TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• USA import/registrering

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #191580  av Kennet

Hei......

Har surfet forumet noen dager nå, men jeg finner egentlig ikke noen konkrete svar på dette :roll:

Jeg skal importere en Supra TT fra USA til våren :mrgreen: men hvordan er det med registrering på en USA bil :?: Så lenge den er 100% orginal går den vel rett gjennom :?: :?: ikke noe unntaksregel eller nå.......(tull som at jeg ikke får tune å style :evil: ).noen som har erfaring fra dette :roll:
 #191586  av arctic_celi

Kennet skrev:Hei......

Har surfet forumet noen dager nå, men jeg finner egentlig ikke noen konkrete svar på dette :roll:

Jeg skal importere en Supra TT fra USA til våren :mrgreen: men hvordan er det med registrering på en USA bil :?: Så lenge den er 100% orginal går den vel rett gjennom :?: :?: ikke noe unntaksregel eller nå.......(tull som at jeg ikke får tune å style :evil: ).noen som har erfaring fra dette :roll:
Heisann! :-)

Ja det er ikke så langt unna sannheten det der.
Så lenge bilen er 100% orginal så skal det ikke være noe problem å registere den. (så fremt det ikke er tyvgods, rammeskeiv.. osv osv osv)
Dette gjelder alt fra motor til utsene... altså ALT må være 100% orginalt når du registeren den... og for all tid fremover.
De tar nemmelig bilde av bilen før de slipper den løs på veiene, som blir lagt inn i registerene. Så hvis du mod'er bilen.. så vil de se det.
Men hey... det går jo ann å tøye de grensene litt da ;-)

Bruker "elino" har importert en NA fra USA... så hun har en del erfaring med akkurat dette.

Link til bilen og div info:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ight=elino

#191597  av @lpher

En US-spec Supra som er tatt inn under de nye reglene...kan aldri modifiseres på noe som helst sett...dessverre :(

Men...du kan jo heller kjøpe min...så vet du hva du får ihvertfall: ;)
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 596#191596

#191609  av arctic_celi

@lpher skrev:En US-spec Supra som er tatt inn under de nye reglene...kan aldri modifiseres på noe som helst sett...dessverre :(

Men...du kan jo heller kjøpe min...så vet du hva du får ihvertfall: ;)
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 596#191596
Må bare informere vårt nye forum medlem "Kennet" at bruker "@lpher" er vår egen supra guru (og en av de som er mest aktiv på forumet)
Virker som han vet det som trengs å vite om bilen! FKS: Når jeg har spurt et spørsmål om supra.... så har @lpher BESTANDIG svart ;)
Det er jo bare å søke rundt på dette forumet så ser du hvem som har svart på de fleste supra spørsmålene :D
Anbefaler deg å gjøre det!! Veldig veldig mye god/nyttig informasjon!!

Se fks på denne her
FAQ - Hva man bør sjekke ved kjøp av mkIV Supra:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... highlight=
Som er selvfølgelig laget av @lpher :wink:

Så...Tryggere bil å kjøpe tror jeg at du skal lete lenge etter.

SLIK... så var det sagt... han vil jo ikke nevne noe slikt selv vet du :wink:

Har veldig lyst på bilen jeg også... men synes at den har gått litt langt? :?
Supra kan jo gå uendelig langt da.. hvis man steller godt med dem.
Men når man skal selge den videre til noen som er "uvitende"... som forsåvidt jeg er... littegranne uvitende hvertfall :)
Så ser jeg for meg at det kan bli hardt å få solgt en som har gått så langt.
Men det er eneste grunnen... hvis ikke så har jeg hoppet på denne fortere en fortest 8)

#191614  av Kennet

arctic_celi skrev:
Må bare informere vårt nye forum medlem "Kennet" at bruker "@lpher" er vår egen supra guru (og en av de som er mest aktiv på forumet)
Virker som han vet det som trengs å vite om bilen! FKS: Når jeg har spurt et spørsmål om supra.... så har @lpher BESTANDIG svart ;)
Det er jo bare å søke rundt på dette forumet så ser du hvem som har svart på de fleste supra spørsmålene :D

ja jeg har merket det. :D

Så eneste måten jeg kan registrere en og samtidig "forandre" på den er hvis jeg importerer en europa utgave :roll:
hvis jeg har forstått det riktig :?:

#191616  av arctic_celi

Kennet skrev:
arctic_celi skrev:

ja jeg har merket det. :D

Så eneste måten jeg kan registrere en og samtidig "forandre" på den er hvis jeg importerer en europa utgave :roll:
hvis jeg har forstått det riktig :?:
Ja nesten.. man har også JMD biler da
(biler fra Japan som er høyrestyrt og har orginale 290hk på papiret, kontra euro utgaven som har 330hk)

