TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Grøftelys ST185CS [ferdig montert]

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #191934  av ealixyr

Lurer på om det er noen som har serienr til de Toyota lyktene som passer rett inn i cs fangeren.

Eller om noen vet om noen andre uoriginale som passer inn?

Har prøvd søkefunksjonen, men fikk egentlig ingen helt klare svar.

Noen som evt har bilder av hvordan lyktene ser ut montert?

Priser på de forskjellige er også fint.
Sist redigert av ealixyr den 26 sep 2006 22:14, redigert 1 gang totalt.

#192034  av ealixyr

Ingen? :evil:

#192040  av gt4 carlos saintz

Finst vel ikkje lykter som passar inn der originalt.

Må nok kjøpe hella eller noko anna som passar.

#192051  av GT4 CS

Har da sett cs med grøftelysa som sitter org på gt4, ligger ledninger klart til min iallefall

#192078  av ealixyr

Ligger ledninger i min CS fanger og. (fester og tror jeg).

Derfor jeg lurer på hvilke lys som passer rett inn?

vil de til GT4 passe inn i en Carlos fanger?

#192100  av Gt-4-Ever

Kjøper du de til gt4 så sørg for å knuse den gule sokkelen inni og bytt til hvitere lys en originalt. :D Lurer forsåvidt også på om de passer på cs-fanger, vurderer nemlig å bytte til en slik fanger. :D

#192130  av ealixyr

Hadde vært kjekt om noen visste ja, litt kjipt å kjøpe noen som ikke passer. Det har jeg prøvd før, da på en annen bil...

#192637  av Biggen

Vet ikke helt åssen det er på en CS, men på GT4 og GTI får du kjøpt orginale grøftelys hos Toyota.
Til GTI koster de ca 1500 pr stk (mindere lykter) og til GT4 koster de 1900 pr stk (stor lykter). da får du komplett lykt med fester som er bare å skru rett inn i fanger´n. Du må i tillegg kjøpe en bryter på biltema o.l. til 20 kr som ikke passer så veldig bra, eller så har Toyota en bryter med grøftelys ikonet som passer inn i dærsjbordet men den koster ca 300 (da jeg spurte. Mange år siden.).

Når det gjeller det org ledningsnettet til lyktene så er rådet i fra Toyota (og alle andre verksteder for den saks skyld) å legge opp nytt ledningsnett. Dette fordi det org nettet ikke er ordentlig dokumentert så ingen vet helt hvor det går, og for det andre så er det ikke komplett på biler som ikke kom med dette fra frabrikken.

Snak med toyota og hør om CS har egene lykter eller om de som GT4 bruker passer på din.

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... c&start=15

EDIT:Sjekket opp noen bilder av CS´n og det er ut som om den faktisk bruker lyktene til GTI´n og ikke GT4.

#192641  av ealixyr

Takker for info.

Mener også at det ser ut som om lyktene til GTI vil passe til en CS.

#192744  av Peak

Testet i kveld og lyktene fra GTi passer ikke på CS, festene er helt forsjellige, men formen på lyktene passer veldig fra i hullene.

#192746  av ealixyr

Er det mulig å mekke til noen custom fester?

Fyller lyktene ifra GTI hele hullet?

Takk for svar forresten.

#192747  av Tomera

Peak skrev:Testet i kveld og lyktene fra GTi passer ikke på CS, festene er helt forsjellige, men formen på lyktene passer veldig fra i hullene.
Regna med de lyktene var fra GT-ien, da jeg var å kikket på en som sto parkert! Blir lettere å skaffe dele nr til de da! Blir morsomt å se hvordan de ble på bilen. Kan du bruke original netting/gitter foran lyktene eller?
Vedlegg
Noe slikt regner jeg med?
Noe slikt regner jeg med?
Celica GT-Four CS (29).jpg (56.1 kiB) Vist 1724 ganger

#192785  av ealixyr

Var noe slikt jeg så for meg ja.

Tenkte også på å bruke det originale gitteret foran lyktene, men vet ikke om det blir så lett.

Eieren av den bilen du har bilde er vel ikke på dette forumet? Skulle likt å visst 100% at de var ifra gti.

#192815  av Peak

Så veldig likt ut som på det bilde Tomera la ut!

#192816  av GT4 CS

ealixyr skrev:Var noe slikt jeg så for meg ja.

Tenkte også på å bruke det originale gitteret foran lyktene, men vet ikke om det blir så lett.

Eieren av den bilen du har bilde er vel ikke på dette forumet? Skulle likt å visst 100% at de var ifra gti.
vegar85 som eide den bilen før