TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• turbo kit

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #195166  av TOYPARTS

tore 95 tt euro spec skrev:Hey igjen gutter :wink: har spurt om dette før..men hva tror dere om dette kittet ??

http://www.horsepowerfreaks.com/price/T ... 75-800rwhp

noen som vet noe om denne clutchen??

http://www.horsepowerfreaks.com/price/T ... _Supra_MK4

mvh tore
Kan selge deg begge deler en god del billigere enn du klarer å ta det hjem for selv, clutchen er ikke noe å satse på om du ikke har tenkt å bytte et par kasser.

ville valgt et annet turbokit også.

#195192  av TOYPARTS

tore 95 tt euro spec skrev:oki hva ville du valgt da??og til hvilke pris..hva blir feil med den clutchen siden kassene ryker???
det er ikke fjæret senter, og da blir den for stum.

#195195  av tore 95 tt euro spec

TOYPARTS skrev:
tore 95 tt euro spec skrev:oki hva ville du valgt da??og til hvilke pris..hva blir feil med den clutchen siden kassene ryker???
det er ikke fjæret senter, og da blir den for stum.
oki hvilke clutch og turbo kit kan du skaffe for en billig penge da??
mvh tore :wink:

#196576  av 95TT

kassene ryker og ryker fru blom.. Det er nesten umulig å ødelegge en 6spd supra kasse om du ikke har lyst til å ødelegge den med vilje, og skulle du ødelegge noe så er det i 99% av tilfellene sync ringene som går.. har ikke hørt om en eneste 6spd kasse som har spruta drev. kommer seff ann på effekten da, men nå tenker jeg på supraer med rundtom 5-600hk ikke fabio sin med 1500hk. og jada han har orginal 6spd.

#196598  av TOYPARTS

den er grei men den slites mye raskere når det ikke er en dritt som gir seg, jeg også vet at de tåler absindig mye, på en annen side så kjøres det ikke med en ufjæret clutch på den effekten heller, men du må gjerne prøve det på din, det ryker ikke samme dagen, det er ikke det jeg mener.

#196623  av tore 95 tt euro spec

jeg har les litt om dette nå og søkt på forum og div...og det stemmer det toyparts sier...en i england som ikke kjørte mer en 4000 km med ny clutch før kassa tok kvelden...så det så... :wink:

mvh tore

#196631  av 95TT

da vil jeg nesten tro at det var syncringene som tok kvelden, men det er greit nok det. må jo overhales allikavel, men ville bare presisere at du klarer ikke drepe kassa. du påfører den bare unormalt slitasje. om du kjører som en prest så sliter du til syvende og sist ut girkassa uansett hva du gjør, bare tar litt lenger tid. ingenting varer evig. :p