Så hvis du ha en LHD (left hand drive) og skal modde den. Så er det euro utgave eller kjøpe en USA utgave... få den registert i et Eu land... for å så handle den derfra... da kan det gå :-)

#191618  av Kennet

hmmmm..... :roll:

Ja kanskje det, har en kompis som har en JDM supra, og jeg vil heller legge i litt extra å få en LHD 8)

men skal den godkjennes i et eu-land blir det jo enda mere utlegg og jobb. så om det lønner seg...... :roll: :?: hvet du om det er noen som har gjort det :?:

Men uansett så blir det nokk en USA utgave, prisene er jo gunstig i USA og utvalget også 8) da tøyer jeg heller grensene litt :wink: og tar det som det kommer :D

#191620  av arctic_celi

Kennet skrev:hmmmm..... :roll:

Ja kanskje det, har en kompis som har en JDM supra, og jeg vil heller legge i litt extra å få en LHD 8)

men skal den godkjennes i et eu-land blir det jo enda mere utlegg og jobb. så om det lønner seg...... :roll: :?: hvet du om det er noen som har gjort det :?:

Men uansett så blir det nokk en USA utgave, prisene er jo gunstig i USA og utvalget også 8) da tøyer jeg heller grensene litt :wink: og tar det som det kommer :D
Har tenkt det samme jeg også.. værdt å legge i 50 000kr ekstra for å få en LHD.
Spesielt med tanke på vidresalg.... fordi bilen må mest sannsynlig selges en gang.

Vet desverre ikke av noen som har gjordt det.
Men har hørt at det er mulig å lure det til på denne måten.
Tror ikke det er helt billig for å si det slik.... mulig man kan få et firma i Tyskland gjøre dette for deg... importere... registere...
også selge den til deg. Det er jo lov til å spørre?

Jeg har villa handlet en USA modell også endret bare små ting.. felger... senke den litt... få en leppe fremme osv... Kun små estetiske endringer.
Med en gang man endrer motor/ytelse så møter man x antall problemer som man ikke vil rote seg borte i. Forsikringen vil ikke gjelde... osv osv..

#191639  av tommis

Kennet skrev:hmmmm..... :roll:

Ja-ja-ja! Skal du lissom ha Supra du å no da :o Hermetterkråka!

Den Z4'en er det ingen som vil ha uansett :lol:

#191643  av arctic_celi

tommis skrev:Ja-ja-ja! Skal du lissom ha Supra du å no da :o Hermetterkråka!

Den Z4'en er det ingen som vil ha uansett :lol:
hehe... så det er du som er kompisen ja! :lol:

#191647  av tommis

Han kjøre med take nede hele tida for å slippe den kebab lukta!

#191651  av arctic_celi

tommis skrev:Han kjøre med take nede hele tida for å slippe den kebab lukta!
HEHEHEHEHEHE!! HEHE!!!! Drit bra :lol:
Ja, er det ikke M3 så kan det like så greit bare være sier jeg.

#191657  av Kennet

arctic_celi skrev: HEHEHEHEHEHE!! HEHE!!!! Drit bra :lol:
Ja, er det ikke M3 så kan det like så greit bare være sier jeg.
jo,jo e fornøyd me bilen, d e ikke det. Men savnet te japse bil blei for stort :D

once you owned a jap, you can`t go back 8)

#191702  av Kennet

hmm......ok så hvis jeg har forstått dette riktig;

Supraz registrert med TUV papirer (eks. euro-spec) kan "fikles" med uten at BT bryr seg for mye. Men Supraz som er registrert på unntaksregelen 1-15 (eks. us-spec) må forbli dønn orginal.

Men hva med JDM supraene, jeg trodde de ble registrert med unntaksregelen?; altså må disse forbli dønn orginale?? Eller er jeg helt på bærtur her nå :shock:

Og da tenker jeg hva er den STORE forskjellen på euro-spec`en og us-spec`en siden jeg må la us-spec`en være dønn orginal!!! Det er jo større forskjell på JDM`en og euro`n, enn en euro og us :roll: :roll:

Hvis noen skjønte hva jeg mente :D hehe

Jevla kjipt å kjøpe en us og ikke kunne "modde" noe, mens de som faktisk kjører på pasasjersiden kan "modde" så mye de bare orker :roll:

høyre-venstre-japse-tysker-us-euro samma bilen for F*** TYPISK NORSKT er det noe som heter :shock: :shock: :shock:

eller :?: :?: