TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Neemis MR2 (LilleblÃ¥) NÃ¥:overhaling og oppgradering

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#191445  av Ivar

Jeg håper du har bremsevæske og ikke bensin i de slangene... ;)

Forrige gang jeg skulle ut med fjærbenslageret brukte jeg gassbrenner for å varme opp mutterene. Det fungerer også greit, men lang latmannsarm er kanskje like enkelt.
Sist redigert av Ivar den 12 aug 2006 01:29, redigert 1 gang totalt.

#191446  av Neemi

....
Vedlegg
Vi får det til til slutt og ting kommer på rett plass :)
Vi får det til til slutt og ting kommer på rett plass :)
IMG_0749.jpg (36.76 kiB) Vist 1311 ganger
Str på den delen som skal løsnes er stor og vi fant aldri fastnøkkel som passet, skiftnøkkel ble forsøkt uten hell, rørtang fra Biltema gjorde susen til slutt :) Dette sitter!
Str på den delen som skal løsnes er stor og vi fant aldri fastnøkkel som passet, skiftnøkkel ble forsøkt uten hell, rørtang fra Biltema gjorde susen til slutt :) Dette sitter!
IMG_0748.jpg (37.35 kiB) Vist 1306 ganger
Hele greia ble satt fast i skrustikka så vi skulle klare å få løs den gigantiske saken som holder demperen på plass. Pass på så du ikke skrur til for hardt, for det kan i verste fall klemme om demperen så du ikke får den ut.
Hele greia ble satt fast i skrustikka så vi skulle klare å få løs den gigantiske saken som holder demperen på plass. Pass på så du ikke skrur til for hardt, for det kan i verste fall klemme om demperen så du ikke får den ut.
IMG_0750.jpg (34.69 kiB) Vist 1309 ganger
Hele fjærbeinet med demper og fjær og lenkearm er ute. Anbefaler å bruke fjærklemme!
Hele fjærbeinet med demper og fjær og lenkearm er ute. Anbefaler å bruke fjærklemme!
IMG_0744.jpg (34.67 kiB) Vist 1308 ganger

#191448  av Neemi

Ivar skrev:Jeg håper du har bremsevæske og ikke bensin i de slangene... ;)
Trikset er å ikke skrive i tråden sin midt på natta :p
Korrigert det nå, mente selvfølgelig bremsevæskeslanger.
Forrige gang jeg skulle ut med fjærbenslageret brukte jeg gassbrenner for å varme opp mutterene. Det fungerer også greit, men lang latmannsarm er kanskje like enkelt.
Ja, man må jo bare teste utifra hva man har, sikkert flere ting som kan fungere og.
Kjekt å vite til senere bruk da ;)
Er vel ikke det siste som blir gjort med bilen tenker jeg.
 #192379  av hugomidt

skulle hat deksel overluftfilteret, vist det regner jæv.. en dag så er det litt risiko med å få vatn i filter og innover.....

steiketøff bil!! stå på , er for få av sånne som deg.....

#193183  av Neemi

Takk takk :)
Koser meg med bilen min.

#194446  av Neemi

20-24/7-06

Da var det tid for radiatorbytte, samt bytte av termostat, temp sensor som ikke har fungert skikkelig og selvfølgelig all kjølevæske.
Sånn egentlig skulle det gå helt greit bytte radiator uten å ta av fronten, men jeg valgte å ta den av da jeg egentlig skulle ha i den isopordelen som sitter bak fangeren (som vi glemte igjen) og jeg ville gjerne ha litt lettere tilgang til alt ettersom bilen er litt lavere enn normalt.
Vedlegg
Listen er fjernet
Listen er fjernet
IMG_0924.jpg (25.71 kiB) Vist 1304 ganger
Innerskjerm løsnes såvidt (dette var mest fordi jeg sleit med å komme til listene for å få løsnet de
Innerskjerm løsnes såvidt (dette var mest fordi jeg sleit med å komme til listene for å få løsnet de
IMG_0920.jpg (37.33 kiB) Vist 1306 ganger
Det sitter en del skruer i toppen av fanger (var det 8 stk da?) som skal løs
Det sitter en del skruer i toppen av fanger (var det 8 stk da?) som skal løs
IMG_0919.jpg (55.1 kiB) Vist 1306 ganger
Parklys og tåkelys fjernet
Parklys og tåkelys fjernet
IMG_0918.jpg (46.37 kiB) Vist 1310 ganger
Starter med å fjerne refleksen for så å skru ut parklyset
Starter med å fjerne refleksen for så å skru ut parklyset
IMG_0917.jpg (27.88 kiB) Vist 1304 ganger

#194449  av Neemi

Fortsettelse følger senere i dag ;)

#194523  av BrennaRacing

Glemte den isoporgreia jeg å....Litt irriterende...Hadde ikke akkurat kjempelyst til å skru fangeren av igjen, for det er rimelig mye jobb...Så den ligger i garasjen ennå :lol:

#194618  av Neemi

Hehe, jeg vet. Er andre gangen jeg klarer gleme den nå.
FÃ¥r ta det til vinteren ;)

