TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Svart Toyota Supra 95 TT

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #196570  av 95TT

Ja ja.. Da har man handla seg bil fra statene. blir spennende å se hvor mye man må gjøre for å få den registrert :p Er ikke noe skam trimmet prosjekt, men er bpu så må nok orginalstilles litt før regging.. noen som har noe konkret info om hva man må gjøre med us spec for å regge i norge.. Blir hvertfall bytte til euro lys. mulig jeg må ha blinklys på framskjermene og dra sikringen til sidemarkers. noen andre som har flere ting.. de som kanskje har regga en kan jo svare her.. ikke noen som bare tror :p
Bilen kommer 5.okt. Ser Sinnsykt clean ut.. bilder kommer så snart den er i hus.

#196590  av MKIV

:lol: Tja husker ikke helt men det re jo E merka lamper foran.(Mener jeg hørte noe om at du ikke trengte E merka lamper lengre,ring og sjekk kansje.)
E merka "Belter" .De røde mark lysa bak. Slå/gravere inn cha nr på støtdemper tårn.Ellers ikke noe mer på "Min" bil.sjekka ikke noe motor.

#196596  av TOYPARTS

niks alle biler som kan bevises at har vært regget i usa blir automatisk godkjent i norge, (husk title) på bilen, men selvfølgelig må bilen være så godt som original ved vising.

Er forøvrig kun drammen og haugesund som gjør dette.

#196628  av 95TT

kun drammen og haugesund som godkjenner eller hva mener du ? Hvem kan jeg få til å slå inn rammenr da.. Er 97-98 frontlykter og de er sae godkjente vet jeg. men de fra 93-96 er hverken SAE godkjente eller E-Merka. får høre med de.. er det bare å ringe biltilsynet for å få svar på detta. E- Merka belter , det er såpass ja. Kanskje få låne disse av noen da. for sånt er vel umulig å få tak på..
På forhånd tusen takk for all hjelp:p

#196638  av tojo

95TT skrev:kun drammen og haugesund som godkjenner eller hva mener du ? Hvem kan jeg få til å slå inn rammenr da.. Er 97-98 frontlykter og de er sae godkjente vet jeg. men de fra 93-96 er hverken SAE godkjente eller E-Merka. får høre med de.. er det bare å ringe biltilsynet for å få svar på detta. E- Merka belter , det er såpass ja. Kanskje få låne disse av noen da. for sånt er vel umulig å få tak på..
På forhånd tusen takk for all hjelp:p
Angående E-merka belter se:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 98&start=0

#196639  av 95TT

Ja e må nok Skru ned ladetrykket og bytte powerhouse downpipen og hks 4"Ti anlegget til orginalt, så skulle det være good shit. kan vel ikke klage på at evc5 bc og div afr,egt,boost målere og sånn står i bilen.. det har de vel ikke noe med.

#196644  av 95TT

Sånn ser kjerra ut.. gjerne noen kommentarer. dårlige bilder jeg har fra selgeren, har mange andre bedre hjemme, men det får duge. sitter uti nordsjøen så er litt langt hjem :P
Vedlegg
_ipuspic_410.jpg
_ipuspic_410.jpg (25.08 kiB) Vist 957 ganger
_ipuspic_2153.jpg
_ipuspic_2153.jpg (28.61 kiB) Vist 958 ganger
_ipuspic_2623.jpg
_ipuspic_2623.jpg (32.16 kiB) Vist 958 ganger
_ipuspic_10154.jpg
_ipuspic_10154.jpg (38.77 kiB) Vist 959 ganger

#196645  av 95TT

Ã¥ jada jada.. felgene skal vekk.. :p blir 18-19" til sommeren.
Iforge Aero 18-19x10+18-19x11 hvis jeg får tak i

#196654  av @lpher

Skal den inn på særregelen så må absolutt ALT tilbake til original stand....på godt og på vondt....

Så ut som ett bra eksemplar det dær da :)

#196695  av 95TT

Må vel gå utenom sær regelen da. om nødvendig.

