TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sony Xplod spiler og AUX

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #189657  av Magne_F

Hei. Jeg har en Sony xplod cdx-mp70 spiller, hvor jeg tenkte å koble på en Qtek telefon på for å bruke Media Player. Er det noen som vet hva slags AUX inngang som er på denne spilleren? Hadde vært fint å slippe å skru ut spilleren før jeg hadde riktig kabel. På forhånd takk. Mvh Magne

#189737  av @lpher

Husker ikke OM det er aux-inn eller ikke på denne jeg ;) Men...om du er sikker på at det er det? Så vil det være phonoplugger i tilfellet :)

#189751  av Magne_F

I og med at det er et valg under "source" som heter aux, så vil jeg da tro at det er en slik inngang. Spilleren sitter litt trangt til, men jeg får se om jeg finner ut hvor de skal inn. Om noen har "tegninger" så er det bare å si fra.

#189803  av @lpher

Magne_F skrev: Spilleren sitter litt trangt til, men jeg får se om jeg finner ut hvor de skal inn. Om noen har "tegninger" så er det bare å si fra.
Ehh....det er to phono-kontakter bak enten på selve selve spilleren....eller så henger de på en laske rett bak spilleren...disse SKAL være merket AUX...så jeg tror ikke du trenger noen tegning jeg gitt ;)

#189824  av Magne_F

Vel. Problemet er at det er "litt" jobb å skru ut spilleren, og umulig å lese noe bakpå sånn som den står, så derfor hadde det vært en fordel å vite hvilke det er. Men men. Får prøve meg litt frem.

#189913  av @lpher

Magne_F skrev:Vel. Problemet er at det er "litt" jobb å skru ut spilleren, og umulig å lese noe bakpå sånn som den står, så derfor hadde det vært en fordel å vite hvilke det er. Men men. Får prøve meg litt frem.
Da tror jeg nesten jeg missforstår spørsmålet ditt...da jeg allerede har svart to ganger at det er "phono-plugger" på baksiden av spilleren din ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Phono_plug

#192182  av Magne_F

Har fortsatt ikke klart å få noe lyd i spilleren via aux. Her er saken. Så vidt jeg kan se har jeg 3 "par" phono innganger/utganger på spilleren, i tillegg til en mono for SUB. Et av "parene" er koblet til forsterker, og jeg går ut fra at dette ikke er AUX i og med at forsterkeren får signal. De to andre får jeg ikke noe lyd når jeg kobler til. I tillegg har jeg en form for mulitiplugg på spilleren "ser nesten ut som en PS2 ingang. Kan dette være AUX? Jeg har testet Qtek via samme phono kabel på forsterkeren hjemme, og der får jeg lyd. Tips mottas med takk.

#192223  av @lpher

Magne_F skrev:Har fortsatt ikke klart å få noe lyd i spilleren via aux. Her er saken. Så vidt jeg kan se har jeg 3 "par" phono innganger/utganger på spilleren, i tillegg til en mono for SUB. Et av "parene" er koblet til forsterker, og jeg går ut fra at dette ikke er AUX i og med at forsterkeren får signal. De to andre får jeg ikke noe lyd når jeg kobler til. I tillegg har jeg en form for mulitiplugg på spilleren "ser nesten ut som en PS2 ingang. Kan dette være AUX? Jeg har testet Qtek via samme phono kabel på forsterkeren hjemme, og der får jeg lyd. Tips mottas med takk.
Se side 30 i bruksanvisnninga om justering etc av AUX:
http://pdf.crse.com/manuals/3239019112.pdf

Når det gjelder hva som er hva av kontaktene så skal dette så innstanset i metallet....veldig svakt riktignok...

#192286  av Magne_F

Tusen hjertelig takk for hjelpen. Skal prøve dette. Lettere med manual.:-)

#193090  av Magne_F

Da har jeg gjort nok et forsøk på å få lyd via AUX, men uten å lykkes. Bak på spilleren har jeg 3 par med phono pluger. To er merket AUDIO OUT Front/rear, og den siste er merket AUDIO INN BUS. Jeg går virkelig ut fra at Audio inn er AUX. Videre har jeg prøvd alt av innstillinger som har med AUX å gjøre. Så vidt jeg kan se har man mulighet til å stillle nivå på inngangen, samt at man kan velge å "disable" AUX fra menyen. Ingen av delene hjelper. Har nok en gang testet at jeg har signal ut fra kablene. Hva skjer? Kan AUX "delen" av spilleren være ødelagt, eller kan det være spesielle signaler den skal ha? Tips mottas med takk. Begynner å bli sånn passe frustrert.

#194490  av Magne_F

Hei igjen. Sendte en mail til Sony ang. dette problemet, og her er svaret? Kan dette stemme? Hva er i tilfelle pluggen som ser ut som en "ps2" plugg? Trodde den var til CD skifter jeg.
Hei !

Bruk av denne inngangen krever at man kobler til en bus-controller (inngang bak) - så den er først og fremst ment for cd-vekslere som har denne kontrolleren.
Mulig den kan overstyres ved kortslutning, etc ; men dette er ikke noe vi har fått opplæring i her hos oss.

Med Vennlig Hilsen

Ole
Sony Support

#194945  av @lpher

Da er det ikke AUX-inngang på den...dessverre... Det lar seg gjøre å kjøpe ett adapter som "gjør om" cd-skifter-inngangen til AUX-inngang, men denne koster en hel del....

Den PS2-lignende pluggen som du ser...er styringa til skifteren...lydsignalene kommer via ip bus-kabelen...så...om det ikke er koblet til skifter på den...så vil du ikke få "kontakt" med lyden du mater inn dær...dessverre...
 #195750  av torjusrr

det står jo i bruksanvisningen at det er aux inn på denne spilleren, og det mener jeg bestemt også at det er. hadde spilleren for et par år siden. det skal være mer enn tre par phono ut/innganger på spilleren.
1 til sub, 1 front, 1 rear og aux in. men tror aux ikke henger som en egen kabel på spilleren, men stor i selve kabinettet bak.
 #195768  av @lpher

torjusrr skrev:det står jo i bruksanvisningen at det er aux inn på denne spilleren, og det mener jeg bestemt også at det er. hadde spilleren for et par år siden. det skal være mer enn tre par phono ut/innganger på spilleren.
1 til sub, 1 front, 1 rear og aux in. men tror aux ikke henger som en egen kabel på spilleren, men stor i selve kabinettet bak.
Husk at Audio IP Bus'en "tar opp" ett sett med phono-plugger bak dær også da :)

Men...jeg må ærlig innrømme at jeg mener å huske at det faktisk var AUX-innganger på den...men i og med at dette er noen år siden..så er jeg langt ifra sikker ;) Det sto lite om det i bruksanvisninga som ligger på nett ihvertfall...
Sist redigert av @lpher den 07 sep 2006 06:49, redigert 1 gang totalt.

#195789  av Magne_F

Har vært bak denne spilleren noen ganger nå, og er rimelig sikker på at den har følgende tilkoblinger:
Dobbel Phono til front.
Dobbel Phono til bak
Doppel Phono til IP bus
Enkel Phono til Sub (henger på ledning)
"PS2" plugg til CD skifter.

Har sendt PM til @lpher jeg nå, så får jeg forhåpentlig forslag om en ny.. :)