#194619  av Neemi

Fortsettelsen.....
Vedlegg
Den åpningen av innsiden på skjermen er det såvidt jeg får hånda inn i og inn der eller fra undersiden må man for å få løsnet boltene
Den åpningen av innsiden på skjermen er det såvidt jeg får hånda inn i og inn der eller fra undersiden må man for å få løsnet boltene
IMG_0938.jpg (52.23 kiB) Vist 1306 ganger
Der satt de to boltene
Der satt de to boltene
IMG_0936.jpg (38.42 kiB) Vist 1309 ganger
Til slutt måtte jeg av med lyktelokk og sette lyktene til side, så kom jeg til og fikk løs de siste to
Til slutt måtte jeg av med lyktelokk og sette lyktene til side, så kom jeg til og fikk løs de siste to
IMG_0933.jpg (60.79 kiB) Vist 1309 ganger
Armene mine var visst ikke lange nok, så da får man prøve å forsiktig sjekke om det går å komme til og løsne fra siden
Armene mine var visst ikke lange nok, så da får man prøve å forsiktig sjekke om det går å komme til og løsne fra siden
IMG_0926.jpg (48.65 kiB) Vist 1335 ganger
I skjøten mellom framskjermen og fronten sitter det to bolter utrolig vrient til, så etter litt gransking kom jeg frem til at jeg skulle prøve å ta de fra undersiden, bilen skal opp (og det er jo et prosjekt i seg selv siden bilen er lav nok)
I skjøten mellom framskjermen og fronten sitter det to bolter utrolig vrient til, så etter litt gransking kom jeg frem til at jeg skulle prøve å ta de fra undersiden, bilen skal opp (og det er jo et prosjekt i seg selv siden bilen er lav nok)
IMG_0925.jpg (46.81 kiB) Vist 1308 ganger

#194620  av Neemi

.....
Vedlegg
IMG_0939.jpg
IMG_0939.jpg (34.91 kiB) Vist 1307 ganger
For å få løs radiator må man fjerne de to støttebrakketene
For å få løs radiator må man fjerne de to støttebrakketene
IMG_0929.jpg (32.35 kiB) Vist 1305 ganger
Ny radiator innkjøpt fra Fensport
Ny radiator innkjøpt fra Fensport
IMG_0931.jpg (48.55 kiB) Vist 1312 ganger
IMG_0935.jpg
IMG_0935.jpg (40.12 kiB) Vist 1309 ganger
Ser ut som om det er på tide at radiatoren byttes :)
Ser ut som om det er på tide at radiatoren byttes :)
IMG_0930.jpg (34.39 kiB) Vist 1313 ganger

#194636  av Morten

Du kommer til de to skruene med en lang forlenger hvis du løsner på innerskjermen :wink:

#194687  av aneriks

hvor mye måtte du ut med for radiator? trenger ny jeg og

#194723  av Neemi

Morten skrev:Du kommer til de to skruene med en lang forlenger hvis du løsner på innerskjermen :wink:
Jeg gjorde et forsøk som du ser lenger oppe, men det gikk ikke helt som jeg hadde tenkt.
Om noen lurer så ønsker jeg meg mer verktøy til jul :lol:

hvor mye måtte du ut med for radiator? trenger ny jeg og
125 engelske pund kostet den.
Hvor mye frakt for den alene er vet jeg ikke for jeg kjøpte ganske mye derfra som ble sendt sammen. Også er det moms og evt utleggsprovisjon fra fraktselskap her i Norge.
Send de en mail og spør :) Evt om det haster så anbefaler jeg å ringe.

#194726  av Neemi

Og vi fortsetter.....
Vedlegg
Vi har også fjernet panserlåsen for å få bedre plass når radiator skal ut.
Vi har også fjernet panserlåsen for å få bedre plass når radiator skal ut.
IMG_0947.jpg (50.71 kiB) Vist 1306 ganger
Begge slangene på toppen av radiator løsnes og mere vann kommer.
Begge slangene på toppen av radiator løsnes og mere vann kommer.
IMG_0946.jpg (56.91 kiB) Vist 1304 ganger
En liten plastbryter vris rundt og vi tømmer bilen for vann
En liten plastbryter vris rundt og vi tømmer bilen for vann
IMG_0943.jpg (43.05 kiB) Vist 1312 ganger
Et feste til og øverst til høyre er kontakten til en sensor som løsnes (sensoren er vel til viften om jeg ikke husker feil, koster forøvrig over 600,- på Toyota, glad min funket som den skal)
Et feste til og øverst til høyre er kontakten til en sensor som løsnes (sensoren er vel til viften om jeg ikke husker feil, koster forøvrig over 600,- på Toyota, glad min funket som den skal)
IMG_0941.jpg (59.89 kiB) Vist 1303 ganger
Nederst er det noen fester som vi løsnet skruer fra (husker ikke helt hvem,hva,hvor her)
Nederst er det noen fester som vi løsnet skruer fra (husker ikke helt hvem,hva,hvor her)
IMG_0942.jpg (49.28 kiB) Vist 1305 ganger
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 18