TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min st165

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.

#191304  av sleeper

da var dysene på plass... ble veldig bra det.. ser også veldig mer ryddig ut når jeg flyttet ledningsnettet til bak innsuget... :D 8)
Sist redigert av sleeper den 05 des 2009 14:34, redigert 1 gang totalt.

#191381  av Castrol TTE

TØFF OG FIN DENNA GITT 8) (Bare den som hadde hatt et slikt motor rom..... :roll:

#191402  av sleeper

Castrol TTE skrev:TØFF OG FIN DENNA GITT 8) (Bare den som hadde hatt et slikt motor rom..... :roll:
takker for det..
men er vel bare og sette igang og endre motor rommet ditt det vel.. :wink:

#191803  av sleeper

jaja, da har bilen vært på bane for første gang! :D

fant en del ting som jeg må\vil forbedre til neste gang den skal på bane...

1: BREMSENE!
jeg kjørte med nye skiver med klosser som har min stått på bilen i 4 år... de holdt ikke mer en de ca 25-30 rundenene jeg kjørte... fantes ikke noen bremser igjen når jeg kjørte hjem for dagen.. pedalen i rett i gulvet hvis jeg prøvde og bremse... :lol: :lol:
så de skal byttes fort...

2:
byttet dempertopper bak da disse er dårlige og slår noe synnsykt!

3: stivere nedre bakre stabstag for og få fikset på understyringa som denne bilen har..

en annen ting som jeg irriterer meg noe grønn over er at de få rundene jeg kjørte på 1.3kg trykk (kjørte ikke mer en 2-3 runder på 1.3 kg resten gikk på 0.8, derfor gikk ikke bilen så fort som den kunne, noe som kansje var greit for den første gangen jeg kjørte 1.3 på langsletta så holdt jeg på og dra rett av veien da bremsene ikke holdt... :lol: )
så kom det olje ut av veivhusventilasjoenen.. ikke mye men nok til at det ble vått rundt der oljelufingsfilteret står.. og at jeg måtte tørke litt rundt der...
tok en komp test på motoren i dag og den er 100% strøken.. (0.1kg forskjell fra maks til min) så er litt rart at den skulle gjøre det..
skal ta en lekasjetest på den hos toyota en av dagene for og sjekke hvordan det ser ut..

så enten så er det 100% lik lekasje på ALLE cyl eller så er det noe annet rart?
en annen teori jeg har er om jeg rett og slett har kokt olja, ifølge måleren min så hadde jeg 120grader i olja men sensoren sitter der oljefilteret er nå og det er et stykke unna bunnpanna... og jeg kjørte med dårlig mineral olje.. så kansje det er problemet?

noen som har no gode ideer til hva det kan være? 1 ting er ivertfall sikkert... neste gang jeg skal på bane så skal jeg ivertfall ha inst en catch tank... så ikke pent ut med olje i motoren?

#191839  av Andy_Celica

sleeper skrev:jaja, da har bilen vært på bane for første gang! :D

jeg kjørte med nye skiver med klosser som har min stått på bilen i 4 år... de holdt ikke mer en de ca 25-30 rundenene jeg kjørte... fantes ikke noen bremser igjen når jeg kjørte hjem for dagen.. pedalen i rett i gulvet hvis jeg prøvde og bremse... :lol: :lol:

2:

3: stivere nedre bakre stabstag for og få fikset på understyringa som denne bilen har..

en annen ting som jeg irriterer meg noe grønn over er at de få rundene jeg kjørte på 1.3kg trykk (kjørte ikke mer en 2-3 runder på 1.3 kg resten gikk på 0.8, derfor gikk ikke bilen så fort som den kunne, noe som kansje var greit for den første gangen jeg kjørte 1.3 på langsletta så holdt jeg på og dra rett av veien da bremsene ikke holdt... :lol: )
så kom det olje ut av veivhusventilasjoenen.. ikke mye men nok til at det ble vått rundt der oljelufingsfilteret står.. og at jeg måtte tørke litt rundt der...
tok en komp test på motoren i dag og den er 100% strøken.. (0.1kg forskjell fra maks til min) så er litt rart at den skulle gjøre det..
skal ta en lekasjetest på den hos toyota en av dagene for og sjekke hvordan det ser ut..

en annen teori jeg har er om jeg rett og slett har kokt olja, ifølge måleren min så hadde jeg 120grader i olja men sensoren sitter der oljefilteret er nå og det er et stykke unna bunnpanna... og jeg kjørte med dårlig mineral olje.. så kansje det er problemet?

