TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Grøftelys ST185CS [ferdig montert]

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#192824  av ealixyr

Da får jeg prøve å sende han en melding.:)

#192877  av Tomera

ealixyr skrev:Var noe slikt jeg så for meg ja.

Tenkte også på å bruke det originale gitteret foran lyktene, men vet ikke om det blir så lett.

Eieren av den bilen du har bilde er vel ikke på dette forumet? Skulle likt å visst 100% at de var ifra gti.
Lyktene Peak prøvde på, ser helt lik ut, og de er fra GT-i, mens det finnes to eller tre variater av de, da GT-ien ble levert med to forskjellige frontfangere etter det jeg har forstått. Driver å undersøker hvilken type Peak har, for å finne ut hvilken av disse som må bestilles! Kan skaffe dele nr på de etterhvert! Tror værtfall det blir tøft hvis man finner en måte å feste de på da! :?

#192888  av jensen

jeg så på ett bilde som forrige eier av bilen min tok, der står det en avensis og gt4'en på siden av hverandre. som jeg ser det så ser det ut som om de grøftlyktene som står på avensis'en passer rett i hullet på cs-fangeren, festene må sikkert lages men lyktene passer bra tror jeg... se selv.
Vedlegg
front_liteREDIGERT.JPG
front_liteREDIGERT.JPG (137.23 kiB) Vist 683 ganger

#192916  av ealixyr

Ja, faktiskt.

Ser ut som om de ville sklidd rett inn...

#192958  av ealixyr

Blir ikke noe problem å få feste lyktene, men må bare vite hvilke lykter som passer rett inn....

#193099  av ealixyr

Noen som har et delenummer eller noe?

Fikk vite at de lyktene som står i fronten på den CS'en du viste bilde av er ifra Hella. Men vet ikke delenummeret på disse.

Noen som kan hjelpe?

#193110  av Tomera

ealixyr skrev:Noen som har et delenummer eller noe?

Fikk vite at de lyktene som står i fronten på den CS'en du viste bilde av er ifra Hella. Men vet ikke delenummeret på disse.

Noen som kan hjelpe?
Skal skaffe delenr til lyktene Peak har montert. De er til GT-ien og ser helt like ut som de på bilde jeg postet tidligere!

#193143  av ealixyr

flotters 8)

#194326  av Tomera

Dele nr til GT-i ekstralysene som passer med litt modifisering i CS fangeren:

- Delenr: 81221-20170

#194424  av ealixyr

Takker og bukker.

Da prøver jeg med slike!

:D :D

#194681  av ealixyr

Det nummeret var til innsatsen ikke selve lyktene.
Men de fikk tak på hvilke lykter jeg var ute etter.

Stiv pris. Ca 1500 - 1600 kr pr stykk.

#194689  av Tomera

hmm, da må det ha blitt en feil! Skal sjekke det opp! Bra du fant ut av hvilke lykter det var værtfall! Beklager! :oops:

#195719  av ealixyr

Toyota greide å bestille GT-4 tåkelys til bilen min, og de var jo altfor store.
Nå har jeg fått de lyktene som det nummeret du ga meg referer til. Og de er rette size'n.

Litt rart egentlig, gir dem et nummer og sier "det skal jeg ha" og så tar de en sjefsbeslutning og gir meg noen andre.

De innrømmet iallefall feilen så.

Skal se om jeg kan få montert lyktene etterhvert.

#199409  av ealixyr

Kan vel egentlig si at de er ferdig montert nå.

Ble iallefall meget fornøyd med resultatet selv.

Sleng gjerne inn deres meninger.
Vedlegg
MÃ¥tte bare ta med et bilde hvor bikkja poserer til sides for bilen.
MÃ¥tte bare ta med et bilde hvor bikkja poserer til sides for bilen.
DSC00155.JPG (213.13 kiB) Vist 693 ganger
Monterte på dekslene som originalt står i hullet foran lyktene for litt beskyttelse og at det ikke viser at lyktene ikke fyller helt ut.
Monterte på dekslene som originalt står i hullet foran lyktene for litt beskyttelse og at det ikke viser at lyktene ikke fyller helt ut.
DSC00152.JPG (191.43 kiB) Vist 683 ganger
DSC00147.JPG
DSC00147.JPG (202.34 kiB) Vist 691 ganger
DSC00144.JPG
DSC00144.JPG (159.62 kiB) Vist 679 ganger

#199446  av Tomera

Tomera skrev:Dele nr til GT-i ekstralysene som passer med litt modifisering i CS fangeren:

- Delenr: 81221-20170
Bestilte lykter i dette delenr og det stemte!
Det nr er venstre side!