TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skal kjøpe meg en toyota mr2. Hvilken skal jeg velge?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#193350  av GhostRider88

James skrev:
GhostRider88 skrev:
Andy_Celica skrev: Det er nok pga slitte stempeltinger, da slipper olja opp mellom ringen og tenner da sammens med bensine i toppen!

Det vil da si at det mest sansynelig er et problem som må utbedres mekanisk! (på norsk, stempelringen må byttes)
det er vell dyrt det om jeg skal gjøre det på verksted... lurer på om jeg skal se om jeg finner en mr2 som er litt dyrere og som er uten feil, tjener jo på det, vil jo koste masse å utbedre alle de feila som er på den bilen... hva trur dere?
Ja, fekk ikke det helt til å stemme når motoren ikke bruker olje, kommer ikke blårøyk ut av eksosen og han må fylle på med olje så ofte. Eieren av bilen var forsåvitt 18år også å hatt lappen i 1 år så bilen er sikkert blitt hardt kjørt på kald motor osv... Er da betre å betale litt mer og få et strøket eksemplar...

Ja tenkte på det jeg også, så jeg kommer til å kjøpe en som er litt dyrere for å slippe å bruke masse penger på vedlikehold og reprasjoner når jeg kjøper den-....

#193354  av lasse

Må bare legge til at bilen min bruker litt olje den også, ikke hårreisende forbruk, men nå r man kjører litt "aktivt" så tror jeg de fleste MR2 mk2 har litt forbruk, er jo på høyt turtall denne motoren liker seg best og da blir den jo dratt litt på gira.

Er forøvrig veldig forskjell på hva min bruker avhengig av type olje jeg har på...

#193358  av GhostRider88

skal nå snart se på bil nr2.

Den har bare motoren gått 120000km på og den er uten rust, og så og si uten bulker (små bulker)

Syns dere jeg burde gå for den fremfor bil nr1?

bil nr2 er ikke slitt i setet eller i intriøret generelt...

Blir litt for mye penger å kjøpe en bil til 90000kr, er tross alt førstegangs bil.

#193451  av GhostRider88

har nå nesten bestemt meg for å kjøpe en mr2 91mod som er i helt orginal stand, techtyl behandlet, damekjørt, uten rust og bulker, helt strøken innvendig. Ja man kan si at den er 100% strøken :) skal se på den til Lørdagen. Den har gått 162000km

#193477  av BT-GTI

mk2ene ruster veldig skjelden. har ikke vært borti noen enda som ruster noe annet enn litt lakkrust på vindusviskere og selvsagt bolter..

vil du ha ned prisen (noe som jeg mener ikke trenges, de var jo relativt greie i pris) så sjekk ut det vanelige , altså bremser, clutch, motor osv.

så finn noen fartsdumper, hør etter klunke lyder. enten er det dempere eller stag som tar kvelden/slitne dette koster litt.
brekket på mr2 pleier å være litt dårlig (etter å ha kjørt 200sx så er vel brekket på mr2en min ute av drift 8) ) så ikke se på dette som en feil.

og det med lakk, vingen er av plast og lakk griper ikke dette så godt, vanlig kosmetisk feil.

se også etter om solfilmen er slitten. alt koster når man legger det tilsammen.

og til det noen sa tidligere: "Eieren av bilen var forsåvitt 18år også å hatt lappen i 1 år så bilen er sikkert blitt hardt kjørt på kald motor osv"

er ikke alle som gjør dette. passer godt på ungen min jeg. koster en del å kjøre i filler en bil.. selvsagt gjør ikke alle det, men ikke ta alle under en kam. ikke ondt ment...

og lykke til med kjøp av bil
ps du har velgt den riktige modellen. :lol: :D

#193516  av James

BT-GTI skrev: og til det noen sa tidligere: "Eieren av bilen var forsåvitt 18år også å hatt lappen i 1 år så bilen er sikkert blitt hardt kjørt på kald motor osv"

er ikke alle som gjør dette. passer godt på ungen min jeg. koster en del å kjøre i filler en bil.. selvsagt gjør ikke alle det, men ikke ta alle under en kam. ikke ondt ment...
Nei vet det :wink: Jeg er ikke mer en 19 , snart 20år så har ikke hatt lappen så alt for lenge jeg heller... Men passer selv veldig godt på "gullet" mitt. Kjører ALDRi min hardt på kaldt motor eller over lange perioder. Er seff. ikke alle som gjør det ,men er en del som gjør det desverre :(

Men uansett lykke til med bilkjøpet. Gjør nok rett i å heller betale litt mer ,men får også da en som er strøken.

#193532  av GhostRider88

James skrev:
BT-GTI skrev: og til det noen sa tidligere: "Eieren av bilen var forsåvitt 18år også å hatt lappen i 1 år så bilen er sikkert blitt hardt kjørt på kald motor osv"

Nei vet det :wink: Jeg er ikke mer en 19 , snart 20år så har ikke hatt lappen så alt for lenge jeg heller... Men passer selv veldig godt på "gullet" mitt. Kjører ALDRi min hardt på kaldt motor eller over lange perioder. Er seff. ikke alle som gjør det ,men er en del som gjør det desverre :(

Men uansett lykke til med bilkjøpet. Gjør nok rett i å heller betale litt mer ,men får også da en som er strøken.
Ja jeg vil heller kjøpe en mr2 som er helt strøken enn å måtte koste på masse etter jeg har kjøpt en som er billigere. Skal til <Drammen til lørdagen, og da er det så godt som sikkert at det blir kjøp :D selgeren foralnger 90000kr, men skal se om jeg kan presse prisen litt ned, vet ikke om det er så mye å gå på siden den er i 100% stand.. men kan prøve :)