TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 GTI-MR2 Turbo+++... ca. pris etc.?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #193607  av Tom-R

Har holdt på å spart litt de siste månedene. Har spart opp 20k, da jeg bare er lærling for øyeblikket, men er ikke lenge til jeg er ferdig utdannet.

Planen er som følger:

1.Bytte til turbomotor
2.Styling
3.Lakkering
4. (Interiør)

Det jeg lurer på da er: Hvor mye vil det koste å få skiftet til turbomotor, hva trengs, hvem kan få tak i, hva bør jeg tenke på og prisen sånn ca. for dette?

Håper noen kan svare litt utfyldene. Tror også det er flere på forumet som lurer på det samme, så hadde kanskje vært fint hvis noen med erfaring og kunnskap har kunnet lage en skikkelig liste med hva man må gjøre, hva må man passe på etc. Mer eller mindre alt man bør tenke på før man gjennomfører noe slikt.

MVH. Tom-R

#193635  av Ivar

Regn med 30-40000 for motorombyggingen. Motorene er ganske dyre.

#193673  av CelicaTurbo

og ikke minst, bytt motoren selv. Ellers kan du fint plusse på en del på prisen ovenfor.. ;)

#193696  av jumbo

btw Kristian, hadde det vært en god ide å laget en del flere sticky's et egnet sted med en del temaer slik som f.eks dette... spørsmål om turbo-ombygging kommer jo opp nesten på månedlig basis, så å lage en samletråd fordette kunne kanskje være en god ide? (har jo samletråder på en del annet, men dette mangler så vidt jeg vet for dette temaet)

Søk er vel og bra, men alle er tjent med at de heteste temaene er samlet i ett lett tilgjengelig sted (litt mer kvalitetskontroll på innholdet, letter å finne etc etc)

#193703  av CelicaTurbo

jo, det hadde nok vært en god ide og kan gjennomføres med litt tid (ved at jeg husker på å ta vare på linkene). Det greieste hadde vært en sticky post i forumkategorien som deretter linker videre til interessante og vanlige diskusjoner, istedenfor et lass med sticky poster :)

#193710  av jumbo

Jo, jeg tenkte vel mest på 1 sticky for dette temaet, hvor det vi har hittil kan linkes eller kopieres inn og hvor ny info kan legges til... cluet var at dette er et så ofte gjengående tema at det hadde vært greit med en sticky for å slippe at folk spør om de samme tingene tusen ganger og samtidig kan finne informasjon enklere... selv om søking selvsagt alltid er mulig er det historisk sett svært få som gjør det før man spør på nytt - en sticky vil gjøre det faktum at vi har masse info om dette fra før mye mer synlig.