TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skal kjøpe meg en toyota mr2. Hvilken skal jeg velge?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #193231  av GhostRider88

Skal nå se på disse to bilene, men er i tvil på hvem som er det beste kjøpet. Her kommer litt fakta om bilene:

Bil nr1:

Mr2 91mod svart, 2l 156hk, gått 187000km fin i lakken og har 94mod bakdel, noen få bobbler på spoyleren, låsen på passasjer siden virker ikke pga forsøk op innbrudd, men ikke noe skader utenom inne i låsen, men dette kan vel fikses, ikke rust, en liten rift i fører setet ved skuldra (sømmen), ikke bulker, bremseskiver bak og bremseklosser må skiftes, koster ikke mye. har 94 bakdel, hvite blinklys, justerbare gule koni dempere, momo ratt og girkule. 17t bbs felger følger også med vinterdekk. bilen har blitt kjørt en vintersesong. bilen går bra sitter bra på veien. skinnseter.

noen som vet hva det vil ca koste å bytte lås på høyre dør på en toyota mr2? og hva vil det ca koste å fikse denne skaden (skal ikke trekke om, så må i tilfelle få en som driver med skinnmøbler til å fikse det): Bilde

Bil nr2:

Mr2 91mod svart, 2l 156hk, gått 235000, men motor gått 120000km.
Original mrII, med hvite blinkers og tonede baklykter, ikke rust, noen små parkeringsbulker, lakk som er flasset litt av på bakspoyleren.
Byttet til "92 motor på toyota verksted, motor kun gått 120.000km,
stoff seter.

Begge er prissatt til 79000kr

Takker for svar :)

#193236  av aneriks

en lås sylinder koster 150 kr eller noe

edit: de koster vist 314,88 kr pr stk.
fant kviteringen :D
Sist redigert av aneriks den 21 aug 2006 20:45, redigert 1 gang totalt.

#193238  av GhostRider88

aneriks skrev:en lås sylinder koster 150 kr eller noe
ikke mer :) Låsen er nemlig forsøkt bryti opp så det går ikke å låse den. Hvor mye koster det å få noen på et verksted å skifte låsen? og noen som vet noe om pris på setet?

Hvilken av disse to bilene er det beste kjøpet i deres øyne?

#193239  av lasse

Jeg ville vel kanskje gått for bil nr en, da den har grommere deler enn bil nr to, koker vel egentlig ned til hva du mener selv uansett da, og angående setet så kan det fort koste litt, er ikke så vanskelig å ta ut stolen og ta av trekket, gjorde det på min da en søm hadde røket, men her ser det jo ut som om en del av skinnet må byttes, ta kontakt med en salmaker ellerno, finnes mange som spesialiserer seg på rep av skinnseter i bil og båt.

Lykke til med kjøp, uansett er MR2 en sinnsykt morsom bil.

#193242  av GhostRider88

lasse skrev:Jeg ville vel kanskje gått for bil nr en, da den har grommere deler enn bil nr to, koker vel egentlig ned til hva du mener selv uansett da, og angående setet så kan det fort koste litt, er ikke så vanskelig å ta ut stolen og ta av trekket, gjorde det på min da en søm hadde røket, men her ser det jo ut som om en del av skinnet må byttes, ta kontakt med en salmaker ellerno, finnes mange som spesialiserer seg på rep av skinnseter i bil og båt.

Lykke til med kjøp, uansett er MR2 en sinnsykt morsom bil.
ja bil nr en er som mer strøknere i lakk og har ingen bulker ifølge eieren, men den har dette med setet og låsen. Stemmer det at dele som jeg trenger for å fikse låsen bare koster 150kr? men da er vel det dyrt å få et verksted til å fikse låsen, eller?, men det er vel bare baggateller som kan fikses for ikke såå mye.

Hvor mye sånn ca trur du det vil koste å fikese disse skadene? har ikke lyst til å trekke om hvis det koster veldig mye...

Flere som har formeninger?

#193247  av kake

Det kan nok stemme at låssylinderen koster et par hundringser. Legg til ca 200 kr for å få den kodet om til nøkkelen din, og skal du gjøre det på verksted er det vel rundt en times jobb tenker jeg. Kanskje 1000-1500,- til sammen for alt hos Toyota ?

Nytt skinntrekk til setene husker jeg at jeg undersøkte engang da jeg var på utkikk etter mr2'er. Mener skinntrekkene ligger på rundt 5-7000,- hos Toyota for begge stolene (eller var det 1?) om jeg ikke husker helt feil. Er du litt nevenyttig skifter du disse selv, eller tar med stolen og trekket til en salmaker o.l.

Originale skiver/klosser/shimssett bak får du for et par tusenlapper. Sikkert en times jobb hos Toyota hvis du gjør det der.

Ellers hørtes alternativ 1 best ut spør du meg, selv om det ikke akkurat hørtes ut som et prakteksemplar, men så klart, alt må jo sees i forhold til pris...

#193250  av aneriks

lås sylinderen koster 314,88 pr stk.
fant kviteringen nå. sorry feil info :?

#193282  av celicat23

Siden du sier at tilstanden til den ene bilen er "ifølge selgeren" så regner jeg med du ikke har vært å sett på bilen engang? Gjør det først, før du tenker noe mer over det her.

