stemme da de selv synes det var urimelig mye. De skulle uansett prøve å få den rabattert om prisen stemte siden jeg allerede har hatt bilen min hos dem i 3 uker nå og legger igjen veldig mye penger der!

Jeg savner bilen min :cry:
Hadde jeg vært deg da, hadde jeg gått for en fmic! da kan du komme unna med bare 5 k :D

#192712  av sleeper

hvis du ikke får den radiatoren for en VELDIG billig penge så burde dui gå for FMIC, og så selge ic`n din.. (du får faktisk ganske mye penger for den..)