TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Fant denne pÃ¥ Japanauto.no

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #194597  av Andy_Celica
 
http://japanauto.no/brukt/biler/100.htm

Den var jo rå, prisen var ikke værst heller :D
Noen som vet hvor mye effekt osv det er i denne? hva de ligger på i høyrestyrte osv?

 #194608  av @lpher
 
Disse har en frapris på litt under 100.000,- NKR i tyskland da ;)

Er standard 2JZ-GE i denne...samma som i GS300 og Supra NA...på 225hk regner jeg med...og i og med at IS'en er noget lettere en GS/Supra...så er den nok garantert ingen sinke i trafikken ;)

 #194614  av Andy_Celica
 
@lpher skrev:Disse har en frapris på litt under 100.000,- NKR i tyskland da ;)

Er standard 2JZ-GE i denne...samma som i GS300 og Supra NA...på 225hk regner jeg med...og i og med at IS'en er noget lettere en GS/Supra...så er den nok garantert ingen sinke i trafikken ;)
Men hvis den bruker en 2jz-ge så kan ikke konvertering til 2jz-gte være noe stort problem da? vet at det var litt jobb i is200, men siden det allerede er en 2jz i den, så må det vel gå lettere?

Men det går vel alltids å ettermontere f.eks turbo/kompressor, hvis man ønsker mere effekt?

 #194975  av kaimagne
 
Kommer på ca 300.000 ferdig på veien - hvis du finner Tüv-sertifisering... Kanskje heller tenke på Supra TT da, om man likevel skal kjøpe høyrestyrt...

 #195015  av Andy_Celica
 
Skulle i tilfelle ikke hat den i høyrestyrt da.
Hvis den hadde vært aktuel så skulle jeg selv henta den ifra tyskland :D

 #195507  av ToyThom
 
IS300, det er med 3.0 rekkesekser??!! Eller en 4 sylindret?

 #195516  av @lpher
 
ToyThom skrev:IS300, det er med 3.0 rekkesekser??!! Eller en 4 sylindret?
2JZ-GE er en tre liters rekkesekser :)

 #195535  av ToyThom
 
Skjønte det ihvertfall sånn at Altezzaen har en 4 sylindret! eller tar jeg feil?

 #195540  av Andy_Celica
 
ToyThom skrev:Skjønte det ihvertfall sånn at Altezzaen har en 4 sylindret! eller tar jeg feil?
Altezzaen er jo Akkurat samme bilen, og alle lexus har da 6 sylindret motor, is200 har en 2,0 rekke sekser på 155 hester is300 har da en 2jz-ge (samma som sitter i supra) 3 liters rekke sekser på 225 hk.

 #195545  av KK-ma70
 
Feil. Er èn IS som har 4-sylindret motor. 3s-gte. Tror betegnelsen er RS200, denne leveres kun som RHD.

2jz som står i IS leverer vist kun 214hk mener jeg å ha lest en plass...

 #195549  av Andy_Celica
 
KK-ma70 skrev:Feil. Er èn IS som har 4-sylindret motor. 3s-gte. Tror betegnelsen er RS200, denne leveres kun som RHD.

2jz som står i IS leverer vist kun 214hk mener jeg å ha lest en plass...
Men hvis den heter RS er det jo ingen IS.
Fult mulig at 2jz en kun leverer 214 hester. vet bare at den leverer 225 i supra.

 #195688  av ToyThom
 
I GT4 står det at det er to forskjellige motorer i IS200 og Altezzaen og Altezzaen har mindre motor og går vesentlig bedre!

 #195704  av larspronne
 
The Altezza came in 3 variants:

The AS200 (Chassis code TA-SXE-10, sedan or TA-GXE-10 FR Gita wagon, TA-GXE-15, 4WD Gita wagon), powered by a 1G-FE inline-6 engine generating 160 PS JIS (118 kW) or 155 PS DIN (114 kW) and mated to a 6-speed manual transmission (5-speed automatic optional)

(samme bil som IS200)


The RS200 (Chassis code GH-SXE-10, sedan) powered by a Yamaha tuned 3S-GE inline-4 engine generating 210 PS JIS (154 kW) and mated to a 6-speed transmission (5-speed automatic optional)

(ekslusiv japansk Toyota Altezza modell, med I4 motor på 210kh - denne utgaven er lettere enn IS300 - så litt kjappere. Det ble også lansert en ferdig tunet utgave av denne som var turbo matet)


The AS300 (Chassis code TA-JCE-10 FR Gita Wagon,or TA-JCE-15, 4WD Gita wagon) powered by a 2JZ-GE inline-6 engine generating 220 PS JIS (162 kW) or 215 hp SAE (160 kW) and mated to only a 5-speed automatic for the FR Gita Wagon or a 4-speed automatic for the 4WD Gita Wagon.

(samme som IS300)

 #195823  av TurboKnut
 
Jeg prøver denne bilen nå og det er en kanooooooooooooooooonbil.
(vil ha - vil ha)