Har selv hatt noen skikkelige bomturer for å se på bil som skulle være "strøken!", og kommer frem og finner rust, riper, og små bulker. Noen folk rett og slett juger om tilstanden på bilen.

#193289  av James

Sikla selv litt på den første MR2en du nevner med blant annet BBS felger 94mod. bakdel osv... Sykt fin bil ,men det som skremte meg vekk var oljeforbruket på motoren. Eieren har opp til nå i år visst nok fylt på med olje hele 4 ganger så langt. :roll: Ville isåfall ha sjekket opp i det med motoren litt mer visst jeg var deg... Men ellers lykke til med bilkjøpet. MR2 er slett ikke noe dårlig valg :wink:

#193317  av GhostRider88

James skrev:Sikla selv litt på den første MR2en du nevner med blant annet BBS felger 94mod. bakdel osv... Sykt fin bil ,men det som skremte meg vekk var oljeforbruket på motoren. Eieren har opp til nå i år visst nok fylt på med olje hele 4 ganger så langt. :roll: Ville isåfall ha sjekket opp i det med motoren litt mer visst jeg var deg... Men ellers lykke til med bilkjøpet. MR2 er slett ikke noe dårlig valg :wink:
stusset litt på det jeg også, men han sa at det var fordi han ville være sikker på at han ikke kjørte den tørr.... han sa at den ikke lakk olje osv.

Hvor mye trur dere sånn ca alt av skader vil komme på om jeg skal fikse det på den første mr2'en, lurer fælt på om jeg skal kjøpe den :)
Tenker da og få noen til å sy setet, ikke trekke om.

Men skal som sagt ikke bestemme meg før jeg har sett på begge bilene

#193318  av GhostRider88

kake skrev:Det kan nok stemme at låssylinderen koster et par hundringser. Legg til ca 200 kr for å få den kodet om til nøkkelen din, og skal du gjøre det på verksted er det vel rundt en times jobb tenker jeg. Kanskje 1000-1500,- til sammen for alt hos Toyota ?

Nytt skinntrekk til setene husker jeg at jeg undersøkte engang da jeg var på utkikk etter mr2'er. Mener skinntrekkene ligger på rundt 5-7000,- hos Toyota for begge stolene (eller var det 1?) om jeg ikke husker helt feil. Er du litt nevenyttig skifter du disse selv, eller tar med stolen og trekket til en salmaker o.l.

Originale skiver/klosser/shimssett bak får du for et par tusenlapper. Sikkert en times jobb hos Toyota hvis du gjør det der.

Ellers hørtes alternativ 1 best ut spør du meg, selv om det ikke akkurat hørtes ut som et prakteksemplar, men så klart, alt må jo sees i forhold til pris...

bil nr 1 høres jo finest ut i og med at den er fri for bulker, rust osv.. det eneste han kunne på peke var litt bobbler i lakken på bakspoyleren og litt matt lakk på v.side ved bakskjermen, men dette kunne poleres vekk.

Trur jeg går for den :)

#193319  av GhostRider88

James skrev:Sikla selv litt på den første MR2en du nevner med blant annet BBS felger 94mod. bakdel osv... Sykt fin bil ,men det som skremte meg vekk var oljeforbruket på motoren. Eieren har opp til nå i år visst nok fylt på med olje hele 4 ganger så langt. :roll: Ville isåfall ha sjekket opp i det med motoren litt mer visst jeg var deg... Men ellers lykke til med bilkjøpet. MR2 er slett ikke noe dårlig valg :wink:
hva kan det være som er årsaken til at han har fylt så mye olje?

#193320  av Andy_Celica

GhostRider88 skrev:
Det er nok pga slitte stempeltinger, da slipper olja opp mellom ringen og tenner da sammens med bensine i toppen!

Det vil da si at det mest sansynelig er et problem som må utbedres mekanisk! (på norsk, stempelringen må byttes)

#193343  av GhostRider88

Andy_Celica skrev:
GhostRider88 skrev:
Det er nok pga slitte stempeltinger, da slipper olja opp mellom ringen og tenner da sammens med bensine i toppen!

Det vil da si at det mest sansynelig er et problem som må utbedres mekanisk! (på norsk, stempelringen må byttes)
det er vell dyrt det om jeg skal gjøre det på verksted... lurer på om jeg skal se om jeg finner en mr2 som er litt dyrere og som er uten feil, tjener jo på det, vil jo koste masse å utbedre alle de feila som er på den bilen... hva trur dere?

#193349  av James

GhostRider88 skrev:
Andy_Celica skrev:
GhostRider88 skrev: hva kan det være som er årsaken til at han har fylt så mye olje?

det er vell dyrt det om jeg skal gjøre det på verksted... lurer på om jeg skal se om jeg finner en mr2 som er litt dyrere og som er uten feil, tjener jo på det, vil jo koste masse å utbedre alle de feila som er på den bilen... hva trur dere?
Ja, fekk ikke det helt til å stemme når motoren ikke bruker olje, kommer ikke blårøyk ut av eksosen og han må fylle på med olje så ofte. Eieren av bilen var forsåvitt 18år også å hatt lappen i 1 år så bilen er sikkert blitt hardt kjørt på kald motor osv... Er da betre å betale litt mer og få et strøket eksemplar...