TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Jeg trenger hjelp ang. Senket Corolla

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #190719  av Johnny_Bravo

Finnes det "kortere/lavere Dempere til corolla GT? jeg har en 86 modell.

Grunnen til at jeg lurer er: Når jeg kjører så bunner støtdemperen veldig fort. den fjærer ca 5cm før det sier pang, hva kan jeg gjøre?

#190720  av Johansen

kjøp nye fjærer å dempere!

Kyb gas dempere fungerer fint sammen med lesjøfors senkefjærer :)

gjør jobben sin :) stiv og fin :D

#190752  av Johnny_Bravo

Jeg har jo nettopp kjøpt nye fjærer, trenger bare dempere, så Kyb har demperene til Corollan?

#190759  av Johansen

jepp :)

betalte 2200 for alle fire :)

#190805  av Rollaole

2200kr for alle 4 dempere? Shit det var billig da! Kvalitet?
Bedre enn koni?

#190859  av Johansen

vetke om det er bedre enn koni.. men ettersom jeg har hørt leveres det ikke koni til bilen min....

Ja fikk vell litt rabatt på dem kan du si ;)

Bilen sitter nå strålende på veien å er fin å stiv, skal vist være 20% stivere dempere enn di som er orginal..

Liten gokart :D

Super kvalitet :) strålende fornøyd:D

#190897  av Henrik

Kyb er det som blir levert originalt på Toyota...
Så jeg har litt vansklig for å tro at de er så mye stivere...

Koni er bedre enn KYB, men koni levers ikke til Corolla ae - 82..

Men uansett... det hjelper alltid med nye dempere å fjører.... :wink:

#190911  av Johansen

[quote="Henrik"]Kyb er det som blir levert originalt på Toyota...
Så jeg har litt vansklig for å tro at de er så mye stivere...
[quote]

Kan vell ha noe med at disse jeg har nå er gass dempere? å det orginale var olje ?

#190932  av Johnny_Bravo

hvis det er kyb som leveres orginalt på Toyota har vel ikke disse noe lengre fjærgange en jeg har nå, Problemet mitt er at hvis jeg kjører på en liten dump så kolapser demperen.

se tegning for forklaring
Vedlegg
Demper.JPG
Demper.JPG (12.76 kiB) Vist 762 ganger

#190933  av Andy_Celica

Johnny_Bravo skrev:hvis det er kyb som leveres orginalt på Toyota har vel ikke disse noe lengre fjærgange en jeg har nå, Problemet mitt er at hvis jeg kjører på en liten dump så kolapser demperen.

Koni har noe som heter sport short, det er slik som du viser på tegningen, de er kortere for å kunen senke mere, men da i ditt tilfelle ville de bare hat mere dødgang å gå på.

Ring din nærmeste torshov forhandler og hør om koni er tilgjengelig til din bil!

#190946  av Johnny_Bravo

Andy_Celica skrev:
Johnny_Bravo skrev:hvis det er kyb som leveres orginalt på Toyota har vel ikke disse noe lengre fjærgange en jeg har nå, Problemet mitt er at hvis jeg kjører på en liten dump så kolapser demperen.

Koni har noe som heter sport short, det er slik som du viser på tegningen, de er kortere for å kunen senke mere, men da i ditt tilfelle ville de bare hat mere dødgang å gå på.

Ring din nærmeste torshov forhandler og hør om koni er tilgjengelig til din bil!
Jeg dro på Thorshov i nærheten av meg å møtte den sureste kundebehandleren noensinne, jeg spurte om de hadde slike dempere som dette, og jeg fikk bare beskjed om at det var fjærene som bestemte hvor lav bilen skulle være, Etter jeg hadde prøvd i 5 minutter å forklare han at dette var jeg klar over og at det var demperene jeg ville bytte. men han Argumenterte sterkt for at slike dempere jeg ba om ikke fantes og at hvis jeg ville ha bilen lavere måtte jeg bytte fjærer. jeg ble så forbanna at jeg bare gikk til slutt :evil:

#190985  av Johansen

Johnny_Bravo skrev:
Andy_Celica skrev:

Jeg dro på Thorshov i nærheten av meg å møtte den sureste kundebehandleren noensinne, jeg spurte om de hadde slike dempere som dette, og jeg fikk bare beskjed om at det var fjærene som bestemte hvor lav bilen skulle være, Etter jeg hadde prøvd i 5 minutter å forklare han at dette var jeg klar over og at det var demperene jeg ville bytte. men han Argumenterte sterkt for at slike dempere jeg ba om ikke fantes og at hvis jeg ville ha bilen lavere måtte jeg bytte fjærer. jeg ble så forbanna at jeg bare gikk til slutt :evil:

Altså hvordan senkefjærer er det du har ?

Jeg har senka min 40 ! å jeg har di kyb gass demperne, har kjørt i STOR fart over mange humper. Har aldri tatt nedi en gang..

Hvordan dimensjon har du på dekkene ?
Hva er orginalt ?

#191007  av Speeder

Orginale dempere fra "86", og nye gass dempere kan du jo ikke sammenligne engang....

Er jo også godt mulig att DYB leverer kostere dempere til bilene deres? En mail eller telefon til importør vil avklare dette....

#191017  av Johansen

Speeder skrev:Orginale dempere fra "86", og nye gass dempere kan du jo ikke sammenligne engang....
det jeg å skulle fram til... kjøper du di kyb gas demperne vil du sannsynligvis ikke bli plaga.. jeg kjører med 205-40-16 å hører ingenting.. :)

#191043  av Fred

Eller ta av demperne, lag et lengre gjengeparti på toppen av demperne, gjeng opp 5cm lengre ned, kapp av det som blir til overs på toppen...
(økonomi versjonen av kortere dempere!)