TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• dunke lyd under bilen.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #192118  av Xlr8

er en 91 moddel mr2 når eg kjører over farts humper så er de en dunke lyd under bilen eller i humpete vei så kommer en dunke lyd.. noen som har vert borti lignende? foringer som skal må skiftest? skal ha bilen opp på løfte bukk om 2 dager så noe plasser jeg kan starte og sjekke hvor lyden kommer fra?

speedometeret mitt slutta og å virke nylikt.. er de vaier eller elektronisk speedometer på desse bilene?
 #192121  av Larsen

Xlr8 skrev:er en 91 moddel mr2 når eg kjører over farts humper så er de en dunke lyd under bilen eller i humpete vei så kommer en dunke lyd.. noen som har vert borti lignende? foringer som skal må skiftest? skal ha bilen opp på løfte bukk om 2 dager så noe plasser jeg kan starte og sjekke hvor lyden kommer fra?

speedometeret mitt slutta og å virke nylikt.. er de vaier eller elektronisk speedometer på desse bilene?
Har samme problemet, vet ikke hva det er ennå, men er enten bærekuler eller støtdempertoppene. Tror ikke foringene er problemet.

Er elektronisk fra slutten av 92 og opp. Før det så er det mekanisk. Hvis speedometeret har hatt en tendens til å hoppe før det sluttet å fungere så er det sansynligvis drevet på girkassen som er slitt.[/quote]

#192126  av Xlr8

tusen takk får super kjappt svar=)

støtdemperene toppen kan de jo hende de er..

hmmf tror speedoen min var bare plutseligt spinn dødt.. mn de er ikke noe stress og sjekke vill jeg tro og håpe=P

#192177  av mandag

Jeg hadde også problemer med markante dunk når jeg kjørte over humper o.l. Det viste seg at krengestagen ikke var skikkelig skrudd fast..

#192345  av Xlr8

da skal jeg notere de ned og sjekke d..

#193182  av Neemi

Jeg hadde samme problem og da var lageret i dempertoppen gåent.

#196008  av matsemann

har hatt dunkelyder som kom bakfra! da var det motorfestet som var gåent...

#196029  av GhostRider88

har også en slik liten dunkelyd når jeg kjører i humpler... er dette noe som må fikses eller kan jeg kjøre med det? bilen er skjekket under så jeg trur ikke at det har med fjeringene å gjøre. Heller at noe må strammes... hva trur dere?

Var vist mange som hadde dette problemet om man kan kalle det for det :P

#196042  av Xlr8

har kjørt me de en stund nå så tviler på de er noe farligt har kommet frem til att de er støtdemper feste oppe som er gale sjå meg får nye om ca 1 måndes tid kan da svare om de hjelpte=)

#196043  av GhostRider88

da kommer jeg ikke til å gjøre noe med det, blir jo ikke plaget av lyden, hører den nesten ikke :)

Men si ifra når du har fått skjekket det ;) hadde vært til hjelp :)

#196754  av Pingu

Heisann :D
Hadde en dunke lyd i hmuper og slikt. fant ut at det var støtdemperen bak på venstre side som ikke var festet skikkelig. tok tak i skjermen og beveget bilen opp å ned, da fant jeg d ut :)

#208607  av inzane2012

har akkurat samme lyden på bilen min, siden jeg egentlig er ganske blank på mekking og sånt så har jeg egentlig ikke peiling på hva lyden kan komme av, men faderen mente at bærekulene kunne vere slitt...
er det mye stress med å skifte disse vist det er dem som er problemet??

#208609  av celica4ever

har samme dunkelyden jeg også, men foringer og demperene skal være helt nye.. det kommer en eller to ganger så blir det borte.. noen formeninger?

#208684  av ArildM

Lenkearmene? (stagene som er festet fra demperhuset til stabilisatorstaget). Skifta disse på min i sommer og ulydene fra understellet forsvant.

Disse skal vist være bra:
http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... cts_id=105