TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3sgte i mk1...

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#19367  av MR2turbo

Jeg kan se om jeg kan få tak i drivakslinger til deg amund.. men du bør vel kansje ha hub'en + demper og fra en mk2 turbo? Du kan nok ikke bruke de orginale drivakslingene.. turbo akslene er skrudd sammen med delen som går inn i girkassa..
Forresten jeg har kansje ordnet med "haik" til helga..

#19372  av Amund

mk1 black limited skrev:Tro om jeg ikke leste et sted at drivakslingene til mk2 turbo og mk1 sc var de samme?
den korte sc akslingen er lik turboens ja. bortsett fra ytterste splein, mener jeg å huske. Men sc aksling er mildt sagt dyrere, og vanskligere å få tak i!

#19375  av Amund

MR2turbo skrev:Jeg kan se om jeg kan få tak i drivakslinger til deg amund.. men du bør vel kansje ha hub'en + demper og fra en mk2 turbo? Du kan nok ikke bruke de orginale drivakslingene.. turbo akslene er skrudd sammen med delen som går inn i girkassa..
Forresten jeg har kansje ordnet med "haik" til helga..
kan ikke bruke hub+demper fra mk2, det passer ikke...
paul woods skrev:the turbo inner joints are identical to mk1 sc and st165 gt4
joints.....basically all u need is 2 outer cv joints from either a sc or a
st165 gt4,these will slide onto turbo shafts or just use two short sc shafts
complete or two st165 gt4 shafts complete,its pretty much all toyota parts
bin and will swap about.
dette er det jeg trenger, har vert i kontakt med flere som har gjort dette. de har faktisk et eget forum! så det enkleste er vel å få tak i akslinger fra celica, da den korte sc akslingen er dyr, og vanskelig å få tak i..

#19381  av bose

Eller så er det vel mulig å lage?Har ikke du tilgang til dreiebrenk-verksted da Jostein??

#19382  av Amund

jobber som cnc-operatør for øyeblikket, så jeg har tilgang på styrt fres og dreiebenk. men splein og knuter er litt verre å lage.

#19386  av Mr2 Mk2

bose skrev:Eller så er det vel mulig å lage?Har ikke du tilgang til dreiebrenk-verksted da Jostein??
ehmm Joda,fikk 5`er på skolen så dette fikser jeg :wink:
Hehe nei min unge mann dette skal tross alt sitte på en bil,tror nok ikke det hadde gått veldig bra :roll: Er nok en smule mer komplisert enn å frese ned ett 10cm stykke stål fra ø40 til ø35 ;)

Hvilken Celica er dte du kan bruke akslinger fra?
Stort prosjekt du har satt i gang her,la oss bare håpe bilen blir kjørbar i ettertid da :D Da er hvertfall jeg klar for en passasjertur,blir jo helt knall når/viss alt dette går i boks da..Men du har nok en god del arbeid foran deg gitt,du blir vel den 1 i landet med denne motorombyggingen da 8)
Blir litt gøyere å hisse på seg Golf Gti`er etter dette;)

#19634  av Mr2 Mk2

her har du noen bilder av 3sgte i mk1 :D :D
Vedlegg
James%20Voo%202.jpg
James%20Voo%202.jpg (40.47 kiB) Vist 2271 ganger
Dino%202.jpg
Dino%202.jpg (56.82 kiB) Vist 2271 ganger
Dino%201.jpg
Dino%201.jpg (52.48 kiB) Vist 2271 ganger

#19635  av Mr2 Mk2

litt mer...
Vedlegg
James%20Voo%204.jpg
James%20Voo%204.jpg (33.27 kiB) Vist 2271 ganger
James%20Voo%203.jpg
James%20Voo%203.jpg (32.37 kiB) Vist 2270 ganger

#19637  av Amund

Bilde

hva er det som står på den gule lappen der "P7"?[/img]

#19643  av bose

Den på det øverste bilde har HKS dumper jo!! :D

#19698  av MR2turbo

Amund skrev:Bilde

hva er det som står på den gule lappen der "P7"?[/img]
Er det din motor? kommer ikke fra en mr2, vel? det ser mere ut som en Celica motor.. :)

Er ikke sikker på hva den p7-lappen betr.. men mener å ha sett den før..

#19712  av CelicaTurbo

Det der er nok en Celica motor ja, og han kjøpte jo bilen fra en fyr som ønsket å plassere den i en Celica. Hadde det vært en MR2 motor hadde nok dynamo lagt der hvor servokompressoren ligger på denne motoren, men det skal være ganske enkelt å bytte med brakettene fra en MR2 motor. På den annen side er det vel nok ikke behov for å bytte plassering egentlig? :)

#19727  av Amund

motoren kommer fra en celica ja, 92 modell tror jeg. går det å sjekke opp i det utfra de talla på ecu?

plassering av dynamo er perfekt på celica, derfor valgte jeg å ta en slik motor, (ikke at utvalget var stort..). for dersom den hadde hatt plasseringen til mr2'en , hadde jeg blitt nødt til å skjære ut av ramma for å få plass..

#19760  av MRQuoc

helvete Amund .. dette blir snop 8) , gleder meg

#22772  av Amund

girkassen ligger også trygt i garasjen, nå mangler "bare" driv akslinger...
dette blir en laaang vinter... :twisted:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7