TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla 1.3 G6

• Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #196504  av abel

Mitt første innlegg her...

Har en Toyota Corolla 1.3 97-mod (E11) med 6-trinns girkasse. Har sånn smått begynt å vurdere motorbytte. Motoren som står i nå, er trolig en 4EFE. Har derfor en del ting jeg lurer på;

Leser de fleste stedene at motorfestet ikke passer om jeg ønsker å gå fra 1.3 til 1.6. Stemmer dette? Er modifikasjon av motorfeste en stor sak? Hva kan man anslå som pris på en slik operasjon?

Girkassen som står i nå, er en original 6-trinns girkasse som fulgte med bilen fra den var ny. Vil denne passe dersom jeg velger en 4AGE eller 4AGZE motor?

Hva er forskjellen på disse to motorene egentlig? Kun kompressoren? Kan kompressor ettermonteres? Ser fra motorimport.dk at 4AGE leveres med 20v. Får du 4AGZE med 20v også? regner med denne vil være enda et hakk sprekere! :) Slik det ligger an nå, har jeg sikta meg inn på motorimport.dk sin 4AGE 20v (95mod) med 170hk.

Hvor får man kjøpt programmerbar ECU til disse motorene?

Vet noen noe mer om hva som må gjøres angående ledningsnett og andre ting som eventuelt må gjøres ved bytte av motor? Bør clutch også byttes?

Dersom jeg bestemmer meg for å få motorfester tilpasset og motor byttet, og leverer bilen min inn i eksempelvis Bergen hos Toyparts, hvor lenge må jeg belage meg på å være uten bil?
Bor i Nordland.

Takker for alle konstruktive svar/forslag! ;)

- Steinar