TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Forskjellen pÃ¥ celica ST185'ene pÃ¥ 204/208hk?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #190049  av akronning
 
Hei folkens, trønderjente i nød her!

Nå skal jeg kjøpe meg bil, og trenger en snerten 4x4 me passe fres i :wink: . I den forbindelse lurer jeg på hva forskjellen på celica ST185'ene er, rent bortsett fra navnet Carlos Seinz og 4 hk?
Sist redigert av akronning den 05 aug 2006 20:36, redigert 1 gang totalt.

 #190064  av Helmer
 
Heisann! Velkommen til forumet! :)

Står masse info om det her hvis du søker litt! Søk på f.eks "carlos sainz" og du vil finne. :wink:

Må jo innrømme at Carlos´n er desidert tøffest, men det er nå min mening! 8)

 #190088  av bjornix
 
Kort sagt er det vel panser og fanger som er de største kosmetiske forskjellene. Teknisk er Carlosen forsterka på ganske mange områder både mtp motor/understell. Hvis du ikke skal være helt bajas, kjøre rally og herje tror jeg uansett ikke du vil merke _så_ mye forskjeller. Litt av stasen med Carlosen er jo også at det er en limited edition.

Ellers foreslår jeg at du tar en titt på forumreglene: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=8153

 #190092  av Andy_Celica
 
En ganske stor forskjell er at st185 cs har en vannkjølt ic (intercooler) noe som st185 ikke har. Ellers er de ganske like, bortsett fra panser og fanger da, som han nevner før i tråden :D
 #190094  av akronning
 
:oops: Jeg mente ikke å bryte noen regler, det var bare så fryktelig mange tråder, og jeg har hastverk med å få avklart dette. Siden det var første gang jeg er inne på dette forumet må jeg bare innrømme at jeg slurvet med å lese reglene... :cry: Håper jeg blir tilgitt, skal jo snart bli ny Toyota eier å greier! Det er fort gjort å bli litt overivrig, hehe :wink:
 #190096  av Andy_Celica
 
akronning skrev::oops: Jeg mente ikke å bryte noen regler, det var bare så fryktelig mange tråder, og jeg har hastverk med å få avklart dette. Siden det var første gang jeg er inne på dette forumet må jeg bare innrømme at jeg slurvet med å lese reglene... :cry: Håper jeg blir tilgitt, skal jo snart bli ny Toyota eier å greier! Det er fort gjort å bli litt overivrig, hehe :wink:
Det går veldig bra, bare titt innom reglene da du har fått bilen og skal begynne å være aktiv her :D
 #190114  av akronning
 
Skal holde meg i skinnet heretter, hehe.. Men det er en ting til jeg lurer på, er det stor forskjell i pris på de to versjonene? Og hvilken stand pleier cs'ene å være i? er det mange herpa biler i omløp, eller er disse bilene så kostbare at de som har dem tar stort sett bra vare på dem? Jeg må bare innrømme at det er cs'en som frister mest, men om jeg må importere for å få tak i en så er jeg litt usikker på hva jeg får med tanke på om den har vært krasjet eller ikke.. Fant jævli mye spakkel på førerdøra av den forrige bilen da jeg hadde den inne til fiksing etter en viltpåkjørsel. Hadde tydeligvis vært ute for et eller annet!

 #190131  av defred
 
kjøp deg CS, den er tøffest av 185 moddelen syns jeg, da får du en bil det ikke er produsert mer en 5000 eksemplarer, og det er jo litt spesielt! Let på nettet så finner du en bil, og jeg tror nok det finnes både bra og dårlige biler,alt ettersom hvor mye inntresert tidligere eier er, så få med deg en som kan bil når du skal se på en. Vet det skal selges en rød CS i buskerud som er helt orginal og alle servicer er fulgt.
 #190142  av akronning
 
Da har jeg kikket rundt en del, og fant en sort carlos seinz på autodb.no under troms fylke, den ser ok ut, men litt vanskelig å se pga kvaliteten på bildene. Jeg må ta fly hvis jeg skal opp og se på den, så hadde vært greit med litt info fra folk som vet av den fra før :)

 #190144  av jensen
 
tar jeg ikke veldig feil så er den sorte cs i troms solgt, snuste litt på den selv når jeg skulla ha meg celica. va med å kjøpe en fra ett importfirma? da får du gjerne med noen måneder's garanti.
 #190146  av Andy_Celica
 
akronning skrev:Skal holde meg i skinnet heretter, hehe.. Men det er en ting til jeg lurer på, er det stor forskjell i pris på de to versjonene? Og hvilken stand pleier cs'ene å være i? er det mange herpa biler i omløp, eller er disse bilene så kostbare at de som har dem tar stort sett bra vare på dem? Jeg må bare innrømme at det er cs'en som frister mest, men om jeg må importere for å få tak i en så er jeg litt usikker på hva jeg får med tanke på om den har vært krasjet eller ikke.. Fant jævli mye spakkel på førerdøra av den forrige bilen da jeg hadde den inne til fiksing etter en viltpåkjørsel. Hadde tydeligvis vært ute for et eller annet!
Du kan sende PM til turboknut (knut Fossum) han kan sikkert importere e bra bil for deg. lilli på forumet her har kjøpt bil av han.