TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Effekt uten turbo..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #193368  av Xlr8

Har en 91moddel mr2 som jeg har fått hjem.. lurer på hvor mye effekt de er å hnte ut av di uten å få turbo motor? skal begynne og overhale motoren i neste månde og handler da inn deler..

lurer på hvor jeg kan få tak i "trim" deler og hvor mye jeg kan forvente og få ut av motoren..

vet også de er 94moddel gti med 170hk noen som hvet va som er forsjellen mellom di? vet att kompen er 10.3 på 170versjonen og 10 på 156.. noen andre forsjeller?

#193370  av Andy_Celica

Hvis du søker så finner du masse info om hva som er forskjellig, men vet at innsygmanifold, topp, osv er litt forskjellig!

#193375  av Xlr8

takker får svar.. prøvde å søke men vett bare ikke helt hvordan jeg skal søke etter som di ikke har forsjellig motor kode osv?

#193383  av Larsen

Blir vel vanligvis for dyrt å trimme 3sge til at det oftest lønner seg. det eneste må være luftfilter og eksos. http://www.fensport.co.uk selger noe trim deler.

#193385  av Xlr8

er ikke snakk om att de skal lønne seg:P er snakk om jeg vill ha NA motor=P (beholde gassresponsen)

#193389  av Larsen

Xlr8 skrev:er ikke snakk om att de skal lønne seg:P er snakk om jeg vill ha NA motor=P (beholde gassresponsen)
Skaffe en japansk 2 gen turbo motor, sett på sports eksos og luftfilter så kan ikke snakke om dårlig gassrespons. Den er faktisk like god som na motoren! Hvis du har muligheten så kan du få tak i en Beams motor. Har ca 200 hk og er en na motor med vvti. Eller så er det vel bare å skaffe litt aggresive trimkammer, porte toppen. Står som sagt masse på forumet her.

#193390  av Xlr8

takker får svar=) men angående de om ikke ville ha turbo.. tror jeg endrer på de. :P fensport hadde jo alt du trenkte får å få i motor og slikt får en ca 15k+moms er vell ikke så gale d? men hvordan er de angående godkjenninga? er de noen plass å få tak i motoren billigere.?

#193393  av Larsen

Har jo denn da men da mangler du jo en del deler, samt at den bør overhales. Flere her som jobber med å få godkjent bilen med 3sgte motoren(meg inkludert). Kommer til å dele papirene med andre her på forumet så samt de er til nytte.