TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• adapter til olje trykk mÃ¥ler 3sgte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #194532  av Hammeren

finnes det adapter til olje trykket? skulle montere olje trykkføler, men får ikke plass til den. ville helst hatt olje lampe også. finnes det noe t-ledd å kjøpe, el må man lage et selv?

#194538  av cryptor

på din 3gen 3sgte sitter det en 3/8 unbrakoplugg over oljefilteret, som du skrur ut. så er det bare å dra på en rørlegerbutikk å kjøpe en overgangsnippel med invendig 1/8 utvendig 3/8.(oljetrykks følerene har vanligvis 1/8 gjenge) så skal det være bare å skru den rett i.

#194557  av Andy_Celica

Tipper det er disse han sikter til. legge ved et bilde der du ser hvordan det ser ut :D
Vedlegg
De med ringen rundt
De med ringen rundt
Demontere bilen 260.jpg (45.18 kiB) Vist 401 ganger

#194562  av Hammeren

hvilken av de skruene på bildet tenkte du på cryptor?
er det noe sted jeg kan koble inn olje temp føler også?? el må jeg lage et hull i bunnpanna?

#194565  av Andy_Celica

Hammeren skrev:hvilken av de skruene på bildet tenkte du på cryptor?
er det noe sted jeg kan koble inn olje temp føler også?? el må jeg lage et hull i bunnpanna?
Det er 3 skruer der, hvis jeg husker riktig fra da jeg monterte bunpanna kan du ta oljetrykk fra de 2 til vhøyre på bildet, og da i tilfelle da oljetemp i den til venstre!

Men er ikke 100% sikker

#194621  av Hammeren

noen som kan bekrefte det 100%

#194637  av sleeper

for og montere oljetemp så kan du bare kjøpe et y-stykke på biltema, ( 1\8 npt gjenger)

så skrur du den bare inn der oljetrykføleren sitter org i motoren... (altså i toppen på samme side som fordeleren...

#194643  av Hammeren

sleeper skrev:for og montere oljetemp så kan du bare kjøpe et y-stykke på biltema, ( 1\8 npt gjenger)

så skrur du den bare inn der oljetrykføleren sitter org i motoren... (altså i toppen på samme side som fordeleren...
funker dårlig å montere olje temp der trykket står. olja står jo stille der.
tar en halv dag før riktig temp vises. må kobbles inn der olja sirkulerer.

#194645  av sleeper

Hammeren skrev:
sleeper skrev:for og montere oljetemp så kan du bare kjøpe et y-stykke på biltema, ( 1\8 npt gjenger)

i know... hadde akkurat våknet så jeg skrev feil... mente oljetrykk som topic sa... oljetemp er det vel uansett best og ta fra bunnpanna..

#194646  av Hammeren

larsst185 skrev:hvis du ser nede på denne siden så ser du hvordan jeg gjorde det.

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... c&start=15
ja grei løsning det, men kan man ev koble den ved filteret slipper man de vinkelene. men går ikke det må jeg gjøre noe sånt. hvor kjøpte du overgangene??

#194649  av Hammeren

sleeper skrev:
Hammeren skrev:

i know... hadde akkurat våknet så jeg skrev feil... mente oljetrykk som topic sa... oljetemp er det vel uansett best og ta fra bunnpanna..
ja tenkte på at du kansje mente det etter jeg svarte :wink: .
må av med bunnpanna da? sitter jo nesten ikke godt hell den :evil:

#194651  av sleeper

ja, skal du borre i bunnpanna så må den av... ellers så blir det fort litt mye spon i den og det er jo ikke bra.... :wink: :lol:

#194653  av sleeper

her er et dårlig bilde av hvodan jeg har trykkføleren... kjøpte y stykket for 14.90 på biltema... funker som bare det.. :wink:

#194667  av Dalan

GReddy har bunnplugger som det er lagd hull med gjenger til å montere tempsensor i, skikkelig lettvint ;)