TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mager blanding

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #187208  av bose

Tror motoren min får litt mager blanding.. CO testen på EU kom fram til 0.03 i CO (misstenkelig lavt) og fargen på tennpluggene tilsier også at blandinga er mager..
Noen som vet hvor jeg kan få justert opp bensinen litt? Og kan jeg gjøre dette selv? eller burde jeg ta det på verktsted og måle CO på nytt?
er snakk om en mr2 mk1 (aw11) 4AGE motor

#187219  av tommis

Bare et lite spm. Hvordan så pluggene dine ut?

#187231  av Larsen

Det sitter en skrue ved siden av map (hvis du har) sensoren. Den har en gummi plugg som du må ta ut for å komme til pluggen. Det vil vel si ved "veggen" ved insugsmanifoilen.

Ville ha sjekket for sikerhetsskyld at det ikke er noe mer sokm plager motoren. Jeg greide å ødelegge en 4age motor ved å montere effekt anlegg og k/n filter. Viste seg at blandinga ble mager ettersom motoren hadde map sensor.

#187239  av bose

det der kan stemme bra... for pluggene så ikke sånn ut før jeg monterte filter og eff.anlegg...så vidt jeg kan huske....
pluggene er forøvrig nokså hvite/gråe...

husker ikke om det var map eller lmm da :oops:
europeisk utgave iaffa..uten egr/cat

#187277  av bose

men den skruen du snakka om...
er det denne?
Vedlegg
skrue.JPG
skrue.JPG (30.6 kiB) Vist 218 ganger
motor.JPG
motor.JPG (52.71 kiB) Vist 224 ganger

#187278  av donk2k

Tror det er den han mener ja.
Fungerer iallefall å stille på den hos meg. Hvis jeg stiller til "feitest" blanding står det stikk-flammer ut av potta når jeg ruser motoren :D

#187419  av Larsen

Er den jeg tenkte på ja. Men den justere bare bensinblandiga på tomgangen da.

#187476  av donk2k

Larsen skrev:Er den jeg tenkte på ja. Men den justere bare bensinblandiga på tomgangen da.
Veit du hva det skal være godt for?

#189087  av Pgus

Hvor får man tak i dette?

Var inne å så på ELFA, og skjønte INGENTING :oops:

Flere som sliter med rødgjødende manifoiler seru...

EDIT: Løst.... Jeg ringte ELFA og fikk hjelp.

#190102  av bose

Det funka ikke for min del...har koblet riktig og skal funke, men når jeg vrir på pottmeteret skjer det ingenting...
Tror den guiden gjelder for motorer med AFM

#190779  av Alex

hvis det ikke holder, er det ikke så dyrt for bensintrykks regulator. Bare et forslag på veien:)

#190930  av GT4 CS

Du kan jo be et verksted måle bensintrykket ditt, mulig du har sliten bensin pumpe eller tett bensin filter og, pluggene i motoren til donk2k ser helt fine ut med åpent filter og raka rør i eksosen, men mulig du må kjøpe deg en bensintrykks regulator da, prøv og få kontakt med noen som kan måle eksosen din mens du justerer, da blir det mer optimalt :D