TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica Gt-4 (Oppdatering)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#185479  av Gt-4-Ever

har ikke betalt enda, men kommer vel ca på 3-3500,- når jeg har fått rabatten min. Jobber på Toyota. Tror det koster ca 4200,- for fremme og bak trekkene. Ble veldig bra. Fordeleren funker fint, men pga en litt uheldig motorvask så kom det vann i den.

#185489  av Gt-4-Ever

And what we all been waitin' for! Bilder!!!
Vedlegg
Celica Gt-4 (20).jpg
Celica Gt-4 (20).jpg (177.54 kiB) Vist 1518 ganger
Celica Gt-4 (23).jpg
Celica Gt-4 (23).jpg (192.97 kiB) Vist 1514 ganger
Celica Gt-4 (16).jpg
Celica Gt-4 (16).jpg (196.5 kiB) Vist 1514 ganger
Celica Gt-4 (12).jpg
Celica Gt-4 (12).jpg (275.81 kiB) Vist 1519 ganger
Celica Gt-4 (17).jpg
Celica Gt-4 (17).jpg (192.68 kiB) Vist 1528 ganger

#185501  av Larsen

Begynner å se riktig bra ut dette. Likte godt de setetrekkene! 3-sgte motoren har godt av å bytte fordelerlokk ganske ofte og. Merket selv rimlig stor forskjell

#185524  av perchr

okey.. er de setetrekkene slik du kan sette på selv uten alt for mye trøbbel, eller må det gjøres proft? :?:

#185586  av Gt-4-Ever

Er veldig enkelt hvis du tar ut setene av bilen. Er fort gjort det, er å anbefale.

#187499  av Gt-4-Ever

Nå er neste steg å gjøre følgende:
FÃ¥ tak i:
HKS - Iridium Spark Plugs
HKS - Super Powerflow Filter
Greddy - Profec-B Spec 2 Boost Controller/HKS - Electronic Valve Controller
Greddy - Blow Off Valve/HKS - Super SQV Blow Off Valve
Hvilket alternativ er best? (på de to sistenevnte)

Dette skulle visstnok komme på rundt 10000,- og gi meg ca 250hk (håper jeg) Må jo sies å være vel anvendte penger da
Very Happy

http://www.flexiweb.no/html/products_2. ... &category=
Denne siden hadde alt :D

#189020  av Gt-4-Ever

liten revurdering her. Har endret litt på lista:

Denso tennplugger 900,-
Apexi BC 3100,-
HKS Fuelcutdefencer 1300,-
XSPower Downpipe 1500,- (muligens, må finne ut hva som er montert av denne forrige eieren)
Apexi luftfilter 1000,-
HKS SSQV 2900,-

Så må jeg få gått over bilen for å se om motor og drivverk tåler den ekstra belastningen.

#189022  av Gt-4-Ever

HAr fått en rull med bb nå som skal monteres i bilen til helga. Så har jeg byttet dørpakningen på førersiden i og med at den var så slitt at når jeg kjørte i hastigheter over 70 km/t så kom en stygg plystrelyd fra vinduet. Den er nå borte :D Må snart ta meg tid til å bygge om stereo layouten, men ting tar tid.

#190520  av ventreC

hvor bestillte du de setetrekkene fra?

#190615  av Gt-4-Ever

"HTS" Du kan bestille de via din Toyota-Forhandler :D

#190893  av Neemi

XSPower downpipe på Toytota har fungert bra, men manifolden til 3s-gte manifolden har tidvis hatt dårlig sveis og deler i grenrøret har løsnet.
Men dette var på noen av de første som ble laget, og problemet skal være løst.
Mange både med Toyota og Nissan som kjører med XSPower produkter uten problemer.

#191427  av Gt-4-Ever

Origianle grøftelys montert, knuste det gule stygge glasset som er originalt! Ble veldig fornøyd! Bilder kommer! :D

#194666  av Gt-4-Ever

Bil på verksted! Har stått i halvannen uke nå så jeg skulle få det billigst mulig. Reg.reim, servo.reim og oljelekkasje skal fikses. Like greit å få alt unna som er på den siden siden halve motoren på demonteres for å komme til. Pris deler og arbeid kommer på ca 6500,- Har da fått 35 % rabatt på både arbeid og deler. Kan bli billigere viss mekanikeren bruker mindre tid enn satt av! :D Gleder meg til å kjøre igjen! :D Blir ferdig i dag eller i morgen! Forhåpentligvis!!