TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 7M-GTE

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #195453  av ToyRacing

Hva må gjøres med en 7M-GTE motor får at man skal få ut ca 350hk av di??
 #195459  av TOYPARTS

ToyRacing skrev:Hva må gjøres med en 7M-GTE motor får at man skal få ut ca 350hk av di??
bytte turbo og montere stålpakning. thats it.

#195460  av ToyRacing

Hva vil dette koste i deler? Ã…ssen turbo? MÃ¥ den ikke ha mer bensin? Hvor tykk pakning?

#195574  av TOYPARTS

ToyRacing skrev:Hva vil dette koste i deler? Ã…ssen turbo? MÃ¥ den ikke ha mer bensin? Hvor tykk pakning?
Turbo kan du bruke en to4e, pakning er det akkurat det samme hvor tykk den er, den får nok bensin, men ville montert en walbro pumpe.

#195635  av ToyRacing

Hvor mye trykk lader en 7M-GTE motor orginalt? Å hvor mye tåler orginal turboen?

Hvordan girkasser passer på disse motorene??

#195639  av Mr2 Mk2

Du kan jo lese dette http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=13245 om du ikke allerede har gjort det.

Ellers trenger du nok ikke være redd for å ringe Toyparts for å få svar og tips, eller få ham til å sette opp en grom motor til deg :wink:

#195644  av tojo

ToyRacing skrev:Hvor mye trykk lader en 7M-GTE motor orginalt? Å hvor mye tåler orginal turboen?

Hvordan girkasser passer på disse motorene??
Max laddtrykk orginalt 0.52 bar. Ville ikke kjørt en orginal CT26 på mer en 0,8 - 1bar over lengre tid,ved høyere trykk ville jeg heller satset på oppgradering(høyere effekt å man slipper å pine stakkaren).

W58 - NA manuell, R154 - turbo manuell,A340 - automat. + mange andre kasser ved custom bygd clutchus.

#195659  av ToyRacing

Ok, da må jeg få sporet opp en R154 eller W58 kasse, iløpet av vinteren.

Tror ikke jeg trenger noe ekstermt oppsett på denne motoren, den skal i en bil på ca 1000kg, så 300-350hk holder nok til litt morro :D

Det blir overhaling. Sliping av veiv, nye veiv- og rådelager, stål topp-pakning +++