noen som har no gode ideer til hva det kan være? 1 ting er ivertfall sikkert... neste gang jeg skal på bane så skal jeg ivertfall ha inst en catch tank... så ikke pent ut med olje i motoren?
Jeg hadde noe alla det samme problemet etter rundene, kom litt olje ut av veivhusventilasjoen + dumpen min, kjører også på dårlig mineralolje, mye mulig dette har noe å si! Siden vi begge har noe av det samme problemet :wink:

#191888  av sleeper

en annen teori jeg har er at det rett og slett er masskineringa av cylindrene som er noen 100deler for store så det blir blowby der under høyt cylindertrykk... og siden vi har borret blokka på samme sted så kan kansje det stemme!?

#191889  av Andy_Celica

sleeper skrev:en annen teori jeg har er at det rett og slett er masskineringa av cylindrene som er noen 100deler for store så det blir blowby der under høyt cylindertrykk... og siden vi har borret blokka på samme sted så kan kansje det stemme!?
Ja det er nok mulig :wink:

#192839  av Magne

Sleeper: Bytta til Dot 5.1 eller lignende bremse væske i det siste? Jeg husker med MR2en rundt banen første gang hadde jeg ingen bremser igjen på slutten. Men før neste banekjøring, dagen før faktisk, så byttet jeg til Dot 5.1 og var nøye med å lufte systemet. Da kunne jeg kjøre i evige stunder rundt rudskogen med originale nye klosser og gamle originale skiver.
Bremseveske har MYE å si!

Jeg kjørte på Ford treffet med GT4en min, bremsene døde etter få runder. Men jeg veit det er bremseveska som er dårlig/gammel + noe luft i systemet. Når jeg får bytta bremsevæske igjen + satt på red stuff blir alt bra... ;)

#192846  av sleeper

ja, vet at bremseveska ikke var helt som den burde ha vært... og jeg hadde nok ikke no bra veske heller( vanlig dot4 :oops: )

men har liten tru på at de kommer til og holde uansett hva slags veske jeg kjører på.. men de burde ivertfall hjelpe litt.... :lol: ¨
nye klosser og overhalingsett til bremsene er på vei i posten nå så da kansje jeg kan få kjørt litt til uka også... ( bilen har stått siden jeg kjørte på skogen... :roll: )

hvis noen vet om en vraka st205 som ikke trenger bremsene sine lenger så er det ivertfall bare og rope ut! for jeg har litt trua på at de kansje kan holde.. :lol:

#193054  av TheStig

hvorfor har dere egentlig dratt på banetreff med dårlig mineralolje ?!

#193063  av sleeper

TheStig skrev:hvorfor har dere egentlig dratt på banetreff med dårlig mineralolje ?!
tja, si det... glemte hele greia..og jeg VET! det er IKKE spess smart! (rett og slett idioti fra min side) "legge seg paddeflat" :oops:

#195387  av sleeper

jaja, bilen funker forstatt.. :D

har hele tiden sliti med en liten oljelekasje i bunnpanna!
men det skal detbli ordnings på nå! fikk ny en i posten! (moroso)
8)

demperene jeg monterte i våres (bak) har tatt kvelden da! finnes ikke motstand i de lenger! så nå blir det nye koni dempere bak der istedenfor!

#195541  av SMT

utulig fin celica du har :D

kan jeg spørre om hvor du bestilt den bunnpannen fra og hvor mye det kom på færdig levert?

#195550  av Andy_Celica

TheStig skrev:hvorfor har dere egentlig dratt på banetreff med dårlig mineralolje ?!
Jeg kjørte ikke uffatelig dårlig mineralolje da, kjørte med Quakerstat 15-40, det er egentlig på grund av sarpsborg motorverksted, jeg har 6mnd garanti på alt jeg kjøpte og de gjorde med bilen der så lenge jeg bruker mineralolje, og så hadde mottoren bare gått 300 mil så det var den siste innkjøringsoljen min, bytter nå til syntetisk om 10mil.

#195572  av defred

sleeper skrev:jaja, da har bilen vært på bane for første gang! :D

2:

Du løser olje problemet med en catch tank til olje ventilasjonen.
Vedlegg
olje%20catch%20tank.jpg
olje%20catch%20tank.jpg (24.88 kiB) Vist 4579 ganger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9