TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Supra MKiv bremsekalipper

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #19022  av Ninjamannen78

Heisan, hvilken farge er det originalt på kalipperne på supra mkiv?
 #19035  av @lpher

Ninjamannen78 skrev:Heisan, hvilken farge er det originalt på kalipperne på supra mkiv?

På twinturbo modellene så har de en eller annen grånyanse og sølv (?) Supraskrift med rød understrekning....

Skal hoste opp et bilde når jeg får tid...om ingen her inne gjør det før meg da? ;-)

I åssen farge er dine lakkert da?

@lpher

#19067  av Quicksilver

de er svarte med supra loge når de er nye :) når de er brukt over lengre tid blir de grå.

#19124  av @lpher

Fant ikke noe kurant bilde....legger ved et som viser fargen slik som de fleste er ;-)

MEN de er faktisk sorte til og begynne med ja....can anyone explain this? Tempraturen kanskje? ;-)

SÃ¥ det korrekte svaret er da:
De er sorte med hvit Supra logo og rød understrekning ;-)

@lpher
Vedlegg
94HT_11.jpg
94HT_11.jpg (109.5 kiB) Vist 1018 ganger

#19172  av Ninjamannen78

Oki. På min bil er de røde, men det så originalt ut. Røde calippere med hvit supra skrift. Syns egentli det ser litt harry ut med røde calippere, mulig jeg lakkerer dem i løpet av vinteren :?

#19174  av @lpher

Ninjamannen78 skrev:Oki. På min bil er de røde, men det så originalt ut. Røde calippere med hvit supra skrift. Syns egentli det ser litt harry ut med røde calippere, mulig jeg lakkerer dem i løpet av vinteren :?
Same here....røde med hvit skrift...'understrekninga' er lakkert over....
Muligens en smule harry ja....ikke helt sikker..men jeg synes de ser kulest ut i den gråfargen som de som oftest er i ;-)

@lpher

#20316  av @lpher

Fant faktisk et bilde av et helt nytt originalt calipper med en ny skive....montert....en engelskmann som har tatt før/etter bilder når han har oppgradert småbremsene som sitter originalt på 93-95 Supra TT i Japan.... ;-)

@lpher
Vedlegg
uk%20fronts.jpg
uk%20fronts.jpg (19.38 kiB) Vist 986 ganger

#140280  av @lpher

Fant tilfeldigvis denne posten når jeg lette etter noe annet her...og må vel komme med en liten rettelse :)

Har kjøpt fabrikksnye originale calippere foran sjøl..og de er grå :D
Så da ser det ut til at det kan ha vært endret i løpet av MkIV's levetid :)

De er ihvertfall grå de du får kjøpt nå :)