TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp! Rød varsellampe i dashbordet lyser nÃ¥ og da

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #190979  av proson

En rød lampe lyser når jeg kjører over 100-120 kmh eller når kraftige vindkast kommer på bilen... Dvs antageligvis når vifta til radiatoren går rundt uten at den har fått beskjed om det av ecu... Noen som har hatt samme problem??? Regner med det er giveren som står på radiatoren som er gåen, men... ikke sikker ???

#190980  av Pgus

Hold deg til fartsgrensene og ikke kjør bilen annet en når det er pent vær... :lol:

Edit: Det var et merklig problem... Kasn det være dårlig kontakt noe sted?
Sist redigert av Pgus den 10 aug 2006 13:46, redigert 1 gang totalt.

#190981  av Dalan

Er det nr. 5 på bildet der?
Bilde

Hvis det er den så er det vifta i motorrommet det er noe med, kan også være temp-sensoren i motorrommet.
Kan være dårlig kontakt når det bare kommer nå og da

Gjorde om litt på den dårlige topicen din også jeg, husk å skrive bedre topic neste gang så er det lettere å se hva du lurer på ;)
 #190990  av proson

holde fartsgrensa er uaktuelt med mindre en bil med to antenner og mistenkelige ekstralys kjører bak meg :P

Det er nr 5 som lyser ja... Da prøver jeg å bytte et par sensorer i motorrommet.

Takker for svar :D

#191094  av proson

Hvor ligger temp sensoren i motorrommet????

#193202  av FireWalk

Det der er vifta til motor-rommet ja. Akkurat samme symbolet på MK2. Vet ikke med din, men på MK2 er temp-sensoren festet i selve motorlokket, sett helt nederst når du åpner lokket.