TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3vz-fe, camry motor...men hvilken Ã¥rsmodell?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#194935  av erling

Arne rebel skrev:Jeg falt av lasset når dere prater om motorkoder :oops: Kom over noen som har montert en Audi motor i en sw20, så det virker som det meste er mulig bare en er kreativ nok...
Oi, den likte jeg. Har ikke sett noen høgge torpedoen å montere på langs sånn før. :wink: Artig med en audi-bastard i toyotaen og da. 8) Så en svenske som hadde montert en saab 2.3 turbo i en sw20 og. Ganske kult at ikke alle bare tråkker opp gamle stier..

1uz blir forresten litt lang i motorrommet: 8)
Vedlegg
V8.JPG
V8.JPG (70.06 kiB) Vist 212 ganger

#194938  av Dalan

Har jo en gærning borti Sverige som monterte en Saab-motor i MR2'n også, "förr att det var så jäkla lett att få tak på delar åt den" 8)
Finner tyvärr ikke igjen hvor jeg leste om den..
 #214496  av Arne rebel

Har sitti og søkt litt angående vekt på noen motoralternativer.... 1mzfe- 182kg
3vzfe - 213kg
3sgte- 199kg
...så hva er grunnen til at dere har en favoritt.

#214511  av Morten

3SGTE:
+ morsomst i ca. orginal form. Enklest å montere siden alle delene passer rett inn. Mest å hente på "billig-bolt-on-trim".
- klart dyreste av de tre

1MZFE:
+alublokk og lettere innmat, snop med tanke på vekta og balansen i bilen. Mer turtallsvillig enn 3VZ. Beste alternativ av de tre for NA trim (etter min mening ihvertfall).
- alublokk og lettere innmat, ikke snop om du tenker turbo-klasking som en del av miksen. Dårligste alternativ av de tre for turbobruk (om du ikke planlegger å oppgradere innmaten uansett da, men da $$)

3VZFE:
+masse snop bunndrag osv. (mest av alle de tre). Denne har vel ca. samme moment som 3SGTE har orginalt. Ifølge nett kilder har den seriøst overdimensjonert innmat, og turbovennlig kompresjon, så bør absolutt kunne bli knakende artig med et himesnekra turbo oppsett. :wink:
- tyngste av de tre, og mere vekt blir det om den i tillegg skal ha snurre på. Ikke turtallsvillig (jeg elsker turtall selv). Orginale toppakninger har dårlig rykte.

Kommer vel til syvende og sist ned til deg og dine meninger om hva du ønsker/håper å oppnå? :lol:

#214513  av Morten

Hehe, for å øke forvirringen enda litt, så har du jo to alternativ du ikke har nevnt og:

5VZFE: 3.4liter V6. "Storebroren" til 3VZ.
3MZFE: 3.3liter V6. "Storebroren" til 1MZFE, er en sak som du bl.a. får med VVTi og greier. aner ikke hvordan disse er i pris da.