TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Noen som har peil pÃ¥ celica mk5?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #19056  av Espen H
 
Det virker som en celica mk5 blir den neste bilen min, så jeg tenkte å dra litt info ut av dere med peil på celica.

1 Hva er forskjellen på en Carlos Sainz versjon og en ikke Carlos Sainz?

2 Har gt-four turbo?

3 Hvor mange hester er det i de forskjellige typene.

4 Hvor mye vil det koste å forsikre en Celica (sånn ca.. Vet det er vanskelig å beregne men..)?
 #19057  av kennethx
 
Espen H skrev:Det virker som en celica mk5 blir den neste bilen min, så jeg tenkte å dra litt info ut av dere med peil på celica.

1 Hva er forskjellen på en Carlos Sainz versjon og en ikke Carlos Sainz?
For uten små detaljer som står Carlos Sainz på:
153kW motor vs. 150kW på standard.
Så kallte CS hood ( med bedre kjøling for drivreimer)
Air/Wather IC vs. Air/Air på std.
Fuel cut er på 17psi vs 12psi på std.

Det jeg kom på i farten.
Espen H skrev: 2 Har gt-four turbo?
ja
Espen H skrev: 3 Hvor mange hester er det i de forskjellige typene.
ST185:150kW
ST185 CS:153kW
Espen H skrev: 4 Hvor mye vil det koste å forsikre en Celica (sånn ca.. Vet det er vanskelig å beregne men..)?
Jeg betaler 12k i året, 27 år, og start bonus. Bilen har alarm og høyt bremselys montert.
Celica GT4 CS

 #19058  av tbergstad
 
Det bør også kanskje nevnes at det bare er laget 5000stk cs..
Og at de faktisk skal være litt lettere.
Men det er ganske mange tusen som skiller for så lite..
Har du råd så gå for cs, men "vanlig" gt-four er ikke noe veldig dårligere alternativ.. Jeg hadde rett å slett ikke råd til mere enn 130-140k for bil da jeg kjøpte min.

 #19063  av kennethx
 
jeg betalte 145k for min cs, gått 95k, alle servicer holdt, fin stand bortsett fra lakk, men den er rød...what do you expect :)
Brukt importer fra tyskland for meg av et firma.

Men det er bare laget 5000 ja, og hvor mange er igjen hvis du trekker fra dem som ble "brukt opp" i rally, og dem som er smadret...

 #19139  av GT4 CS
 
Her er en side som beskriver de to modellene http://www.crossy59.freeserve.co.uk/spec.html

Ellers er Carlos Sainz edition ca 100 Kg tyngre enn vanlig GT4. Hvis man begynner å lese litt her og der, så skjønner man at det er en god del forskjeller på de to bilene.

 #19146  av kennethx
 
hvis du hadde sagt at CS var ca 100 kilo LETTERE en en vanlig GT4 så skulle jeg vært enig =P

 #19153  av kennethx
 
vognkort er så som så...

Meg og Kristian har veid bilene våre på vekten til biltilsynet. Hans bil veide ca 100 kg mer enn min, men han har AC, noe jeg ikke har.

Kristian har std. GT4, og jeg har CS...
Vognkortet mitt sier 1400kg, mens Kristians sier 1500kg mener jeg å huske

 #19158  av tbergstad
 
Hmm.. jeg mener bestemt å ha lest at cs er ca 100 lettere enn vanlig gt4.. Rart at det står at cs er treigere opp til hundre..

 #19162  av kennethx
 
jepp, CS skal være lettere, men GT4 CS skrev motsatt...

 #19164  av GT4 CS
 
kennethx skrev:jepp, CS skal være lettere, men GT4 CS skrev motsatt...
Sorry, det var en skriveleif. Det er selvfølgelig motsatt. Grunnet de mange "oppdateringene" (i mangel på bedre ord) i forhold til std GT4.
CS veier 1390 Kg uten noe ekstra utstyr. Men kom vel std med AC, luke og elektrisk ditt og datt??

 #19170  av tbergstad
 
Som regel er det samme ekstrautstyr på de forskjellige utgavene.. Men det er sjelden skinn-interiør på vanlig gt4..

 #19171  av funkes
 
Ifølge vognkortet veier min CS (med takluke og litt sånn) 1450 (tatt fra tüv papirene), og i følge godkjenningspapirene på bilen min (som er fra Toyota Norge) veier den 1480.

 #19209  av kennethx
 
Er ikke mye ekstautstyr på min CS. Min har ikke takluke, ikke AC og heller ikke skinseter.
Den har forøvrig alarm, elektroniske vinduer og abs og veier med halv tank bensin og olje 1450 kg. så de 1400 i vognkortet stemmer nok ganske bra ja.

:)

 #19210  av tbergstad
 
Oj.. :shock: Trodde ikke det fantes gt4 uten soltak. Faktisk mere stæsj på min da enn din kennethx.