TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• virkelig i lakkproblemer her nÃ¥!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #190479  av Raze_r

trenger hjelp!
alt er i grunn ferdig nå,venter kun på sveising av bakfager. så er det hellakkering. men får virkelig ikke bestemt meg for hvilke type lakk :? syntes red apple candy er tøff,men virker litt mørk. og skal ha perlemor når jeg først driver... eneste som er sikkert er at det skal være rød farge av noe slag.
noen som kan noen navn på forskjellige rødfarger? og bilde takker jeg ikke nei til :wink:

#190487  av Toi1

rød med oransje pæler?

#190578  av WaxFraq

det er jo litt individuellt det med fargevalg da..men..
en kollega av meg lakkerte mustangen sin med en blå-lilla perlemor farge..det ble jo ganske heftig da..
ellers så er det jo veldig fint med "ytter-punktene" i en perlemorlakk..
feks. "candy-rød" og lyseblå..det er jo en ekstrem effekt..
ellers så går det jo an å bruke "sølf-flak"..type glitter :lol:
det gir jo også en syk effekt..

men..som sagt, dette er veldig individuellt..bengalakk gir jo en viss effekt det også... :roll:

lykkee til, gleder meg til å se resultatet...!!

#190593  av celicat23

Ferrari rød er en sterkt undervurdert farge. Helt nydelig rødfarge når du ser den "live".

#191314  av Raze_r

har faktisk tenkt litt på ferrari-rød ja. trur du det blir heftig med perlemor i?

#191858  av Raze_r

ingen som har et bilde av en bil m ferrarirød? takk

#191860  av Zepticon

Bilde
Bilde
Bilde

#192099  av sw20

mazda 27a.....

det er en fin rødfarge..

ellers kan du ta den ferarri rød og legge eit par strøk med rød og gull perlemor over.... blir uroli stilig....

bare husk å si til lakerer at han må skrive opp formelen på "candyen"

du kommer ikkje til å angre på det valget...

skal til å gjer det med corollan min! ikkje for mye for da vil den se orange ut i sola... men

#192147  av Raze_r

blir sikkert utrolig stilig det,men er så vanskelig å bestemme sg når man ikke har sett det :?

#192174  av Xlr8

sitter og fast på de samme probleme med valg av lakk på min mr2 ville i grunnen ha en svart bil mn kom over en som jeg ikke kunne si nei til=P

men ferrari rød er jo sinsykt digg=) eller candy red eller hva de heter=P
mn lover deg svært få nylakka biler som ser stygge ut=P lykke til med valget;)

#192538  av Raze_r

ingen som har "live" bilder av bil med den fargen?

#192675  av Raze_r

er dette den originale ferrari rød?
Vedlegg
ferrari-red.jpg
ferrari-red.jpg (61.2 kiB) Vist 1056 ganger

#193713  av cameleon

Å lakkere mr2'en din i den orginale ferrari rossorød fargen som den kalles, kan du bare glemme :wink: Ferrari utleverer ikke den lakken der til biler som ikke er av merket ferrari :wink: Tro meg jeg har prøvd. Har kontaktet folk som har lakket disse bilene både her i norge, sverige, usa og t.o.m ferrari i maranello selv, og fikk som svar at det er kun å glemme såfremt det ikke er en ferrari du skal lakke.
Du kan få tilsvarende farger som folk kaller ferrarirød, men den ekte rossorøde fargen får du aldri til din mr2 :wink:

#193744  av ArildM

#193801  av Raze_r

hmm.. jeg skal,SKAL ha den fargen jeg!!! :? skal ringet lakkereren i mårra å høre hva han mener om det...