TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lambdaverdier pÃ¥ mr2 mk2 rev2 3S-GTE?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #191020  av Ivar

Biltilsynet skrev:Lambdaverdi utenfor 1 +/- 0,03 eller utenfor fabrikantens verdiområde
Er det noen som vet om Toyota har et verdiområde på mr2 mk2 rev2 3S-GTE?

#191081  av CelicaTurbo

sjekk i verkstedsmanualen:

http://www.mr2-tech.com/bgb.htm

Der står det også en sjekkprosedyre for lambdasonden som er ganske enkelt å gjøre. Jeg tviler på at Toyota har noe annet krav til sine motorer enn av lambda skal være 1. Er vel stort sett bare Honda med sine lean-burn motorer som kanskje krever noe annet..

#191088  av Ivar

Jeg har sjekket, men fant ingenting. Det skulle vel ligge under EFI?

#191709  av Ivar

Takk for svar. Er det noe forskjell på lambdaene på 3S-GE og 3S-GTE, gitt at det er samme antall ledninger til sensoren?

#191763  av CelicaTurbo

Ivar skrev:Takk for svar. Er det noe forskjell på lambdaene på 3S-GE og 3S-GTE, gitt at det er samme antall ledninger til sensoren?
nei det tviler jeg på gitt, en lambdasonde er ganske universal og jeg har ikke hørt noe sted at de kan gi forskjellige signaler, med unntak av 5-leders sondene som enkelte produsenter bruker (som har høyere oppløsning på 0-5 volt, mot normalt 0-1 volt). Jeg kjøpte en ny lambda til min MR2 GTi for mange år siden, men det endte med at jeg brukte den i Celica Turboen istedet, uten problem. Det er bare snakk om å være sikker på at wiring er korrekt :)