TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fast & the Furious: Tokyo Drift

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

Bra eller dårlig?

Best!
15
29%
Middels
27
53%
Suxxor
9
18%
 #194773  av Th4 Ghost

Rask og Sint: Tokyo Breisladd (må jo såklart oversette til norsk! :P) noen her som har sett den? grunner til at du likte den/ikke likte den? (og vær så snill, ikke skriv at den suger fordi de satte en skyline motor i en mustang. den blir jo slakt på ford foruman nå pågrunn av det..seriøst hvor..second thought, slutter setningen der jeg). selv synes jeg den ruler nesten like bra som 1'ern ^-^

Edit: hvorfor ikke? legger ut et "pool" med det samme jeg
Sist redigert av Th4 Ghost den 31 aug 2006 06:56, redigert 2 ganger totalt.

#194776  av cameleon

synes filmen var tøff jeg :) mye av det kan skyldes slutten siden vi nå vet hvor det ble av vin diesel.
skuespillerprestasjonene var jo som i alle andre filmene, piss dårlig, men sånn underholdningsmessig, så likte jeg denne neeeesten like bra som eneren.
men som nevnt i en tidligere tråd, så blir selve innholdet i filmen for enkel. alle filmene er basert på at en fyr forelsker seg i ei dame, som tilfeldigvis er dama til den farligste fyren på kontinentet. dama forelsker seg også i fyren som i alle de tidligere f&f filmene og til slutt så finner de ut at de skal ende det hele med et løp........ blir for enkelt etter min smak da...

men nå er jo disse filmene kun laget for å trekke oss bilinteresserte + - , og det klarer de jo fint!

alt i alt så er det nok den filmen jeg har ett flest ganger på kino. og underholdningsmessig så stortrives jeg :wink:

#194786  av sindrejl

sier meg egentlig bare enig med kimmy her jeg :)

#194836  av celicat23

3 Fast 2 stupid ... uff. Skammer meg over å innrømme at jeg i det hele tatt har sett så vidt over halve filmen. Suxxor? BIG TIME!

#194942  av BT-GTI

er ikke så mye realistisk handling, men det har de allerede brukt opp i 1ern ,og i 2ern skjønte jeg ikke handlinga. det var mere å komme seg unda varetekt hos politiet enn fast og furious.

3ern syntes jeg var MYE bedre enn 2ern og litt dårligere enn 1ern, men forsatt bra.

likte spesielt det med at driftkongen selv var med. må da si at en del tusner som har sett filmen ikke skjønte og ikke viste hvem han karen på brygga egentlig var..altså de som bare ser filmen uten noe bilinteresse annet enn at bilen deres går fra a-b.

noen av digital effektene var litt vel drøye. som når de kjører ned det fjellet på slutten. det går VELDIG fort i nedoverbakkene på det fjellet. men så når bilde kommer i fokus og man ser de ekte bilene så går det ikke i nærheten så fort.

som sagt tidligere handlinga suger et hvist russisk bilmerke, bilene er fete, men lite kjøring annet enn av to bilen og de dogene i starten..

favoritt sitatet er vel når han fyren sier "å så du kan lese handmanualen.." virker foresten mye bedre på film og amerikansk enn norsk.

en siste ting som gjorde filmen bra var musikken. hoved them sangen er helt pervers rå og det samme er han don etter annet sin sang on dos tres quarto osv.. meget bra !!

ville gitt filmen en sterk4/svak 5er.

lurer foresten hvordan vin disel ville ha kjørt i det barkeringshuset med den amerikanske "rett fram ikke sving" bilen.

neste film (det må bli oppfølger pga inntektene var gode) må vel "handlinga" skje i europa tipper jeg.

og til slutt. man kommer ikke for å se en veldig bra handling når man skal se the fast and furious. man kommer for å se feite biler. pene damer og bra kjøring det var det mye av i 1ern nesten ingenting av i 2ern og en del i 3ern..

#195172  av cameleon

BT-GTI skrev:neste film (det må bli oppfølger pga inntektene var gode) må vel "handlinga" skje i europa tipper jeg.
Tipper oppfølgeren til tokyo drift kommer til å utspille seg i oslo jeg...
Kommer bilgal fyr fra trondheim flyttende til oslo fordi han har kjørt for fort ned okstadbakkene og dermed blitt bannlyst fra denne byen. Nede i oslo begynner han på skole og forelsker seg i ei bærte som tilfeldigvis er dama til sjefen i enten A eller B-gjengen :P

#195233  av bose

i den første filmen var det søstra til ledern da :lol:

#195852  av chris

Synes det er litt snodig at alle filmer er dritkule selv om de er overdrevne (hvilke actionfilmer er ikke overdrevne?), men når det kommer til bilfilmer skal alt plutselig være dokumentarisk.

Synes underholdningsverdien på filmen var stor, og var absolutt verdt kinoturen. Sannsynlig eller realistisk var den nok ikke, men det er ikke James Bond filmene heller liksom.

#196099  av Th4 Ghost

satt å tenkte på akkurat det samme. fast & the furious har vel egentlig ikke noen spesiell historie som skiller seg ut eller noe sånt og veldig realistisk er det nok ikke (selv om det er faktisk et undergrunds miljø som drifter på fjellveien der nede). og de bytta ut den late (som de så fint kalte den selv på "behind the scenes") mustang motoren med en skyline motor..who cares?!
filmen var så bra at jeg sto å rista på veien ut av kinoen (samt glemte igjen alle sakene mine som deretter ble stjålet). ofcourse, det kan ha noe med slutten å gjøre også der det kommer en super-combo med vin diesel og en sang fra NFS-MW med Prodigy. filmen gir uansett en masse action og underholdning og er definitivt verd alle penga, selv om du ikke skulle være bilinteresert i det hele tatt.

#196117  av sindrejl

Th4 Ghost skrev: filmen gir uansett en masse action og underholdning og er definitivt verd alle penga, selv om du ikke skulle være bilinteresert i det hele tatt.
nåh de som ikke liker bil HATER disse fnf filmene.. som chris skriver nettopp fordi om det inneholder bil så må det være dokmumentarisk korrekt ellers blir filmen bare tåpelig i mange sine øyne.

#196251  av Th4 Ghost

det er nå rart, fordi 2'ern (som er ganske mye dårligere en 3'ern) husket jeg vi drev å så på i klassa på skolen, og til og med jentene syntes den var tøff, så hvorfor skal ikke denne være det?

#196275  av celicat23

Tror ikke problemet er så mye at det må være "ekte". Mange bil jakter/scener i filmer som er bra, selv om de er så langt fra dokumentarisk som det går. Problemet med fast and the furious filmene er at det krysser en grense hvor det går over til å bli rett og slett dumt.