TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor stort batteri?

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #192956  av ErikG

Driver å bygger anlegg nå og flytter også batteri bak i bagasjen. Skal ha et anlegg med:
2x 2000W bassere
2x 2000W forsterkere
1x 950W forsterker
2x 500W komponentsett
2x 2 Farad kondensatorer

Hvor stort batteri må jeg ha for å drive dette samtidig som jeg bruker det på bilen. Har forøvrig en orginal dynamo. Må være et gelebatteri. Kan jeg bruke biltema batteri eller er dette fyfy!?
 #192959  av Andy_Celica

ErikG skrev:Driver å bygger anlegg nå og flytter også batteri bak i bagasjen. Skal ha et anlegg med:
2x 2000W bassere
2x 2000W forsterkere
1x 950W forsterker
2x 500W komponentsett
2x 2 Farad kondensatorer

Hvor stort batteri må jeg ha for å drive dette samtidig som jeg bruker det på bilen. Har forøvrig en orginal dynamo. Må være et gelebatteri. Kan jeg bruke biltema batteri eller er dette fyfy!?
Jeg ville gått for et optima bateri, eller et stinger bateri.

#192968  av samejon

Har du kanskje vurdert kinetik? Koster kanskje litt mer, men vil da si at de kan å levere :wink: sjekk http://www.morel.no

#192969  av nlight

kinetik er det batteriet alle snakker om for tiden ihvertfall, så det bør vel være bra da. Men koster jo endel når det blir litt størrelse på det

#192974  av ErikG

Hvor stort trenger jeg da? Har ikke så super peiling på detta :oops:

#192980  av ErikG

Vurderer Kinetik HC 800 - 800 Amper Power Cell. Greier egentlig min dynamo å holde dette oppladet? Får god pris gjennom en veninne som er sponsa av Morel.

#192988  av nlight

Dynamoen vil jo klare å holde et STORT batteri oppladet, det tar bare litt lengre tid å lade ;) Men har du stort batteri så har du jo mer å gå på når det gjelder strøm reserver.. Enkelte dager spiller du vel mer enn andre når du kjører, så da vil det jo topplades de dagene (Hvis dynamoen sliter med å levere nok)

#193069  av @lpher

Om du ikke har planer om å gå balls out ved skifte dynamo etc. så holder det lenge med Optima/maxxima/Stinger ;)

#193078  av ErikG

Tenker på antall ampere jeg trenger. Er jo mange ampers anlegg.

#193141  av MR2_Mk1

ErikG skrev:Tenker på antall ampere jeg trenger. Er jo mange ampers anlegg.
Jag satte i ett modell mindre extra batteri i bakluckan+orginal i fram då. funkade perfect till 2 Xplöd 4*75rms 2 RF10"150rms DLS 6,5"fram

hade bara orginal i början o då "stoppade"bilen upp lite varje gång basen slog :lol: