TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 MK2 i neste nummer av MaxPower!

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #192883  av Toye
 
Halla!

I neste utgave av Max Power blir det 4 sider om MR2 MK2 "MAX DEN".
Blekka er på gata for salg den 11. september (huff... 5 års dagen for TwinTowers)

Prekæs :-)

 #192896  av aneriks
 
så dette skal bli spennede og se hva de drar frem for noe, kansje http://www.ts-ogn.no
blir nevnt igjen :D

 #192957  av Johnny_Bravo
 
Dette var jo drit dårlige nyheter, Nå kommer jo alle til å ville ha MR2. blir ikke spessiell lengre nå :? liker ikke dette ass

 #193029  av CelicaTurbo
 
Johnny_Bravo skrev:Dette var jo drit dårlige nyheter, Nå kommer jo alle til å ville ha MR2. blir ikke spessiell lengre nå :? liker ikke dette ass
det er så mange MR2 mk2'er på markedet nå som ikke blir solgt, så kanskje dette vekker interessen for bilene slik at de blir solgt til folk som kan ta vare på bilene. Det viktigste egentlig er at det ikke blir importert for mange biler om vi ønsker at bilen skal være sjelden ;)

 #193031  av sindrejl
 
sorry alle sammen, men mr2 mk2 er nå en gammel bil og er blitt billig og noe rånere også får råd til. Noe sklivic blir den ikke, men den blir ikke MINDRE skjelden enn den er vil jeg tro :) Eneste grunn til at den kan "bevare" sin status er nok at det er to seter og rånere må ha passasjerer.. da kan dem ikke ha mr2 :P

 #193086  av FireWalk
 
Når jeg kjøpte MK2 var det 3 slike biler i Ålesund sentrum.. nå er det 13... Kan ikke kjøre noen steder uten å treffe på en. He he.. Litt synd ja, var jo litt kjekt å ha noe ikke alle andre har, men nå er det jo like mange MR2 MK2 som det er Celicaer her, og de er det mange av.. sikkert rundt 50.... Tror ikke det er jeg som bor i feil by heller, tror dette fenomenet går igjen alle steder.

 #193089  av Daniel_hoy
 
FireWalk skrev:Når jeg kjøpte MK2 var det 3 slike biler i Ålesund sentrum.. nå er det 13... Kan ikke kjøre noen steder uten å treffe på en. He he.. Litt synd ja, var jo litt kjekt å ha noe ikke alle andre har, men nå er det jo like mange MR2 MK2 som det er Celicaer her, og de er det mange av.. sikkert rundt 50.... Tror ikke det er jeg som bor i feil by heller, tror dette fenomenet går igjen alle steder.
Men ikke mange Celica mkV. Og har ikke sett andre GT4 her heller. Men du er vel den eneste som har MR2 mk2 Turbo :P

 #193131  av ArildM
 
Mk1 er vel ikke akkurat det jeg ser mest til på veiene ;) Enda har jeg fartet 400 mil langs både norske svenske og danske veier i sommer...

Så Mk2 eierne får vente et lite tiår så kanshe en kan begynne å snakke sjelden klassikker status? :lol:

 #193132  av Zepticon
 
Derfor skal jeg importere en Toyota Scion når jeg skal ha meg ny bil igjen :wink:

 #193544  av WaxFraq
 
Ser det er noen som snakker om at dette er en sjelden bil..ja da bor dere ta dere en tur til namsos evt. i nord-trondelag..(er foroverig paa creta, der er det ikke ae o aa.. :lol: )

i namsos saa har jeg registrert 2 mk2 og en mk1..hehe..men ingen turbo seff.. 8) just mine...

tror ikke publiseringen i maxpower vil gi noen saerlig innvirkning paa hvor ''kommersj'' mr2'n er...da det er en ganske spesiell bil, som stort sett kjopes av sportsbil entusiaster og folk med litt liten ... :oops:

nei da..

men slik jeg ser det..er det kanskje ikke veldig ranebil..den erstatter ikke sierra paa noe vis liksom.. :lol: eller 240'n...hehe... :twisted:


det bli morro aa se hva dem sier om bilen.. :!:

 #193621  av ArildM
 
Faktisk 3 røde Mk1 på Stjørdal (rett nord for Trondheim da) ikke værst det på en liten filleplass 8)

 #193627  av celicat23
 
Max power er jo fjortiss blad nummer #1, så det er vel ikke det bladet jeg ville sett så alt for positivt på at skriver om mr2. Er en grunn til at jeg takket nei til en reportasje om TT'n der..

 #193628  av jumbo
 
WaxFraq skrev:Ser det er noen som snakker om at dette er en sjelden bil..ja da bor dere ta dere en tur til namsos evt. i nord-trondelag..(er foroverig paa creta, der er det ikke ae o aa.. :lol: )

i namsos saa har jeg registrert 2 mk2 og en mk1..hehe..men ingen turbo seff.. 8) just mine...

tror ikke publiseringen i maxpower vil gi noen saerlig innvirkning paa hvor ''kommersj'' mr2'n er...da det er en ganske spesiell bil, som stort sett kjopes av sportsbil entusiaster og folk med litt liten ... :oops:

nei da..

men slik jeg ser det..er det kanskje ikke veldig ranebil..den erstatter ikke sierra paa noe vis liksom.. :lol: eller 240'n...hehe... :twisted:


det bli morro aa se hva dem sier om bilen.. :!:

Er helt enig i at en slik publisering vil ha minimal innvirkning, og ikke bryr det meg mye heller uansett...

Vil nå uansett påstå at mr er rimelig sjelden, men er selvsagt spørsmål om perspektiv, hva man sammenligner med, og ikke minst hvilken type mr2 vi snakker om.... Er jo naturlig om det finnes langt flere mk1 ettersom disse ble solgt til rimelig "normal" pris som nybil i Norge, noe mk2 slettes ikke ble...

var det ikke noen som hadde tall på dette rimelig nylig? synes huske det var snakk om ca 350 i landet, hvorav ca 5-10% er turbo

 #193915  av WaxFraq
 
bare litt utenom temaet her...(beklager...)
hva kostet mk2'n ny i norge naar den kom?
vet at turboen ikke kom ny i norge..men er det noen som har noen fantasitall paa hva det kostet (ca..) for en '91 mr2 mk2 turbo i '91-'94??

aa hvilke direkte konkurrenter hadde mk2 paa den tiden?? for min del saa er det vel kanskje ikke saa mange bil merker som kan stille med samme spec som mr2 turbo fra tidlig '90 da... 8)

 #193922  av aneriks
 
WaxFraq skrev:bare litt utenom temaet her...(beklager...)
hva kostet mk2'n ny i norge naar den kom?
vet at turboen ikke kom ny i norge..men er det noen som har noen fantasitall paa hva det kostet (ca..) for en '91 mr2 mk2 turbo i '91-'94??

aa hvilke direkte konkurrenter hadde mk2 paa den tiden?? for min del saa er det vel kanskje ikke saa mange bil merker som kan stille med samme spec som mr2 turbo fra tidlig '90 da... 8)
gti kostet rundt 500 så kan du vel legge på 2 eller noe for og få turbo prisen