TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bagasjeplass i IS200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #195367  av CRX

Hei.Har endelig overtalt dama med på å kjøpe IS200...Trodde jeg..Helt til jeg leste testen fra 1999 på dinside.no..Der står det at det er umulig å felle ned baksetene i IS'en..

Synes dette høres helt utrolig ut.Kan jo være man må ha med seg noe som er lengre nn 1 meter en gang...

Stemmer dette?

#195377  av mr2die4

Dette stemmer, men det er en luke i midten bak som kan felles ned slik at man kan ta med ski, fiskestenger e.l.

#195382  av larspronne

jeg driver bla med ski import, og må til tider drasse med med noen par rundt i IS'en - det funker greit det, bortsett fra at luken er litt liten noen ganger.

grunnet til at det ikke er nedfellbare bakseter, er for å opprettholde chassiet så stivt som mulig. - sports sedan!

#195431  av @lpher

Dette er ikke spesielt uvanlig blant sedaner i denne størrelsen dessverre ;)

#195486  av mr2die4

På den enda mer positive siden blir det enda mer vanskelig å bryte seg inn i bilen, da bagasjelokket er så godt som utelukket å bryte seg inn i for å komme inn i kupèen..om man ikke er noe til slangemenneske da.

#195487  av kaimagne

Nå er ikke IS 200 (eller noen andre biler for den saks skyld) spesielt vanskelig å komme seg inn i. Så lenge døra kan flekses såpass mye med oppblåsbare puter som du kiler inn i sprekka mellom dør og chassis, så får man tredd en stang inni, og da kan de fleste biler åpnes lett...

Forøvrig er jeg ikke veldig imponert over bagasjeplassen til IS200 jeg heller, hadde faktisk MYE bedre plass i Celica'n...

#195544  av KK-ma70

Synes lasteåpningen er det største problemet. Altfor liten... Men det har vell med design å gjøre.