-Sliter som faen med å få av bolten på akslingen som holder akslingen inni hjulopphenget. Rå makt og to meter jernrør som latmannsarm og min fulle kroppsvekt løste det problemet.
- Boltene som holder "hub" til bærearmen sitter som faen, samme røret fører til at boltene løsner tilsynelatende, men ved nærmere ettersyn viser det seg at bolten snur på oversiden. Hodet på bolten er da helt flatt så det er umulig å gå godt grep med rørtang eller noe, trolig skulle dette vært sveist fast i hub'en men altså ikke nå lenger. Forsøk på å kløyve mutteren feilet ved at kløyveren knakk.
- Fant ut at det gikk greit å få ut akslingen uten å løsne hub'en selv om boken sa noe annet. Hamret som faen for å få ytterste leddet av akslingen (dette skulle byttes). Tok til slutt akslingen ut av bilen da jeg skjønte at det måtte mer krefter til. Dundret i vei med slegge med akslingen i skrustikke uten at det hjalp. Besøkte et audiverksted kl 10 på kvelden (reklamerer på radio med at de er de eneste som har åpent så lenge). De herjet og slet iherdig, prøvde å knuse leddet med 40 tonn trykk uten at det tok synlig skade, men klarte til slutt å hamre det av. Det viste seg at låseringen hadde kilt seg fast slik at istedenfor å bare presses inn i sporet sitt i akslingen så prøvde den å følge med akslingen ut av sporet i ytterste leddet. Dro hjem og satte det nye krysset på problemfritt.
- Ta ut demperen viste seg å bli en liten affære også, bremseslangen går gjennom en holder på demperen, og istedenfor å være enkel å lage et spor i holderen som man kan tre slangen gjennom og ut etter å ha løsnet klipset så var meningen at man skulle koble slangen fra hverandre på hver side av holderen. Ikke faen om de boltene ville det så løsningen ble å sage et spor i demperen (slik at slangen kommer gjennom, men ikke det metallstykket som joiner de to endene av slangen).
- Resten av fronten gikk greit problemfritt. På andre siden fikk jeg av krysset selv i en skrustikke relativt greit. Også her måtte bremseslangen sages ut av festet på demperen.
- Montering av allt gikk greit, bortsett fra å koble styrestaget til hub'en på ene siden. Bolten begynte å snurre inni leddet på styrestaget slik at jeg ikke fikk det strammet skikkelig. Viste seg at det er en konisk bolt som jeg ikke fikk til å sitte. Men mutteren er skrudd på og låsepinn står gjennom så det kan aldri dette av uansett. Har bestilt nytt ledd til 530,- kr pga at jeg ødela gummiforingen på leddet mens jeg styrte på

- Brukte en sen natt til å sette sammen begge demperne bak med sine nye fjærer og demperfester (alt det gamle skal byttes ut så det er bare å plukke ut stasen og sette inn nytt).
- Brukte morgentimene i dag på å få løs demperen bak på ene siden, bolten som holdt endeleddet til krengestaget fast i demperen var vanskelig. Det er slik at man holder igjen bolten med en unbrakonøkkel i fronten, mens man skrur mutteren av med fastnøkkel. Med en del makt løsnet mutteren men skrudde seg bare litt ut før den satt dønn fast igjen, til tross for at jeg hadde børstet med stålbørste og oljet på forhånd. Endte med at jeg rundtet unbrako-hølet på bolten slik at jeg kom hverken frem eller tilbake.
Men men, nå er bilen i kjørbar stand ihvertfall, men det meste nytt fremme og ingenting gjort bak. Ser litt snodig ut når den er lavere fremme enn bak da. I tillegg kommer det knakkelyder bak når veien er småhumpete pga at det krengestaget er løst. Var hos Toyota og kjøpte nye endeledd for krengestaget for vel 800,- kr for begge sider

vel vel, om jeg gidder så gjør jeg meg ferdig i morgen. Jeg skulle også bytte foringer men det gidder jeg ikke i denne omgang ihvertfall men tar det litt etter litt. Ser ut til å være lettest bak samtidig som det også er bak det har mest for seg med hardere foringer