sindrejl skrev:CelicaTurbo skrev:det spørs igrunn hvor mye du vekter pålitelighet; det er flere på forumet som kjører 1.2 bar på CS i det daglige, og ECU er i ca ok stand til å håndtere det men du kan allikevel risikere at ting ryker ved såpass trykk, spesiellt toppakningen og faren for tenningsbank begynner å bli overhengende om du kjører mer enn bare korte sprinter. Jeg ville ha holdt meg på 1.0 bar maks i en CS, men det er da også i den sikrere enden av skalaen 
med andre ord om du vil over 0.9 og ha en holdbar motor stikk på http://www.greenline.jp og kjøpe en apexi powerfc med commander. Rett og slett ny datahjerne som kan stilles inn for å kjøre optimalt på høyere trykk uten å få tenningsbank
vet ikke hva turboen tåler men ville ikke gått over 1.2. Vet at feks ct20b (st205) er ikke anbefalt over 1.3
Sant det med datasprut og jeg vil nok også anbefale dette for folk med CS som kjører høyere enn 0.9-1.0 bar.. Den turboen ville jeg uansett ikke kjørt over 1.2 bar men man kan hente ganske mye effekt på en CS med 1.2 bar og datasprut, kontra en med bra orginal motorstyring. Og påliteligheten blir bedre med dataspruten om det er gjort en skikkelig jobb med den.
Jeg har sansen for Apexi PowerFC og kunne gjerne tenkt meg å bruke den selv, men den er ikke plug&play for st185 og vil kreve tilpassing av wiring, sensorer og programmering for å kunne fungere siden den er ment for 3. gen motor. Det er en AP-Engineering versjon som er ment for sen modell MR2 med 2. gen motor (92+) men den er en del dyrere og trenger også noe wiring for å kunne brukes. Jeg mener det ikke er spesiellt vanskelig å bruke PowerFC på st185 men det er noe å være klar over for de som vurderer det

Det er også andre alternativer til datasprut, men som regel koster de mer og det er vel ingen som er plug&play.