TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TTE suspension kit: verdt det?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #188105  av Kebab gud

vurderer å kjøpe en slik.. men er ikke spesielt mekk av meg og må da sikkert få noen andre til å montere det
men noen som vet om det gir bedre ytesle eller om det er penger i dass?

#188170  av dca

jeg kjøpte meg cobra senkefjærer hos bsbildeler... kostet meg 2300 eller no... bilen ble ganske perfekt stiv og sånn passe lavere! 40mm... har ikke no å utsette på det ihvertfall...vet ikke hvor mye det tte settet koster da men? er med dempere og det sikkert...

er egentlig nokså enkelt og bytte på disse bilene men er egentlig veldig kjekt å være 2 stk. da noen må holde og noen må dra osv... :)

#190073  av KK-ma70

Jeg har TTE 30-35mm sett på min. Men har ikke kjørt en IS med standar fjærer til sammenligning. Synes det fungerer fint med de. Ser passe lav ut og god å kjøre med. Prisen ligger på ca2500kr. Orginale "stylte"fjærer ligger på 4500-5000kr................

#190185  av Rolfis

Har H&R 35mm på min. Fungere perfekt det. Merket at den ble stivere mot hva den var med org. fjærer, men ingen problem. Prisen på disse var ca. 2500.- mener jeg å huske. Sorte er de også, så er ikke så lett å se at det er senkefjærer, men med TÜV-papirer så er det ikke noe problem uansett. Anbefaler deg å bytte fjærer. Blir mange ganger penere å se på også!! 8)

#190190  av lexusrider

TTE suspensionkit altså.. mener du senkefjærer eller det justerbare til 17-18000kr?? er da billigere å kjøpe KW sitt justerbare.. fikk det til 13500. er demperene justerbare og...

#190204  av Kebab gud

mener det dyre ja .. det andre er bare fjærer.. lest oversriften hvis du lurer..
men jeg har sett det til 9000

#190206  av lexusrider

9000kr for tte sitt.. sikkert ein go handell det... har no kjøpt kw no så. skal montere det på tysdag.. må få fiksa skjermbuer bak først.. var visst ikke plass til 9x18 me et 35 bak på is`n gitt.. men det går :D :D

#190432  av dca

lexusrider skrev:9000kr for tte sitt.. sikkert ein go handell det... har no kjøpt kw no så. skal montere det på tysdag.. må få fiksa skjermbuer bak først.. var visst ikke plass til 9x18 me et 35 bak på is`n gitt.. men det går :D :D
det kunne jeg fortalt deg! :)
måtte valse med mine 9x19 et48 med 255.30.19 dekk! :)
vær forsiktig det slår seg fort :)

#190469  av lexusrider

hehe :D var nok klar over at det ikkje gjikk. felgen stikker en halv tome utafor bilen :D må jo lide lite for den rette looken!! har berre 235/40 dekk bak. får valsa/skøre lite så bli det nok BRA!! :twisted:

#190645  av dca

det blir nok kjempebra tenker jeg! kult med lang avstand mellom hjula! :)

#192413  av lexusrider

jepp har fått senka no for litt sia og hjula er vel ein halv tome lenger inn no enn dei va før e senka.. ser dei fortsatt i sidespeilet så :D

topicen her va vel understell så.. no har kjørt omtrent ei uke me kw settet og det absolutt å anbefale!! nå går bilen som på skinner.. er kanskje litt mjuk men det er no berre å justere på dempertoppen. KW anbefales!!! :P det er verdt pengene iallefall