#196700  av 95TT

Ja den er sinnsykt pen å både se og kjøre, men er jo litt småjobbing med å stille den tilbake til "orginal" bytte eksos og litt sånn, men det er jo bare kos. og orginalfelgene er jo dritt stygge, men men det kan byttes. Betalte god pris på den for å si det sånn. så med en gang på alt fra ratt til alt annet i interiøret og forøvrig tilstand av bilen at her var det bare å slå til. særlig mens dollaren lå på 6.1 :)

#196969  av 95TT

Hadde vært gøy om noen la til en liten kommentar om hva de synes børe endres og sånn. :p er bare gøy med ros og kritikk.

#196973  av tommis

95TT skrev:Hadde vært gøy om noen la til en liten kommentar om hva de synes børe endres og sånn. :p er bare gøy med ros og kritikk.
Den ser jo meget bra ut da! Men jeg synes nå Supra ser litt kjedelig ut heelt orginal. Men det skal ikke så mye til før den blir monsterrå! Feks som denne :D
Vedlegg
ja det er turboen du ser:)
ja det er turboen du ser:)
Supra31Whifbitz.jpg (70.49 kiB) Vist 469 ganger
 #196995  av elino

95TT skrev:Ja ja.. Da har man handla seg bil fra statene. blir spennende å se hvor mye man må gjøre for å få den registrert :p Er ikke noe skam trimmet prosjekt, men er bpu så må nok orginalstilles litt før regging.. noen som har noe konkret info om hva man må gjøre med us spec for å regge i norge.. Blir hvertfall bytte til euro lys. mulig jeg må ha blinklys på framskjermene og dra sikringen til sidemarkers. noen andre som har flere ting.. de som kanskje har regga en kan jo svare her.. ikke noen som bare tror :p
Bilen kommer 5.okt. Ser Sinnsykt clean ut.. bilder kommer så snart den er i hus.

Gratulerer :D Trenger ikke å bytte til euro lykter for å få godkjent. Fikk min godkjent med de pene originale plastikk lyktene jeg (ironi hvis du ikke tok den :wink: ). Var ikke noe spørsmål om beltene mine. Ta bort sidemarkeringslysene eller bare koble de bort som du sier og sot glasset. Jeg fikk min godkjent med sideblink foran til tross for at de sitter lavere enn kravet. Sjekk at du har dokumentasjon på HK, varseltrekant og evt dokumentasjon på senkesett hvis det sitter på (Jeg fikk min godkjent med senkesett eller erstatningsfjærer som det står i vognkortet). I vinter brukte jeg gubbens 17" klin lik mine 16" for å slippe å kjøpe 16" vinterdekk viste jeg den med 17"...IKKE GODKJENT :( SÅ jeg måtte kjøpe meg 16" vinterdekk bare for å få den godkjent :( Dette er min erfaring etter å vist min NA i Drammen i vår... Stikkordet må være Original, Original, Original :)

#197018  av 95TT

min står det 98 lys foran og bak og de er de peneste man får på supra synes nå jeg da :p
Kjøpte du orginal blinklys til eurospec å satte på framskjermene eller åssen løste du den, har ikke lyst til å borre hull i framskjermen til blinklys. står orginale dempere og fjører på den. orginale felger. orginal vinge, orginal fram og bakfanger. orginal intercooler.. skal byttes med en 3 raders etter godkjenning. det som ikke er orginalt som skal ordnes er. :

HKS EVC 5 BC
HKS Type 1 turbo timer..
HKS Super AFR fuel controller
HKS cam gear blir stående
HKS SSBOV sequential blowoff valve,
HKS 4" titanium racing exhaust), Powerhouse downpipestående..
Racing Akimoto air filter kit,
C’s short Shifter
FJO wideband
1998 taillights, 1998 clear front turn signals, clear front and rear side markers.
Alpine alarm, Alpine front speakers, MB Quartz rear speakers, stock cd player, battery tender, Chrome oem wheels & Nitto 555 tires (235 front, 275 rear)

så blir nok litt arbeid før godkjenning. må sikkert ta vekk Holderen for målere på a-stolpen også. sikkert fordi den liksom sperrer sikta eller noe sånt drit.