TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Shell lanserer 99 oktan V-Power

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #192202  av CelicaTurbo

Hvem skulle tro, Shell lanserer V-Power Racing 99-oktan bensin:

link til nyhet her

Kjør debatt! :D

#192204  av Andy_Celica

Jeg så det istad jeg oxo, er jo supert da, ihvertfal for oss med ecu som egentlig skal ha 102 octan

#192211  av sleeper

hm.. endelig litt fokus på kvaliteten på bensinen... er nok ikke noen helt sinnsykt forskjell på denne bensinen, men litt er det! og det gjør kansje at det blir litt konkuranse om og ha den beste bensinen.. :D :lol:

men for meg så kommer det ikke til og ha så mye og si i fremtiden da jeg kommer til og kjøre e85 bensin fra neste sesong uansett..

#192237  av Magne

sleeper skrev:hm.. endelig litt fokus på kvaliteten på bensinen... er nok ikke noen helt sinnsykt forskjell på denne bensinen, men litt er det! og det gjør kansje at det blir litt konkuranse om og ha den beste bensinen.. :D :lol:

men for meg så kommer det ikke til og ha så mye og si i fremtiden da jeg kommer til og kjøre e85 bensin fra neste sesong uansett..
e85 bio-ethanol er meget spennende ja! Kan få mer effekt men høyere forbruk. Men er det ikke bare EN stasjon i norge som har e85 da? En i asker som jeg har hørt?..

#192238  av sleeper

jo er vel bare den ene som har det.. men regner med at det kommer ganske fort på bensinstasjonene til neste år de den blir avgiftsfri... :D

men intill da så kommer jeg til og tanke 99oktane.. :D 8)

#192239  av Andy_Celica

Magne skrev:
sleeper skrev:hm.. endelig litt fokus på kvaliteten på bensinen... er nok ikke noen helt sinnsykt forskjell på denne bensinen, men litt er det! og det gjør kansje at det blir litt konkuranse om og ha den beste bensinen.. :D :lol:

e85 bio-ethanol er meget spennende ja! Kan få mer effekt men høyere forbruk. Men er det ikke bare EN stasjon i norge som har e85 da? En i asker som jeg har hørt?..
Foreløbig er det nok det ja, men slik jeg har forstått det skal flere stasjoner fa det i 2007.

#192241  av Andy_Celica

Jeg synes det er bra at de lansere 99 octan, endelig har de skjønt at ikke alle biler kan gå på vann (95 octan) Men hadde vært fint om de egentlig kunne vippa på 100 tallet, men hvor sikre kan vi være på at det er 99 og ikke 98 da? at det ikke er bare noe de sier for å trekke folk til shell?

#192248  av defred

Bensinstasjon bensin kan man alldri stole helt på! Tror det er masse markedsføring. Har heller stor tro på E85, garantert effekt økning. Men for alle som ikke kan vente, er det bare og dra og handle bensin hos Kollevold eller Gundersen, den virker! Koster mye, men akk så gøy!

#192249  av Andy_Celica

defred skrev:Bensinstasjon bensin kan man alldri stole helt på! Tror det er masse markedsføring. Har heller stor tro på E85, garantert effekt økning. Men for alle som ikke kan vente, er det bare og dra og handle bensin hos Kollevold eller Gundersen, den virker! Koster mye, men akk så gøy!
Hvor høy octan er det i den da?

#192258  av sleeper

defred skrev:Bensinstasjon bensin kan man alldri stole helt på! Tror det er masse markedsføring. Har heller stor tro på E85, garantert effekt økning. Men for alle som ikke kan vente, er det bare og dra og handle bensin hos Kollevold eller Gundersen, den virker! Koster mye, men akk så gøy!
at du ikke kan stole på bensinen fra stasjonen kan jeg skrive under på... har måttet justere tenninga på bilen min for og ungå tenningsbank på noen bensinstasjoner, mens det funker fint på andre.. (opp til 3 grader!)

#192317  av Anders gullstein

Hvilke selskap har dere god og dårlig erfaring med da?

#192354  av jumbo

Andy_Celica skrev:
Hvor høy octan er det i den da?
E85 har et oktantall på 105.

(og for de som lurer: Nei, oktan er ikke en prosent. Eller rettere sagt, det er egentlig det, men relativt til et referanse-stoff som brukes som sammenligningsbasis for motstandsdyktighet mot selvtenning)

Se forøvrig mer her: http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

#192378  av maxgets

Andy_Celica skrev:Jeg synes det er bra at de lansere 99 octan, endelig har de skjønt at ikke alle biler kan gå på vann (95 octan) Men hadde vært fint om de egentlig kunne vippa på 100 tallet, men hvor sikre kan vi være på at det er 99 og ikke 98 da? at det ikke er bare noe de sier for å trekke folk til shell?
Du har jo vanlig 98 da... det er noe jeg ville valgt fremfor 99 v-power..
V-power har noen tilsettningstoffer som det var oppe en diskusjon om tidligere.. da hadde visst noen fått problemer etter å ha brukt v-power...
Uansett så ville jeg brukt vanlig 98 fordi det er uklart hva som er tilsatt/ikke tillsatt

#192402  av sleeper

maxgets skrev:
Andy_Celica skrev:Jeg synes det er bra at de lansere 99 octan, endelig har de skjønt at ikke alle biler kan gå på vann (95 octan) Men hadde vært fint om de egentlig kunne vippa på 100 tallet, men hvor sikre kan vi være på at det er 99 og ikke 98 da? at det ikke er bare noe de sier for å trekke folk til shell?
Du har jo vanlig 98 da... det er noe jeg ville valgt fremfor 99 v-power..
V-power har noen tilsettningstoffer som det var oppe en diskusjon om tidligere.. da hadde visst noen fått problemer etter å ha brukt v-power...
Uansett så ville jeg brukt vanlig 98 fordi det er uklart hva som er tilsatt/ikke tillsatt
hvis du har en litt mer utfyllende forklaring så hadde jeg satt veldig pris på og lese den... (er bare nyskjerrig!) 8)

#192409  av GT4 CS

Skulle likt og sett bevis for at dette virkelig virker, av natur er jeg skeptisk til slike vidunder kurer. Så itv blir det tanket 98blyfri på min bil