TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • AF mÃ¥linger pÃ¥ gt4

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #190661  av larsst185
 
Kobla opp bredbåndslambdaen i går.Viser seg at jeg tror jeg kjører ganske safe sånn bensin messig til tross for til tider opp i 1bar på ny turboen.Af en ligger ganske stabilt på 10,5:1 fra turboen begynner å lade til jeg når rødstreken.Er det noen andre som har bredbåndslambda oppkobla som har noen referanser?

 #190688  av sleeper
 
jeg har bredbåndslamda i min.. men så har jeg autronic også da... :wink:

mapper bilen min til og ligge jevnt på 11.8 på alt over 1kg...men det er ikke sikkert at det er safe på motoren din med org ecu grunnet et annet tenningsmap... (tenninga på org ecu er ganske aggresiv..)

 #190696  av larsst185
 
Har kjøpt emanagen til kennethx med ignition harness.skal få det kobla opp å prøve meg på litt mapping :) Kan bli interessangt...

 #190722  av sleeper
 
blir mer trykk og da eller?

 #190732  av CelicaTurbo
 
larsst185 skrev:Har kjøpt emanagen til kennethx med ignition harness.skal få det kobla opp å prøve meg på litt mapping :) Kan bli interessangt...
husk å ta hensyn til at når du modifiserer AFM-signalet for å redusere bensinmengden så vil også orginal ECU avansere tenningen i forhold til tidligere, som en følge av at den tror luftmengden er mindre enn den er ;)

 #190734  av larsst185
 
Jepp er klar over det.Men skal være mulig å justere tenning og.Er derimot litt usikker på hvordan man får indikasjoner på hva tenninga er og hvor mye man skal retardere evt avansere den.

 #190834  av CelicaTurbo
 
larsst185 skrev:Jepp er klar over det.Men skal være mulig å justere tenning og.Er derimot litt usikker på hvordan man får indikasjoner på hva tenninga er og hvor mye man skal retardere evt avansere den.
nei si det? :lol: Burde strengt talt vært gjort på en dyno.. kanskje du kan lage deg et slikt banke-høreapparat.. husker ærlig talt ikke hva det kalles slik at du kan søke på google, men det er noe så enkelt som et lite stykke metallrør som klemmes flatt i ene enden, og boltes til blokken. På denne trees en gummislange som deretter føres inn i et hørselvern. Tanken er at slangen leder lyden av bankingen og er vistnok meget effektivt og enkelt.. aldri prøvd det selv så klart..

med emanageren så ser du jo ikke hva tenningen er i utgangspunktet, du kan kun flytte tenningen basert på last og turtall så du vet egentlig ingenting om hva orginal ECU egentlig driver med..

 #190884  av larsst185
 
Ja det kunne jeg godt tenkt meg å se jeg og.