toyota_mr2 skrev:vet ikke helt om jeg greier forklare dete men vis du sjøper lakstift leger i såer å får taki 1200 sanpapri å vansliper de eterpå åg så boner du det med maskin med ripefjerneren til autoglym så leger du i ien å boner så skal de bli bra vis de ikke er for lange di ripene
Det går fint, bare husk på at du bør ha en slipekloss når du sliper med 1200 papiret. Dette for å kun ta "toppene" på lakken du legger på med lakkstiften og ikke hele området med gammel lakk også.
Jeg kjøpte for MANGE år siden en liten airbrushsprøyte fra Revell - en sånn sprøyte du motivlakkerer med. Min sprøyte kjøpte jeg hos en hobbyforretning som solgte byggesett av modellbiler. Det er bare noe billigskitt som kostet 200,- , men det fulgte med en lang slange med nippel til å sku på ventilen på bilhjulet.
Med den har jeg lakkert riper i flere omganger, så maskinpolert bort det lille lakkstøvet som har blitt. På den måten er ripa blitt fyllt med lakk, og på litt avstand så ser det helt kanon ut. Er ripene en meter lange så går det selvfølgelig ikke, men små riper blir helt fine.