TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rart turbotrykk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #191658  av Andy_Celica

Jeg var på Japsetreff på rudskogen idag, (forresten morosmt å kjøre på bane) jeg hadde da stilt turbotrykket til ca 1 bar, etter 5-6 runder ville den ikke lade mere en 0,5-0,6 bar, jeg kjørta da inn i depoet, men fant ingenting feil, så jeg kjørte ut på banen igjen, fortsatt ikke mere en 0,5-0,6 bar, og slik er det fortsatt!

Noen som har noen tips?

Og hvor mye lader en st205 org?
Vedlegg
P1010064.JPG
P1010064.JPG (257.71 kiB) Vist 216 ganger

#191681  av defred

Orginalt lader St205 0,9 bar. Det har ikke kommet noe fra diagnose lampa di i dag?

#191683  av Andy_Celica

defred skrev:Orginalt lader St205 0,9 bar. Det har ikke kommet noe fra diagnose lampa di i dag?
Nei ingenting, plutselig så ville den ikke lade mere en 0,5.

#191698  av ErikG

Det er ikke dumpventilen eller boostcontrolleren som lekker da?

#191699  av Andy_Celica

ErikG skrev:Det er ikke dumpventilen eller boostcontrolleren som lekker da?
dumpventile har jeg ikke skjekka enda, men jeg kobla om bc en på en rar måte istad (vanskelig å forklare siden bc en er rar) så mye mulig det har med den å gjøre, skal ta en grundiger skjekk i morgen, måtte bare høre om noen hadde vært borti noe av det samme :wink:

#191805  av sleeper

ta og monter en ny trykkmåler også da.. så er du ivertfall sikker på at det ikke er det som er problemet! (husker du sa noe om det skjønner du!

#191807  av Andy_Celica

sleeper skrev:ta og monter en ny trykkmåler også da.. så er du ivertfall sikker på at det ikke er det som er problemet! (husker du sa noe om det skjønner du!
Stemmer det, for den org i spedoen fortsatte nemlig oppover selvom den nye trykkmåleren stoppa på ca 0,5-0,6.

Noen som vet hvor høyt den org trykkmåleren går til?

#191813  av GT4 CS

Har du sjekket at du ikke har noen slanger som har sprekt eller revnet? Tenker på før og etter ic

#191815  av Andy_Celica

GT4 CS skrev:Har du sjekket at du ikke har noen slanger som har sprekt eller revnet? Tenker på før og etter ic
Den etter ic er da sprekt, men vet ikke om den er sprekt tvers igjenom, både jeg og sleeper prøvde å stikke noe igjenom for å se om det var sprek tvers igjenom, men vi fant vel aldrig ut om den var sprekt eller ikke, og slangen fra turbo til bc er ikke sprekt!

Da må jeg vel nesten skru idag oxo da!

#191892  av sleeper

trur nok uansett hva resultatet blir så burde du kjøpe den slangen mellom ic og spjeld nytt.. den kommer til og ta kvelden snart uansett..

#191930  av CelicaTurbo

definitivt bytt den slangestumpen, og, orginal trykkmåler i st185 måler knappe 0.5 før nålen står i maks til tross for at selve trykksensoren har en vesentlig høyrere rekkevidde i sitt signal, det er en god mulighet for at det er akkurat slik på st205 også. Det er også en ganske betydelig forsinkelse i den orginale nålen så innen den skikkelige trykkmåleren stopper ved 0.5 så har vel den orginale knapt begynt å gå over null :lol:

#192027  av GT4 CS

Må nokk nesten bare røske ut ic for og få sjekket slangen godt nokk, hadde en sprekt før, så ikke ut som det gikk igjennom ved første øyekast. Men den viste seg og være det. Kostet 350 riksdaler ny til min

#192043  av Andy_Celica

GT4 CS skrev:Må nokk nesten bare røske ut ic for og få sjekket slangen godt nokk, hadde en sprekt før, så ikke ut som det gikk igjennom ved første øyekast. Men den viste seg og være det. Kostet 350 riksdaler ny til min
Oki, mulig den er sprekt da, får ta en nærere titt på det :wink:

350 riksdaler? det var da ikke så dyrt, hadde forventa meg mye mere, som f.eks 700 kr eller noe slikt!

#192055  av Andy_Celica

Andy_Celica skrev:
GT4 CS skrev:Må nokk nesten bare røske ut ic for og få sjekket slangen godt nokk, hadde en sprekt før, så ikke ut som det gikk igjennom ved første øyekast. Men den viste seg og være det. Kostet 350 riksdaler ny til min
Oki, mulig den er sprekt da, får ta en nærere titt på det :wink:

350 riksdaler? det var da ikke så dyrt, hadde forventa meg mye mere, som f.eks 700 kr eller noe slikt!
Min kosta i tilfelle bare 307 kr :wink:

#192065  av GT4 CS

Røverkjøp mann, håper ikke du måtte bli med på bakromet for og få ned prisen 43 kroner :wink: