TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • PROSJEKT; Turbo!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #193115  av _RaptoR_
 
:D
Yes, da starter tråden på 1,8L Celica ombygging!

Ifjor høst kjøpte jeg en AT200 96'mod og begynte å skru litt på motor'n. :D
I vinter blir det mere jobb med exteriør, og motor!

Må ærlig innrømme at dette er et "ones in a lifetime" prosjekt...
Turbokonvertering er mere krevende enn jeg hadde forestilt meg fra starten av, uansett er jeg snaaart helt ferdig!

Målet er at motoren skal tåle de 314HK'ene som ligger på 1,1bar, pr idag så har jeg hatt litt trøbbel med både det ene og det andre.
...SMØRBRØDLISTE....
Dette har tvunget meg ned til 0,3bar inntil videre....

Bilder blir lagt ut om ikke så altfor lenge! :wink:

Her er litt av hva jeg har gjort;
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/garage.php? ... le&CID=101
Vedlegg
Bilen min3.JPG
Bilen min3.JPG (17.78 kiB) Vist 4413 ganger
Sist redigert av _RaptoR_ den 10 sep 2006 23:03, redigert 2 ganger totalt.

 #194363  av kaimagne
 
Vil bare si til at denne bilen var P-E-N! Fikk sett den i helga ifm overrekkelse av fleecejakke, og det er jaggu meg tøft gjort å sette i gang med noe slikt!
Du får slenge ut flere bilder, angrer litt på at jeg ikke tok bilder fra motorrommet... :?
Dette er altså en AT200 med original 1,8-liter på 116 hk som er borra opp og montert turbo på, ikke ettermontert 3S-GTE... :twisted:

 #194419  av sleeper
 
hm.. har du bremset 314hk på den? kan du legge ut bremsepapirer?

hvilken stempel står i den? råder? bolter? clutch? dyser? osv..
 #195470  av _RaptoR_
 
bilder
Vedlegg
Celica 005.jpg
Celica 005.jpg (52.34 kiB) Vist 4022 ganger
Sist redigert av _RaptoR_ den 09 sep 2006 17:11, redigert 2 ganger totalt.
 #195471  av _RaptoR_
 
bilder
Vedlegg
Celica 011.jpg
Celica 011.jpg (62.43 kiB) Vist 4015 ganger
Celica 014.jpg
Celica 014.jpg (44.68 kiB) Vist 4010 ganger
Celica 013.jpg
Celica 013.jpg (82.42 kiB) Vist 2045 ganger
Celica 012.jpg
Celica 012.jpg (50.21 kiB) Vist 4015 ganger
Sist redigert av _RaptoR_ den 09 sep 2006 17:11, redigert 1 gang totalt.

 #195590  av sleeper
 
forstatt ikke fått så mye info om hva som er gjort med motoren da.. :wink:

 #195628  av _RaptoR_
 
BILDER...
Vedlegg
Celica 015.jpg
Celica 015.jpg (65.83 kiB) Vist 2047 ganger
Celica 016.jpg
Celica 016.jpg (52.86 kiB) Vist 3917 ganger

 #195629  av _RaptoR_
 
_RaptoR_ skrev:BILDER...
Har spec liste i bilen med nøyaktig hva som er brukt.
MEN bilen blir stående i på verksted ut uka :(
Legger det ut senest fredag!
:wink:

 #195652  av sleeper
 
_RaptoR_ skrev:
_RaptoR_ skrev:BILDER...
Har spec liste i bilen med nøyaktig hva som er brukt.
MEN bilen blir stående i på verksted ut uka :(
Legger det ut senest fredag!
:wink:
den er grei.. men hvordan har du kommet frem til 314hk? har du bremset dette?

 #195657  av _RaptoR_
 
sleeper skrev:
_RaptoR_ skrev:
_RaptoR_ skrev:BILDER...
Har spec liste i bilen med nøyaktig hva som er brukt.
MEN bilen blir stående i på verksted ut uka :(
Legger det ut senest fredag!
:wink:
den er grei.. men hvordan har du kommet frem til 314hk? har du bremset dette?
Jo, når vi bremset bilen så sprakk toppakniga etter på 6400rpm.
Det var ekstremt dumt for motoren var ikke ferdig, men jeg hadde allerede fått time+at jeg var litt utålmodig og ville teste.

