På vei til jobb i dag fikk jeg sjokk! Er en strekning på vei til jobb, en lang oppover bakke, der jeg pleier å trakke på litt i 3.gir.
I dag var det noe i sidesynet mitt som tok oppmerksomheten min. Turbotrykk måleren økte veldig fort...da jeg flyttet blikket ned passerte jeg 1bar, og da jeg rakk og reagere og slippe gassen var den vel 1.2bar!!!!! Fikk heldigvis sluppet gassen, og trykket fallt da igjen...
Jeg har tidligere hatt problemer med at jeg ikke oppnår boost, og hørt lekkasje lyder fra motoren (trykkluft lekkasje).
Jeg lurte på om det da var waste gaten som hadde hengt seg opp i litt open tilstand, "på gløtt". Det som skjedde i dag kan vel forklares med at wastegaten hadde hengt seg opp men i lukket tilstand???
Det har forresten ikke skjedd igjen etter det.
En kamerat satt på, og ved litt nøye overvåkning av måleren er normalt ladetrykk for meg i 3.gir 0.92-0.95bar.
Var ikke så lett å følge med på alene
SÃ¥ hva tror dere?
Er det wastegaten min som er slitt/ødelagt?
Eller er det wastegateklokken som ikke skyver staget skikkelig?
Eller ingen av delene`?
Noen som vet hva det innebærer av arbeid og reparere/bytte wastegate/klokke?
I dag var det noe i sidesynet mitt som tok oppmerksomheten min. Turbotrykk måleren økte veldig fort...da jeg flyttet blikket ned passerte jeg 1bar, og da jeg rakk og reagere og slippe gassen var den vel 1.2bar!!!!! Fikk heldigvis sluppet gassen, og trykket fallt da igjen...
Jeg har tidligere hatt problemer med at jeg ikke oppnår boost, og hørt lekkasje lyder fra motoren (trykkluft lekkasje).
Jeg lurte på om det da var waste gaten som hadde hengt seg opp i litt open tilstand, "på gløtt". Det som skjedde i dag kan vel forklares med at wastegaten hadde hengt seg opp men i lukket tilstand???
Det har forresten ikke skjedd igjen etter det.
En kamerat satt på, og ved litt nøye overvåkning av måleren er normalt ladetrykk for meg i 3.gir 0.92-0.95bar.
Var ikke så lett å følge med på alene

SÃ¥ hva tror dere?
Er det wastegaten min som er slitt/ødelagt?
Eller er det wastegateklokken som ikke skyver staget skikkelig?
Eller ingen av delene`?
Noen som vet hva det innebærer av arbeid og reparere/bytte wastegate/klokke?