Markus, du kan kanskje legge ut noen linjer ang. nøyaktig hva slags info biltilsynet vil ha, så får du færre telefoner
Ser for meg dette, for mitt tilfelle:
- dok. ang forskjeller '90 GTI vs '94 Turbo: Bremser (og motor selfølgelig) + evt. annet, slik at biltilsynet ser at bilene er nokså identiske og vet hva som skal sjekkes.
Må det stå chassisnummeret på min bil i slik dok?
- dok. ang spesifikasjoner på motor som settes i, effekt osv
- dok. om at motoren som er satt i og andre deler er de riktige, genuine Toyota delene, og at det er riktig installert. Dette er vel vanskelig, kanskje.
Jeg har ikke helt skjønt hvorfor de fleste hos Toyota er redde for å skrive slike bekreftelser. Akkurat som i min jobb skal de jo ikke uttale seg utover det de har peiling på; En ferskis som skriver ut deleliste f.eks går jo ikke god for at jeg har installert rett motor og deler, at bilen er god som ny, og at jeg aldri kommer til å kjøre noen ned. Men han kan vel bekrefte at listen han skriver ut er riktig. Det samme gjelder for de lenger opp i systemet; så lenge det går fram hvor infoen de dokumenterer er hentet fra (at de ikke dikter det opp) så ender de neppe opp i fengsel.