TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• dele nummer til hose from hell

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #184405  av BT-GTI

som overskriften sier ønsker jeg dele nummere til hose from hell. skal skifte motor nå og vil bytte denne slangen, men har ikke det virkelige navnet eller delenummeret på denne slangen.

har leita på forumet, men delenummeret er ikke blitt finni.

ps flere ting som burde skiftes mens motoren byttes?

#184508  av Ivar

16283-88381

#186502  av BT-GTI

takker masse!

#189967  av BT-GTI

Ivar skrev:16283-88381
kremt kremt dette er til hose from hell på 3sge ikke 3sgte.

men samma det fant det riktige og foresten det navnet fortjener den salgen virkelig. makan til dum plassering har jeg aldri vært borti før. og hvorfor lagde ikke det lille bendet i metall som resten av rørene? en liten slage bitt på 5cm isteden for et metallrør...å jeg som trodde japsene hadde smarte løsninger på det meste, akkurat der og på eksosen (cat-back) tok jeg feil....

#190012  av Ivar

BT-GTI skrev:

men samma det fant det riktige og foresten det navnet fortjener den salgen virkelig. makan til dum plassering har jeg aldri vært borti før. og hvorfor lagde ikke det lille bendet i metall som resten av rørene? en liten slage bitt på 5cm isteden for et metallrør...å jeg som trodde japsene hadde smarte løsninger på det meste, akkurat der og på eksosen (cat-back) tok jeg feil....
Oi. Beklager. :)
Jeg regnet vel med at det var en 3S-GE pga nicket ditt.

#190061  av BT-GTI

fikk nicket ca et halvt år før jeg kjøpte meg mr2. og da blei det en slik en mr2 med snurre og kurder.

har aldri giddi å skifte på det (hverken nicket eller det at jeg kjører turbo)

#190188  av cs2451

Hadde jo vert drit å skru av oljekjøleren viss den hang fast i rørene da. men skjønner deg veldig godt. er et helvette å bytte denne.

#190194  av kake

BT-GTI skrev:
Jeg trodde HSH bare fantes på 3sgte ?

#190338  av Ivar

Det trodde jeg også, men tydeligvis ikke. :)

#190475  av BT-GTI

nei da, hose from hell finnes virkelig. kan finne fram ett bilde. sitter fast i blokka under/bak turboen/ dp. min så sånn ca grei ut på den nye motoren, men på dn gammle var den litt morken.. greit å være sikker, rykker den så spyttes ola ut i friluft og ikke ned i bånn-panna...

#190484  av Dalan

BT-GTI skrev:nei da, hose from hell finnes virkelig. kan finne fram ett bilde. sitter fast i blokka under/bak turboen/ dp. min så sånn ca grei ut på den nye motoren, men på dn gammle var den litt morken.. greit å være sikker, rykker den så spyttes ola ut i friluft og ikke ned i bånn-panna...
Får da ikke håpe det spruter olje ut av HFH'en din, da har du verre ting å tenke på ;)

Det sitter to sånne fine slanger på 3S-GE også ja, under den plata som sitter under eksosmanifolden. Morsomme å komme til de også.. :P
 #346352  av FireWalk

Søkte og fant kun denne tråden..

Jeg skal sette sammen motoren nå og da bytter jeg HFH.. Men jeg var på Toyota på fredag og skulle bestille denne helvetes slangen, men de klarte ikke å finne den i systemet sitt. Jeg satt lenge og kikket på skjermen selv, men kunne virkelig ikke finne den jeg også. Fant et par slanger, men ikke vet jeg hva betegnelse den har i Toyota sine systemer. Den er jo koblet inn på en water bypass line. Men de slangene heter bare: Water bypass hose nr 5, nr 3 osv.. umulig å vite hva som er Hose From hell!

Noen som har dele nr til den? altså på 3s-gte...
 #346390  av mr2storbrua

http://www.mrtwo.net/mr2modproject/mr2modproject.htm

På "Service - Howto's" velger du "Hose From Hell Replacement", der står blant annet delenummer:
Required Tools

- A new Hose from Hell, Toyota Part # 16283-88381
- Normal and Small metric socket wrench and socket sets with mandatory 10mm and 12mm sockets. Extensions are also a must.
- Deep well 30mm Socket. This is for the Relief Valve on the Oil Cooler.
- Metric Open end wrench set.
- Long 90 degree bend needle nose pliers. These can be purchased from Sears Tool Department.
- Alot of towels, blankets, or drop cloths to protect your cars paint, since you will be leaning over the passenger side for a few hours.
- Gloves (heavy duty a definite, but small latex gloves will be very helpful as well).

Reccomended Extras

- New Oil Filter (Toyota brand of course!)
- New O-rings for the Oil Cooler, new gasket for the Water Bypass Pipe, and O-ring for the Oil Dipstick Tube.
- New Hose from Hell on Earth Toyota Part # 16282-88380
- Possible need of toys and candy to get the neighboorhood kid to do all the work for you :)
Syns disclaimeren var bra jeg :mrgreen:
DISCLAIMER
We do not recommend replacing the HFH and/or HFHOE unless you are determined, have small to medium hands, are able to work in awkward positions, have patience, are willing to buy any needed tools and parts that you don't already have, and finally, ENJOY WORKING ON YOUR CARS!
We have to put a disclaimer on this one, because you can scrape/cut your hands, break or strip out parts, and possibly go insane! Please attempt this only if you are of sound mind and body, and of your own free will. :)
 #346391  av hmsilset

Leste i ett blad at den slangen/koblinga er noe dritt originalt.Best å bruke fra en annen bil.Husker ikke navnet.