TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Got Rust?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #191649  av ArildM

Ble litt Mr2 mekking i dag, har sett my rart å sånn, men dette fikk meg til å grøsse litt mer enn no skrekkfilm klarer...

Noen som kan gjette hvor denne stammer fra?

Bilde

Forøvrig passe trafikkfarlig... Ble skiftet deler for 6-7000 i dag ja, dem fleste hørte til bakenden av bilen. Men sååå deilig det ble å kjøre når alt var skifta da! Mr2 frelst på nytt nå ;)

#191748  av bose

har vært plaga endel med det der selv... bærebrue på høyreside og bakfanger ramma var kjeks...
fikk du kjøpt nye bærebruer hos toyota?

#191779  av SuperZite

Ã…rs model du har ArildM?

#191916  av ure

hadde et par sånne selv ja...

#191919  av 2r4rn3

Ã… huffda!
Kjenner allt for godt til det synet der ja :(
Mye kjeks på min MR2 og, men nå er allt blitt blåst bort.
Jeg må se til å lage en post om mitt MR2 prosjekt.
Begynner å ligne noe nå etter årevis i garasjen! :D

#193109  av ArildM

Er en tidlig 86 mod.

Bærebruene ble kjøpt via lokal bildeleforhandler via Toyota (vistnok billigere enn å gå direkte til Toyota selv). Lista ved støtfanger bake kunne en krølle i sammen sånn at den passa i hånda mi(1 bolt knakk forresten når jeg skulle ha den av og 1 knakk før jeg rakk å sette den fast)...

Skifta 2 Stk dempere, 1 bremseslange, 1par foringer, begge bærebruene (den på høyresia vær værst å hadde begynt å bøye på det ene uhm trur det er casterstaget det heter :O) og til slutt et "rakkelstag". En god dags arbeid ja, men vel verdt det ;)

Eksosen er vel neste som må skiftes ut, litt i tvil om jeg skal gå for Janspeed, eller no annet uorginalt, eller om jeg skal satse på orginalt toyota, men får se etter hvert.

Først og fremst er det vel Eu kontroll, oxo litt rustsveising i vinter (haat xD)

Har forøvrig liggende et par nye Koni dempere bak(på biler der dempern har vert skifta passer ikke innsatsene) pm om noen er intressert? "gi bort pris"