Målingene stoppet på 309HK/6400rpm/1,1bar boost før det sprakk, Martin med bremsen regnet seg frem til CA 314HK totalt hvis vi hadde kommet til 7000rpm.

Vi fikk 1ny test når bilen var klar igjen, så da skal jeg legge ut papirer også... blir i løpet av vinteren.

PS; Det er mange år siden jeg har følt meg så dust i hue som da jeg tok bilen på henger hjem igjen......!!

Sjekka litt ut på bilen din i stad.Sinnsykt fin!

 #196328  av _RaptoR_
 
Eagle stål råder, JE stempler og RC egineering 900cc?/1000cc dyser(skal forresten monteres nå straks, når den mappes til 2,0bar boost) Kjører for øyeblikket med dyser fra Toyota.

 #196329  av sleeper
 
_RaptoR_ skrev:Eagle stål råder, JE stempler og RC egineering 900cc?/1000cc dyser(skal forresten monteres nå straks, når den mappes til 2,0bar boost) Kjører for øyeblikket med dyser fra Toyota.
skal du kjøre 2 bar på t3 turboen din? da håper jeg for din skyld at du har oppgradert lagera i den til 360 lager..!?

 #196331  av _RaptoR_
 
sleeper skrev:
_RaptoR_ skrev:Eagle stål råder, JE stempler og RC egineering 900cc?/1000cc dyser(skal forresten monteres nå straks, når den mappes til 2,0bar boost) Kjører for øyeblikket med dyser fra Toyota.
skal du kjøre 2 bar på t3 turboen din? da håper jeg for din skyld at du har oppgradert lagera i den til 360 lager..!?

Skal plukke fra hverandre hele motoren når snø faller...
Ny stor oljekjøler skal på plass + porte toppen og ny turbomanufoil med det første.
Planene for lagera er enda ikke klare, men skal holde deg oppdatert!

 #196333  av sleeper
 
_RaptoR_ skrev:
sleeper skrev:
_RaptoR_ skrev:Eagle stål råder, JE stempler og RC egineering 900cc?/1000cc dyser(skal forresten monteres nå straks, når den mappes til 2,0bar boost) Kjører for øyeblikket med dyser fra Toyota.
skal du kjøre 2 bar på t3 turboen din? da håper jeg for din skyld at du har oppgradert lagera i den til 360 lager..!?

Skal plukke fra hverandre hele motoren når snø faller...
Ny stor oljekjøler skal på plass + porte toppen og ny turbomanufoil med det første.
Planene for lagera er enda ikke klare, men skal holde deg oppdatert!
foresten: hvis du skal lade 2kg på den så vil vel t3 turboen begynne og bli litt liten vel? burde jo få ganske mye power i den motoren på 2kg..

 #196343  av _RaptoR_
 
sleeper skrev:
_RaptoR_ skrev:
sleeper skrev: skal du kjøre 2 bar på t3 turboen din? da håper jeg for din skyld at du har oppgradert lagera i den til 360 lager..!?

Skal plukke fra hverandre hele motoren når snø faller...
Ny stor oljekjøler skal på plass + porte toppen og ny turbomanufoil med det første.
Planene for lagera er enda ikke klare, men skal holde deg oppdatert!

Litt liten? Ja, absolutt.....2 bar er maks av det den vil tåle!
Enten går det som faen bra, eller som faen til dunndass......
Uansett så må jeg se litt på det nå i vinter, har forhørt meg litt om andre typer turboer også, men jeg har ikke greid å bestemme meg.

Hvilken Turbo kjører du med forresten? Original Gt-Four...?

foresten: hvis du skal lade 2kg på den så vil vel t3 turboen begynne og bli litt liten vel? burde jo få ganske mye power i den motoren på 2kg..