TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Polyurethane foringer til St205?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #192122  av Andy_Celica

Noen som vet om noen som har slike foringer til st205?
Eneste stedet jeg finner som har til st205 er fensport og de har et lite utvalig i forhold til det bilen egentlig trenger!

Noen må vel ha bytte slike på st205 før?

#192191  av Andy_Celica

ingen?

#192196  av defred

Har rotet rundt etter det samme men har vel oppdaget det samme som deg. Bare noen få typer og Fensport har alle.
SÃ¥nn er det vel, sikkert bra nok de orginale!! :D

#192199  av Andy_Celica

defred skrev:Har rotet rundt etter det samme men har vel oppdaget det samme som deg. Bare noen få typer og Fensport har alle.
SÃ¥nn er det vel, sikkert bra nok de orginale!! :D
Merka nå i helge på japsetreff at de org ikke var bra nok, så jeg tenket å skaffe meg noen skikkelige foringer! Men er det ingen som har, får jeg jo ikke gjort noe med det :D

Kan jo også hende at det hjelper med å kjøpe de nye da, de er jo tross alt nesten 12 år gamle :D

#192213  av defred

Hva var problemet?

#192230  av Andy_Celica

defred skrev:Hva var problemet?
Ikke noe spesielt problem men merka at den satt litt dårlig på veien enkelt ganger, selv med den effekte jeg har slapp den litt for ofte, kunne vært litt mere presist en det er nå!

#192242  av defred

Ellers er understellet på bilen satt opp til banekjøring?

#192246  av Andy_Celica

defred skrev:Ellers er understellet på bilen satt opp til banekjøring?
Nei det er jo ikke akkurat det da, men tenkte jeg skulle begynne et sted da, og da skulle jeg begynne med foringen?

#192254  av defred

Ville nok heller satset på Coilover dempere på bilen, St205 har en litt spes. oppbygd forstilling, tror nok det er årsaken til at det ikke kommer uorginale foringer. Men jeg skal selv bytte de som Fensport selger evt. få dreid aluminiums foringer, der det er mulig. Vet at dempersett er dyrt men det er vært og spare penger og innvestere i ordentlig greier.

#192257  av Andy_Celica

defred skrev:Ville nok heller satset på Coilover dempere på bilen, St205 har en litt spes. oppbygd forstilling, tror nok det er årsaken til at det ikke kommer uorginale foringer. Men jeg skal selv bytte de som Fensport selger evt. få dreid aluminiums foringer, der det er mulig. Vet at dempersett er dyrt men det er vært og spare penger og innvestere i ordentlig greier.
Ja har titta på coilovers men har ikke helt bestemt meg om jeg skal gå for de enda! men jeg kommer også til å gå for de få foringene de har på fensport!

#192259  av defred

Når du bestiller gi meg beskjed, så gjør vi det sammen.

#192263  av Andy_Celica

defred skrev:Når du bestiller gi meg beskjed, så gjør vi det sammen.
Det skal jeg, skal bestille derifra snart, sammes med helmer og noen andre, kan sende deg en pm før vi bestiller, blir da en stoor bestilling :D

#192264  av defred

Glimrende!
Du vet ikke om noen som har erfaring med de TRD motorfestene til bilen?

#192273  av Helmer

defred skrev:Glimrende!
Finnes de bare til st205??
Skulle absolutt hatt noen grommere motorfester til min...

#192275  av Andy_Celica

defred skrev:Glimrende!
Nei det vet jeg desverre ikke :(
Men de er jo hevy dutty da, så du får nok mere vibrasjoner osv i bilen, men motoren vil da ikke bevege seg like mye i motorrommet, men det skal vist være bra for motoren :D